خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ولیعصر خوزستان(عج) گفت: کارآمدی دفاعی رزمندگان اسلام درعملیات بیت المقدس به اثبات رسید و تمام کشورهای حامی رژیم بعث را شگفت زده کرد.
کد خبر: ۹۱۴۱۱۵۸
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۴

به گزارش بسیج  سرتیپ پاسدار حسن شاهوارپور روز پنجشنبه در حاشیه بزرگداشت آزادسازی خرمشهر در عملیات بیت المقدس در اهواز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عملیات بیت المقدس بویژه آزادسازی خرمشهر نقطه عطفی در جنگ تحمیلی بود چرا که رژیم بعث عراق بخشی از سرزمین ما را اشغال کرده بود که در فتح خرمشهر موفق شدیم با ایستادگی و مقاومت مردم و شجاعت رزمندگان ، ضربه مهلکی به رژیم بعث وارد کنیم.
فرمانده سپاه ولیعصر خوزستان ادامه داد: پس از پیروزی در عملیات بیت المقدس تمامی رسانه های جهان ایران به عنوان فاتح این نبرد سخت معرفی شد نیاز است که همواره یاد و خاطره مجاهدت های شهدای گرانقدر دوران دفاع مقدس این عملیات و باشکوه را گرامی بداریم.
وی بیان کرد: همچنین روز چهارم خرداد ماه روز مقاومت دزفول را نیز گرامی میداریم؛ این برنامه ها و یادآوری ها فرهنگ ایثار ، مجاهدت و ازخودگذشتگی را در نظام اسلامی نهادینه می کند.
سرتیپ پاسدار شاهوارپور گفت: مرور خاطرات برای نوجوانان و جوانان امروز ما بسیار تاثیر گذار است .
وی ادامه داد: دشمن دست از توطئه برنداشته لذا نیروهای مسلح در کنار مردم از آمادگی بالایی برخوردارند و هیچ تهدیدی نمی تواند ذره ای از اقتدار این نظام اسلامی را کاهش دهد.
وی گفت: نیروهای مسلح استوار برای دفاع از ارزشهای انقلاب در زیر سایه ولایت و با هدایت های رهبر معظم انقلاب در سنگر دفاع از نظام اسلامی ایستاده و وحدت و یکدلی نیروهای مسلح که همیشه زبانزد بوده امروز نیز با این برنامه مشترک برای گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر تقویت شد .
سرتیپ شاهوار پور همچنین در در همایش مقاومت رمز پیروزی (گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر) گفت: در عملیات آزادسازی خرمشهر تمامی نیروها باید از رودخانه کارون عبورکرده و در دشت با دشمن درگیر می شدند و خرمشهردر آن دوران به عنوان برگ برنده برایی رژیم صدام و برای ما یک نقطه استراتژیک و مهم محسوب می شد.
وی افزود: بیش از 130 گردان پیاده در این عملیات حضور داشتند که در این عملیات باید با یگان های زرهی و تانک های دشمن مبارزه می کردند.
فرمانده سپاه ولیعصر خوزستان گفت: عبور از رودخانه و رسیدن به جاده خرمشهر ریسک بالایی نیاز داشت اما با این وجود از دو طرف دو پهلوی عمیق دشمن را شکاف زدیم که این اقدام با روحیه جهادی همخوانی داشت.
وی گفت: عملیات در شب نیز یکی دیگر از شاخص های عملیات بیت المقدس و کار دشواری بود که هیچگاه در آموزه های نظامی توصیه نمی شود چرا که در شب امکان هماهنگی یگان ها وجود ندارد.
سرتیپ شاهوارپور گفت: فتح المبین، طریق القدس و ثامن الائمه سه عملیات پیش از بیت المقدس بودند که در کمتر از 6 ماه انجام شدندو رزمندگان خستگی و جراحت های بسیاری از آنها داشتند اما با این وجود با روحیه بالا در عملیات بیت المقدس حضور داشتند .
سرتیپ پاسدار حسن شاهوارپور فرمانده قرارگاه ولیعصر خوزستان گفت: تمام موفقیت های نظامی اسلامی را مدیون مجاهدت ها و مقاومت‌های شهدای والامقام دوران دفاع مقدس هستیم.
آیین گرامیداشت آزادسازی خرمشهربا عنوان همایش مقاومت رمز پیروزی روز پنجشنبه با حضور جمعیت فرمانده هان نیروهای مسلح مسئولان خوزستان جامعه روحانیت استان در سرسرای امام خامنه ای مجتمع فجر اهواز برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها