امام جمعه اراک گفت: اگر چند تصمیم انقلابی و حکیمانه در کشور اخذ شود شرایط دگرگون خواهد شد و مجلس شورای اسلامی باید به فکر منافع ملی و ملت باشد.
کد خبر: ۹۱۴۱۳۹۲
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن دعوت بیشتر در این ماه نورانی به تقوا گفت: ماه رمضان ماه تقوا و اخلاص است و هرچقدر بتوانیم در این کلاس معرفت گام برداریم خیر دنیا و آخرتمان را افزایش می دهیم و همه را از این سرمایه بزرگ برخوردار می کنیم.

امام جمعه اراک با بیان اینکه شب قدر از هزار ماه برتر است افزود: دهه سوم ماه رمضان اوج پرواز به سمت معنویت است و در واقع دو دهه گذشته پیش مقدمه برای این گام بوده و اگر بخواهیم گام بلندی برداریم در این دهه سوم بادی نهایت استفاده را کنیم.

آیت الله دری نجف آبادی شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان را اوج غربت و مظلومیت امیرالمومنین(ع) خواند و بیان داشت: اگر می خواهیم حکم امضاء شده خود را از دستان مبارک حضرت ولیعصر(ع) دریافت کنیم باید از یکدیگر برای کسب تقوا و معنویت سبقت بگیریم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه امسال 1400 مین سال شهادت امام متقین حضرت علی(ع) است گفت:یک هزار و چهارصد سال از یتیم شدن جامعه اسلامی می گذرد و از این جهت بسیار مهم است و باید همه توان ها برای تبیین شخصیت نورانی امیرالمومنین(ع) بسیج شوند.

امام جمعه اراک با اشاره به اینکه باید در برابر همه فسادها و ظلم های جهان علم امیرالمومنین(ع) را به اهتزاز درآوریم عنوان کرد: باید این خخصیت نورانی و بزرگ را به دنیا معرفی کنیم و این مناسبت ها و به خصوص این هفته نورانی زمینه مناسبی برای برداشتن گام های بلند است.

آیت الله دری نجف آبادی در بخش دیگری از صحبت های خود اساس دین را معرفت دانست و افزود: هرچه معرفت بیشتر باشد ارزش عمل انسان کامل تر است و خداشناسی،پیامبرشناسی و امام شناسی سه رکن اساسی معرفت هستند که هرسه پیشنیاز یکدیگرند و اگر یکی از آنها را نشناسیم از دین منحرف شده ایم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه ارتباط با خداوند نبوت و تبلیغ آن در راه دین را رسالت است گفت: حضرت محمد مصطفی(ص) هم نبی و هم رسول است و به همین جهت به ایشان خاتم الأنبیاء می گویند.

وی همچنین توحید،انبیاء و اوصیاء خداوند را از اساس دیگر معرفت خواند و بیان داشت: اولین اوصیاء خداوند وجود مبارک امیرالمومنین(ع) و آخرین آن وجود منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) است که سلسله با عظمت اوصیاء خداوند هستند و همگی از یک نور می باشند و هرکدام طبق شرایط خاص وظایف مختلفی را انجام دادند.

امام جمعه اراک با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در این باره از انسان 250 ساله یاد کرده اند گفت: به تعبیر ایشان سلسله اوصیاء خداوند از امیرالمومنین(ع) تا غیبت صغری حضرت ولیعصر(عج) یک انسان 250 ساله است که هرکدام از اینها یک فصل بوده اند و غیبت منجی عالم بشریت هم یک فصل است.

وی قلب نورانی و سلیم را بزرگترین سرمایه برای انسان دانست و افزود:در قیامت به قلب های کانون نور خدا نمره می دهند و در این دهه آخر ماه رمضان باید از خداوند طلب قلب سلیم کنیم تا از ریا،بغض،کینه،حسد و فساد سالم باشد که در واقع کلید همه خوبی ها قلب سلیم است و خداوند به قلب مریض و فاسد عنایت نمی کند.

