امام جمعه هرات در خطبه‌های این هفته هرات خواستار توجه ویژه به سبک زندگی اسلامی و پرهیز از اشرافی گری شد.
کد خبر: ۹۱۴۱۴۳۵
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۵
به گزارش خبرنگار خبرگزرای بسیج از خاتم، نماز جمعه این هفته هرات به امامت حجه الاسلام المسلمین جعفری اقامه شد.
وی در ابتدای خطبه‌های اول نماز این هفته همگان را به رعایت تقوا سفارش کرد.
امام جمعه هرات در ادامه خاطر نشان کرد: کسانی که تقوا پیشه کنند می‌توانند از شر شیطان در امان باشند و لباس تقوا زره محکمی است در مقابل حیله‌های شیطان، انسانی که مطیع فرمان خدا باشد به لباس تقوا مجهز خواهد شد.
علی محمد جعفری در ادامه با تسلیت ضربت خوردن و شهادت امیرالمومنین علیه السلام به شاخصه‌های حکومت این بزرگوار اشاره کرد و گفت: اولین شاخصه حکومت علوی پایبندی کامل به رعایت اصول دین است، دومین شاخصه حکومت امام علی اقامه قسط و عدل بود به گونه‌ای که در طول حیات فردی و سیاسی خود ذره‌ای از این معیار کوتاه نیامد و به همین سبب ایشان به شهادت رسید.
خطیب جمعه هرات در ادامه توجه به معنویات، تقوا و ساده زیستی را به عنوان سومین شاخصه حکومت امام علی علیه السلام نام برد و خواستار الگو گیری مسوولین ازشیوه حکومت داری این حضرت شد.
وی در ادامه با بیان اینکه یکی از مهمترین مسایل اخیر کشور مبارزه با فساد داخلی است گفت: این امر مانع پیشرفت کشور شده است و ریشه این مسئله نیز دنیا طلبی و اشرافی گری است.
اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با کارگزاران نظام و اشاره ایشان به مسئله اشرافی گری خاطر نشان کرد: اشرافی گری ریشه در دنیا طلبی دارد و توده مردم و مسوولین باید شیوه زندگی حضرت علی علیه السلام را الگوی زندگی خود قرار دهند.
امام جمعه هرات در ابتدای خطبه دوم نماز این هفته هرات با اشاره به سالروز ازاد سازی خرمشهر یاد و خاطره شهدای فتح خرمشهر را گرامی داشت.
وی در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و راهبرد‌های هوشمندانه ایشان در مقابل با دشمنان خاطر نشان کرد: موضع گیری‌های خوب رهبری باعث شکست و نقش بر اب شدن نقشه‌های دشمن است.
ایستادگی در مقابل استکبار ریشه در مبانی دینی دارد، اتخاذ راهبرد مقاومت به عنوان کم هزینه‌ترین راهبرد، توکل به خدا و اعتقاد به وعده الهی، اعتماد به نفس بالا، باور به حقانیت مسیر انقلاب، نگاه به داخل و تقویت مولفه‌های ملی از مهمترین راهبرد‌های مقام معظم رهبری است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه دشمن در صدد است تا اراده ملت ایران را تضعیف کند خاطر نشان کرد ارایش جنگی دشمن امروز در سه موضوع اقتصادی، فضای مجازی و سیاسی و فرهنگی است خاطر نشان کرد: در جنگ اراده‌ها انچه پیروزی را تضمین می‌کند پیشتازی مردم انقلابی در این جنگ هست، هسته انقلابی کسانی هستند که باید در مقابل دشمن ارایشی را بگیرند که نقشه دشمن شکست به رد.
باید بصیرت و باور ما نگرش‌های معنوی و اخروی باشد باید ایمان و باور ما نسبت به جنگ سخت دو چندان باشد، دشمن در صدد عوض کردن جای دوست و دشمن است.
مصرف گرایی، اسراف، مد گرایی، دنیا زدگی و تاثیر پذیری از فضای مجازی از مواردی است که دشمن در صدد ترویج این است، اما ما باید در مقابل این تهاجم دشمن ایستادگی کنیم.
مردم باید سبک زندگی اسلامی را مد نظر خود قرار دهند.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات