خبرهای داغ:
هم‌زمان با مراسم گرامیداشت سالروز بنای مسجد مقدس جمکران از خانواده شهید قربانخانی شهید مدافع حرم تجلیل شد.
کد خبر: ۹۱۴۱۴۸۰
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۱
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، مراسم گرامیداشت هفدهم رمضان سالروز بنای مسجد مقدس جمکران به امر امام زمان (عج) با تجلیل از خانواده شهید قربانخانی در این مکان مقدس برگزار شد.

این مراسم با حضور عاشقان و منتظران حضرت، ولی عصر (عج) در صحن جامع مهدوی مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

حاج عباس حیدرزاده و احمد نیک‌بختیان در این مراسم به مدیحه‌سرایی پرداختند و صابر خراسانی نیز در این محفل معنوی شعرخوانی کرد.

حجت‌الاسلام سید حسین مومنی استاد حوزه علمیه در این مراسم با اشاره به اینکه مسجد مقدس جمکران پایگاه عظیم مهدویت است، بیان کرد: بسیاری از شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم در این مکان مقدس اذن پرواز گرفتند.

وی افزود: شهید مهدی شفیعی می‌گوید هر چه تلاش کردم اعزام شوم قبول نمی‌کردند سن و سالم هم کم بود و به مسجد مقدس جمکران رفتم نماز خواندم و هزار صلوات برای امام زمان (عج) نذر کردم تا جبهه بروم.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: شهید شفیعی به جبهه اعزام و قبل از شهادت مجروح می‌شود به حدی که می‌خواهند پایش را قطع کنند، مادرش به مسجد جمکران می‌آید و نذر هزار صلوات می‌کند که پای مهدی قطع نشود.

در پایان این مراسم از پدر و مادر شهید مجید قربانخانی از شهدای والامقام مدافع حرم با اهدای تندیس و پرچم ویژه مسجد مقدس جمکران تجلیل شد.

شهید مجید قربانخانی متولد مرداد ماه ۱۳۶۹ در محله یافت آباد تهران بود که در ۲۱ دی‌ماه سال ۹۴ به همراه همرزمانش همچون شهید مصطفی چگینی، شهید مرتضی کریمی و شهید محمد آژند در خان طومان سوریه به شهادت رسیده و مفقودالاثر شدند.

پیکر پاک شهید قربانخانی ۳۱ فروردین پس از گذشت ۳ سال به میهن بازگشت و ۶ اردیبهشت‌ماه با حضور باشکوه و بی‌نظیر مردم شهیدپرور، همرزمان و خانواده شهدا تشییع و در گلزار شهدای یافت‌آباد به خاک سپرده شد.
ارسال نظرات