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه آتش غضب الهی از قلب شروع می شود و قلب را می سوزاند گفت: برخی ها به جای اینکه قلبشان را از کانون توجهات الهی بگذارند آن را از فساد و فحشاء پر کرده اند ولی قلب انسان ها باید با خشوع و تواضع آمیخته باشد چراکه قلب سلیم گنجینه دنیا و آخرت است.

وی با اشاره به روایتی از امیرالمومنین(ع) در مورد میزان سنجش قیمت انسان ها عنوان کرد:قیمت هر انسانی کمالات و اخلاقیات اوست و موجب زیبایی او می شود و قیمت انسان به اندوخته های درونی او بستگی دارد و این قیمت از یک فرد یک انسان کامل می سازد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی روز قدس شریف را روز وحدت امت اسلام،روز بیعت مجدد با امام و رهبری انقلاب،روز دفاع از اولین قبله مسلمانان و روز اسلام دانست و افزود: ملت ایران بار دیگر در این روز به توطئه ها،تحریم ها و جنگ طلبی آمریکا،اسلام آمریکائی و انگلیسی نه خود را فریاد می زنند و به ندای امام و رهبری لبیک می گویند.

وی با اشاره به اینکه جنگ امروز جنگ اراده هاست گفت: ملت ایران ملت اراده هاست و اگر لازم باشد آماده جهاد و شهادت هستند و بار دیگر شعار هیهات منا الذله عاشورا را تکرار خواهند کرد.

امام جمعه اراک با بیان اینکه جوانان غیرتمند در حساس ترین شرایط فتح خرمشهر را رقم زدند افزود: این روز سند افتخار اسلام و رزمندگان است که با همتی بلند و ایمان و اراده ای قوی این حماسه بزرگ را رقم زدند و توازن قوا را به نفع جمهوری اسلامی تغییر دادند.

وی آزاد سازی خرمشهر را نمونه ای از توانمندی ملت ایران در برابر زورگویان دانست و گفت:این پیام بزرگی برای آمریکا و سردمداران آن به خصوص مرتجعین منطقه ای است که این احمق ها به جای حمایت از اسلام و دین خداوند می خواهند معامله قرن را انجام دهند.

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه این جنایت کاران روزی به عاقبت شوم صدام دچار خواهند شد افزود: ملت ایران راه مقاومت و ایستادگی خود را با قاطعیت ادامه می دهد و مقاومت قطعا رمز پیروزی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه از دولتمردان و دستگاه ها انتظار می رود بر بازار و قیمت ها نظارت بیشتری داشته باشند گفت:هوشیاری نسبت به توطئه های دشمنان و امید به آینده روشن انقلاب برای رهایی از توطئه ها و بحران های ساختگی آمریکا باید در دستور کارمان باشد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تأکید بر اینکه جوانان ایرانی شایستگی های فراوانی دارند افزود: جوانان استان مرکزی با همت بلند کارخانه های نیمه تعطیل و فرسوده را فعال کنند و دستگاه ها هم از واردات اجناسی که در داخل تولید می شود باید صرف نظر کنند.

وی با انتقاد از کسانی که ملت را تهدید و توهین می کنند گفت: همه در کشتی انقلاب با فرماندهی امام خامنه ای نشسته ایم و باید گوش به فرمان ایشان باشیم.

امام جمعه اراک با بیان اینکه انتظار می رود که مجلس شورای اسلامی به فکر منافع ملی و ملت باشد تصریح کرد: انتظار داریم مجلس شورای اسلامی در طی این دو ماه باقیمانده اصلاح بودجه را سریعتر انجام دهد چراکه از مطابات جدی مقام معظم رهبری است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با انتقاد از مصرف بی رویه 100 میلیون لیتر بنزین خاطر نشان کرد: با اصلاح قانون بودجه و بهره وری از ظرفیت های ملی 30 درصد از شرایط فعلی بهتر خواهد شد و اگر چند تصمیم انقلابی و حکیمانه در کشور اخذ شود شرایط دگرگون خواهد شد.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات