خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
نماینده بسیج دانشجویی در دیدار تشکل های دانشجویی با امام جمعه کازرون:
نماینده بسیج دانشجویی در نشست صمیمانه تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های کازرون با امام جمعه این شهر به صورت نمادین کتاب «قرارگاه فرهنگی» که شرح کاملی از بیانات مقام معظم رهبری در خصوص «پشتیبانی و حمایت از تشکل‌های فرهنگی» است را به وی تقدیم کرد.
کد خبر: ۹۱۴۱۲۲۲
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۴:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، هادی غضنفری نماینده بسیج دانشجویی در دیدار تشکل های دانشجویی دانشگاههای کازرون با امام جمعه این شهر در سخنانی با گرامی داشت یاد و خاطره 33 شهید دانشجوی شهرستان کازرون به دستاوردهای انقلاب اسلامی اشاره و اظهار داشت: در اولین سال از گام دوم انقلاب، به دستاوردهای چهل ساله انقلابمان افتخار می کنیم؛ افتخاری که نه به معنای چشم پوشی از کاستی ها است و نه مانع جدی ترین نقدها است.عملکرد درخشان انقلاب اسلامی در حوزه های مختلف هر انسان منصفی را به دفاع از نظریه نظام انقلابی وا می دارد اما به قول رهبری آماده تصحیح خلاءها و خطاهای خویش هم می باشد.

وی یکی از خلاء های موجود انقلاب را عدم کادرسازی متناسب با شعارهای والای انقلاب و حضور افرادی در پست های کلیدی و مراکز تصمیم گیری دانست که با گفتمان اسلام انقلابی فاصله یا زاویه دارند و در این زمینه گفت: همان هایی که نسخه پیشرفت را نه در محکمات نظام انقلابی که در متون لیبرال دموکراسی می بینند؛ آن هایی که به جای تکیه بر ظرفیت های درون و نخبگان داخلی، برای حاجت گرفتن بر آستان کاخ سفید دخیل بسته اند و به جای خدا، به کدخدا امیدوارند.

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی شهرستان کازرون بیان داشت: امروز که پیکر مرده برجام، سوخته و خاکستر شده همین جماعت غربزده بدون توجه به تجربه مذاکره با شیطان، در همدستی با رئیس جمهور امریکا در پی ترساندن مردم از وقوع جنگ هستند تا مجدداً، میزمذاکره تعیین کننده شود بدون شک این افراد پیاده نظام امریکا در داخل هستند که باید رسوا شوند.

غضنفری تاکید کرد: معتقدیم امروز در گام دوم انقلاب همانند تجربه دفاع مقدس، نسخه های پوسیده "ژنرالهای" خسته جنگ کلاسیک، پیامدی جز عقب نشینی ندارد و "حسن باقری ها" می خواهیم تا با تغییر در استراتژی جنگ اقتصادی و فرهنگی "بن بست شکنی" کنند و این تنها با ورود جوانانی با « روحیه جهادی » و « تفکر انقلابی » ممکن خواهد بود.

وی با اشاره به وظیفه جنبش دانشجویی در مطالبه گری و پرسش از مسئولین برای رفع خلاء های انقلاب به خط مقدم بودن بسیج دانشجویی در جهت مطالبه گری از مسئولین اشاره و به تشریح چالش های و موانع موجود در این حوزه پرداخت و یادآور شد: به عنوان مثال می توان به نماینده شهرستان نام برد که بر خلاف توصیه رهبری مبنی بر حضور در دانشگاهها و پاسخ به سوالات آنان، با وجود گذشت بیش از 3 سال از دوره نمایندگی، نه تنها در جمع دانشجویی حاضر نشده اند بلکه چند مرتبه به دعوت شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی نیز پاسخ نداده اند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور کازرون در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری سخنان امام راحل که دانشگاه مبدأ تحولات است، گفت:در بحث اسلامی شدن دانشگاهها بایستی به 4 محور اساتید، دانشجویان، متون و محتوا به صورت توأمان نگریسته شود، عدم توجه کافی به هر یک از این محورها می تواند موجب عدم موفقیت در نیل به این مهم می گردد.

غضنفری با بیان اینکه امروز نیاز کشور در حوزه دانشگاهی، انقلابِ فرهنگیِ مجدد است به نقش اساتید پرداخت و اظهار داشت: اساتید نقش به سزایی در تربیت دانشجویان بر عهده داشته و بیشترین نقش الگوپذیری نزد دانشجو را دارند؛ اکثر اساتید دانشگاهها با نظام عنادی ندارند، اما متأسفانه عده قلیلی از اساتید موجب می شوند این طیف اکثری اساتید را که به کارهای علمی خود و پیشرفت کشور می پردازند به جهت سیاسی به تقابل با نظام و یا خارج از منافعِ کشور سوق دهند.

وی به ناتوانی و ضعف اساتید دروس معارف در انتقال مفاهیم دینی پرداخت و گفت: در بحث اساتید دروس معارف نیز باید عرض کنم با وجود شبهات بسیار زیاد اعتقادی و دینی در فضای دانشگاه، متاسفانه اساتید معارف نتوانسته اند پاسخگوی مناسبی برای این شبهات باشند؛ پیشنهاد می گردد اساتید حوزه علمیه که توانایی بیشتری در فهم و انتقال مفاهیم دینی دارند، این کار را بر عهده بگیرند.

نماینده بسیج دانشجویی در دیدار با امام جمعه کازرون با مطرح کردن این پرسش که آیا وضعیت حجاب در دانشگاههای شهرستان، شایسته نام مذهبی و انقلابی کازرون می باشد، بیان داشت: رعایت حدود و ظواهر شرعی در دانشگاه ها، اصلی اساسی است که در جامعه اسلامی بایستی نهادینه گردد. رعایت حجاب و توجه به حیا در محیط های علمی از ملزمات شرع مقدس اسلام می باشد. محیط علمی دانشگاه بایستی موجب رشد تقوا و روحیه معنوی و در نهایت تعالی علمی و معنوی دانشجویان گردیده و نباید زمینه انحراف دانشجویان فراهم گردد.

غضنفری در بخش پایانی سخنان خود با یادآوری این جمله رهبری که  نمازجمعه قرارگاه ایمان، تقوا، بصیرت و اخلاق و امام جمعه فرمانده آن قرارگاه است، از امام جمعه پرسید: با وجود بیش از سیزده سال از گذشت مسئولیت شما به عنوان امام جمعه، این قرارگاه چه عملکرد و خروجی داشته است؟ آیا توانسته محور همبستگی جریانات انقلابی و حزب الهی باشد؟ به چه میزان از مجموعه ها و تشکل های فرهنگی فعال موجود در شهرستان حمایت کرده؟ آیا در شهرستان شاهد فعالیت های مجزا و جزیره ای سیاسی و انقلابی و فرهنگی و همه به نام انقلاب نیستیم و نقش این قرارگاه در وفاق و وحدت بین آن ها چیست؟

وی در ادامه به عملکرد امام جمعه در حوزه جوان گرایی انتقاد کرد و یادآور شد: رهبر انقلاب از سال گذشته انتصابات گوناگونی متناسب با اختیارات و وظایف رهبری داشته اند که وجه مشترک غالب این انتصابات، رویکرد جوان گرایی معظم له در انتخاب مسئولان جدید است و در صدور احکام ائمه جمعه بر توجه به جوانان مومن انقلابی تاکید می کننند. سوال این است امام جمعه محترم چه نگاهی به مبحث جوانگرایی جوانان دارند؟ آیا میانگین سنّ افراد مشغول در دفتر امام جمعه و ستاد نماز جمعه حاکی از جوان گرایی است؟

نماینده بسیج دانشجویی در پایان به صورت نمادین کتاب «قرارگاه فرهنگی» که شرح کاملی از بیانات مقام معظم رهبری در خصوص  « پشتیبانی و حمایت از تشکل های فرهنگی » است را به امام جمعه کازرون تقدیم کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها