حجت الاسلام کمالی در خطبه های نمازجمعه خارگ
آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته که مناسب با سالروز حماسه سوم خرداد بود با حضور پرشور سبز پوشان حریم ولایت و مردم در جزیره خارگ برگزار گردید .
کد خبر: ۹۱۴۱۵۳۲
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴

بزرگترین درس سوم خرداد مقاومت بود               

به گزارش خبرنگار بسیج از جزیره خارگ : حجت الاسلام کمالی درابتدا به مقام و منزلت  امام علی علیه سلام پرداختند و به این حدیث از پیامبر اشاره کردند که هرکس حب علی (ع) در دل داشته باشد تمام زندگیش عبادت است یعنی هر لحظه او عبادت خداست و کسی که از او تبیعت کند یعنی واجب خدا را انجام داده است .

حجت الاسلام کمالی خاطرنشان کرد: یکی از درس هایی که باید از زندگی مولا و پیشوایمان امیرالمومنین(ع) یاد بگیریم ساده زیستی است.متاسفانه یکی از بلاهای که در این شرایط جنگ اقتصادی کشور ما را فرا گرفته بحث اشرافی گری و تجمل گرایی در بین مسئولین و حتی بعضی مردم است و کاربه جای رسیده که هرکس دستش می رسد بیشتر دست به تجمل گری و چشم هم چشمی می زند.

امام جمعه خارگ با ذکر بیانات رهبری در دیدار دانشجویان گفتند که سهم ما در این جنگ بزرگ اقتصادی باید ساده زیستی و قناعت باشد اگر ما پیرو امام علی(ع) و رهبری هستیم باید ساده زندگی کنیم.

 حجت الاسلام کمالی با توجه به سوم خرداد و سالروز حماسه غرور آفرین فتح خرمشهر اظهار داشت: سوم خرداد در تاریخ کشور ما به نام روز مقاومت ثبت شده است و در این روز شهیدان به ما درس استقامت در برابر دشمنان را دادند. ما در فتح خرمشهر چند درس آموختیم ، اول اینکه باید در هر کار به خدا توکل کرد و از خود خدا درخواست یاری و کمک خواست نه غیر خدا. 

امام جمعه خارگ درس دوم از فتح خرمشهر را اتکا به مردم و مقاومت آنها بیان کردند. مردم در طول چهل سال پیروزی انقلاب امتحان خوبی پس دادند و هرجا که لازم بود در صحنه حضور داشتند و ما باید شکر گزار آنها باشیم.

ایشان رمز دیگر موفقیت ما در حماسه خونین شهر را پیروی از ولایت فقیه دانستند وگفتند تا زمانیکه ما در خط ولایت فقیه باشیم از گزند مصیبت ها و مشکلات و دشمنی ها در امان خواهیم بود و باید با پیروی کردن از ولایت فقیه قدر دادن این نعمت الهی باشیم.

وی در پایان به این نکته اساسی اشاره کردند که ما در رسیدن به این پیروزی بزرگ 6 هزار شهید دادیم پس ما مسئولین که عنوان و منصبی از این انقلاب بدست آوردیم باید بدانیم که یک روز دربرابر شهیدان حاضر خواهیم شد پس باید تا می توانیم به این مردم خدمت کنیم که شرمنده شهدایی که جان عزیزشان را فدای این انقلاب و مردم کردند نشویم .

ارسال نظرات