فرمانده سپاه بیجار گفت:سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر در عملیات غرور آفرین بیت المقدس نماد بارز استقامت و همدلی نیرو‌های مسلح است.
کد خبر: ۹۱۴۱۶۰۲
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  سرهنگ سعید شعبانی امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان بیجار به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد ماه اظهار داشت: عملیات بیت المقدس یکی از گسترده‌ترین با ارزش‌ترین و پیچیده‌ترین عملیات‌های دفاع مقدس بود که بعد از ۵۷۸ روز رزمندگان غیور اسلام توانستند خرمشهر را آزاد کنند.

وی با بیان اینکه هر مرحله از عملیات‌های بیت المقدس به تنهایی یک عملیات بزرگ به حساب می‌آمد، افزود: اتحاد و همدلی نیرو‌های سپاه و ارتش نقطه عطف آزاد سازی خرمشهر در سال ۶۱ بود.

فرمانده سپاه بیجار از تشکیل قرارگاه کربلا با فرماندهی شهید صیاد شیرازی و سردار محسن رضایی در سال ۶۱ برای آزاد سازی خرمشهر خبر داد و بیان داشت: خستگی نیرو‌های خودی بعلت جنگیدن شبانه روزی و تعداد زیاد نیرو‌های عراقی در منطقه خرمشهر موجب شد فرماندهان قرارگاه کربلا تصمیم بر اعزام چند قرارگاه از ارتش و سپاه از سمت شمال خوزستان به جنوب گرفتند.


شعبانی تصریح کرد: در نهایت نیرو‌های اسلام در روز سوم خرداد سال ۶۱ از دروازه‌های شمالی و غربی وارد خرمشهر شدند و خونین شهر را آزاد کردند.


این مسوول ادامه داد: در عملیات بیت المقدس تنها رژیم عراق شکست نخورد بلکه تمام ابرقدرت‌های شرق و غرب تا بن دندان مسلح شکست خوردند.

فرمانده سپاه بیجار اظهار داشت: خاری و ذلت صدام حسین بعد از فتح خرمشهر به حدی بود که در جلسه سری به فرماندهان خود گفته بود سر‌های شما هم باید زیر تانک له می‌شد و من امروز را نمی‌دیدم، زیرا خرمشهر برای من خیلی مهم بود و باید همه شما می‌مردید و خرمشهر سقوط نمی‌کرد.

شعبانی تاکید کرد: امنیت، آسایش و آبروی بین المللی انقلاب اسلامی ایران بعد از ۴۰ سال و طی کردن گام اول آن مدیون خون مطهر شهدا و خانواده معظم آن‌ها و ایثارگران است.


وی با تاکید بر اینکه آزاد سازی خرمشهر فتح بابی برای پیروزی در عملیات‌های دیگر شد، عنوان کرد: اوج قدرت نمایی ایران اسلامی در طول هشت سال دفاع مقدس، عملیات والفجر ۸ و تصرف فاو است.

فرمانده سپاه بیجار در قسمت دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: شناخت کامل دستاورد‌های گام اول انقلاب از مهمترین خواسته‌های امام خامنه‌ای مد ظله العالی از جوانان است.

به گفته شعبانی: ایمان به خدا، وحدت کلمه و انسجام ملی مهمترین عامل موفقیت هشت سال دفاع مقدس انقلاب اسلامی ایران بود که بعنوان گنجینه‌ای عظیم و مهمترین دستاورد انقلاب است.

وی اذعان کرد: در گام دوم انقلاب باید به دنبال تمدن سازی و تشکیل تمدن بزرگ اسلامی باشیم که تنها راه موفقیت در این مسیر در برابر ایادی استکبار توجه به اندیشه‌های امام ره و حرکت در مسیر رهبری است.

فرمانده سپاه بیجار عنوان کرد: برای تحقق گام دوم انقلاب تحریف آرمان ها، اندیشه‌ها و خط فکری بنیانگذار انقلاب اسلامی، اشرافی گری، حیف و میل بیت المال، کم کاری و بی تعهدی برخی مسوولان ممنوع است.

این مسوول در پایان سخنان خود گفت:: جلوگیری از نفوذ انقلاب اسلامی در منطقه علت اصلی تهاجم صدام به خاک جمهوری اسلامی ایران به پشتیبانی کشور‌های استعمارگر بود.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات