خبرهای داغ:
جانشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم با اشاره به تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات قم گفت: در آموزش و پرورش نیز حدود ۱۷۰۰ نفر از معلمان را در سه موضوع چرایی، چگونگی و چیستی امر به معروف و نهی از منکر آموزش می‌دهیم.
کد خبر: ۹۱۴۱۲۴۲
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۹
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سید محمدتقی حسینی پیش از ظهر امروز در نشست راهکار‌های توسعه و ترویج عفاف و حجاب به‌ویژه در ماه مبارک رمضان که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد با بیان اینکه شورای امر به معروف و نهی از منکر ۲۷ دستگاه را موظف به اجرای مصوبات عفاف و حجاب کرده است اظهار داشت: مطالبه‌گری در میان دستگاه‌هایی که موظف و مکلف به امر عفاف و حجاب هستند باید وجود داشته باشد.

جانشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم با اشاره به لزوم برخورد با روزه‌خواری و عدم رعایت عفاف و حجاب در جامعه ابراز کرد: قبلاً در قم حتی یک بدحجاب وجود نداشت، اما همین تعداد انگشت شمار هم برای قم عدد و رقم زیادی است.

حسینی کار اصلی ستاد امر به معروف و نهی از منکر را فراهم آوردن بستر برای احیاء امر به معروف و تذکر از سوی مردم دانست و تصریح کرد: در یک سال گذشته ستاد این وظیفه را بر عهده داشته و اگر در سطح شهر بی‌حجابی را می‌بینیم دلیل آن این بوده که به وظیفه امربه‌معروف به‌خوبی عمل نمی‌شود.

جانشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم با اشاره به استقرار نیرو‌های تذکر لسانی در ۸ منطقه قم گفت: در تمام بخش‌ها و منطقه پردیسان قم شورای امر به معروف و نهی از منکر استقرار یافته و به وظایف خود عمل می‌کند، همچنین شورای تخصصی امربه‌معروف اصناف تشکیل‌شده که حکم تذکر لسانی می‌دهند.

حسینی با اشاره به تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات قم افزود: در تک‌تک مساجد باید ترویج امربه‌معروف انجام گیرد، در آموزش و پرورش نیز حدود ۱۷۰۰ نفر از معلمان را در سه موضوع چرایی، چگونگی و چیستی امربه‌معروف و نهی از منکر آموزش می‌دهیم.

جانشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم با بیان علل و ریشه‌های ترویج بدحجابی در جامعه گفت: یک هیئت اندیشه‌ورز در ستاد امربه‌معروف تشکیل‌شده که به دنبال علل و ریشه‌های عدم رعایت عفاف و حجاب در جامعه بوده و اقدامات لازم در این زمینه را در دستور کار دارد.

وی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه عفاف و حجاب در حوزه‌های علمیه مطرح کرد: باید همه دست‌به‌دست دهیم تا در احیای امر به معروف در جامعه کمک کنیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها