استاد اخلاق حوزه های علمیه قم در همایش رزمندگان، جانبازان و ایثارگران میانه، ولایت مداری را اصلی ترین عامل رشد معنوی رزمندگان اسلام عنوان کرد و گفت: نفس های رحمانی امام(ره) بود که شهدا را به اولیای الهی مبدل کرد.
کد خبر: ۹۱۴۱۵۷۲
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۵

به گزاری خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام شعبان داداشی از امام به عنوان محرک اصلی ایجاد شجاعت و ایثار در رزمندگان اسلام یاد و اظهار کرد: تاثیر سخنرانی های الهی ایشان، چنان تغییری در رزمندگان ایجاد می کرد که جوانان کم سن و سال را یک شبه در ردیف اولیاء الله قرار می داد و آن خلوص، شب زنده داری ها، ایثار و از خود گذشتگی ها، جهاد و شهادت، گویای این واقعیت است.

   وی نداشتن دلبستگی به دنیا ، شوق و خوف از خدا، زحمت کم و خیر زیاد، حرکت و صحبت حکیمانه را از خصوصیات اولیاء الله برشمرد و افزود: وجود آنان در هر کجا که باشند برکت و خدمت است و دفع بلایا و حرکت ما در مسیر خیرات، عنایتی است از وجود این شهدا که به مقام والای اولیاء الله رسیده اند.

   حجت الاسلام داداشی از وجود کم فروشی، گرانفروشی و احتکار در جامعه گلایه کرد و با اشاره به داستانهایی از گذشتگان، اظهار کرد: باید با مطالعه تاریخ از گذشتگان درس آموخته و عبرت بگیریم و بدانیم که ثروت های بادآورده، بلایی خانمانسوز است و اینگونه افراد بر اثر بی انصافی و تقلب در کار، تاوانی سنگین خواهند پرداخت.

ولایت مداری اصلی ترین عامل رشد معنوی رزمندگان بود

   همایش بزرگ رزمندگان، جانبازان و ایثارگران با قرائت زیارت عاشورا و جلسات اخلاقی در جوار قبور مطهر شهدای گمنام میانه برگزار شد.

ارسال نظرات