کاک صالح امروز خوشحال بود و با لهجه شیرین ترکی هر لحظه به باب شکرانه خدا دستهایش را به سوی آسمان بلند می کرد و برای پاسدارانی که موجب ساخت یک واحد مسکونی برای وی شده اند دعا می کرد.
کد خبر: ۹۱۴۱۶۲۸
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، در اولین روز از خرداد 98 دفتر سایت را به مقصد روستای سیفعلی کندی ترک کردیم ، روستای که برای رسیدن به آن 90 کیلومتر جاده های پرپیج خم بیجار را پیمودیم.

بعد از گذشت از چندین روستا به روستای مقصد رسیدیم روستای سرسبز در بخش کرانی ، روستای که طبیعت بهاری آن چشم هر رهگذری را به خود جلب می کند، به منزل کاک صالح رسیدیم.

در بدو ورود به حیاط منزلشان بارقه های امید را در چشمانش می توان دید ، امیدی از جنس همیاری و در پی آن داشتن دو اتاق بدون نم که بتوان زندگی به حساب خودشان راحت در آن داشت.

با فراهم کردن بساط آتش در تشتی بزرگ برای دود کردن اسفند منتظر مهمان هایشان بودند ، مهمانانی که مقدمات ساخت منزل مددجویی آنها را فراهم کرده بودند، کاک صالح در کنار همسرش ایستاده بود از رنج روزگار برایم می گفت، از روزهای که برای در آوردن یک لقمه نان حلال چه سختی های کشیده بود ، از روزی که با چکه باران هر گوشه خانه را یک کاسه می گذاشت تا مبادا سیل در خانه اش جاری شود، اما امروز با داشتن این دو اتاق تمیز دیگر نگران نبود.

کاک صالح امروز خوشحال بود و با لهجه شیرین ترکی هر لحظه به باب شکرانه خدا دستهایش را به سوی آسمان بلند می کرد و برای پاسدارانی که موجب ساخت یک واحد مسکونی تمیز برای وی شده اند دعا می کرد.

همسر کاک صالح از کمبود امکانات زندگیش برایم گفت ، از اینکه با فرا رسیدن فصل تابستان از داشتن یک یخچال برای خنک کردن مواد غذایی و داشتن یک قالب یخ محروم است ، وی گفت: از مسوولان سپاه و کمیته امداد که با ساخت این خانه موجب نجات جان ما شدند تشکر میکنم و قدردان این نظام هستیم.


آری اگر دیروز نیروی بسیج فداکارترین نیروی عرصه دفاع مقدس بود، امروز از کاری ترین نیروهای فداکار در صحنه سازندگی است ، صحنه ای که با به منصه رسیدن آن دل محرومین در اقصی نقاط این مملکت خوشحال می شود.

فرمانده سپاه بیجار در حاشیه مراسم افتتاح این منزل مددجویی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: امروز شاهد افتتاح 10 واحد احداثی خانه محرومین با مشارکت بسیج سازندگی ناحیه بیجار و کمیته امداد امام خمینی (ره) هستیم.

وی از آغاز احداث 130 واحد خانه محرومین با مشارکت کمیته امداد امام (ره) در روستاهای بیجار از سال گذشته خبر داد و افزود: احداث 30 واحد آن در روستاهای بخش مرکزی و کرانی بیجار به پایان رسیده و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

فرمانده سپاه بیجار با بیان اینکه مرحله دوم کار شامل احداث 20 واحد مسکن محرومین می شود ، اعلام کرد: با دریافت زمین و معرفی افراد تحت پوشش و تشکیل پرونده برای این افراد و مشخص شدن اعتبارمورد نظر کار ساخت این واحدها از اول تابستان آغاز می شود.


شعبانی گفت: مرحله سوم احداث خانه محرومین شامل 25 واحد می شود که تا کنون اعتبار آن دریافت نشده است و اگر اعتبارات مورد نیاز تامین شود کار ساخت آن همزمان با 25 واحد قبلی از اول تابستان آغاز می شود.

این مسوول از گسترش چتر حمایتی سپاه در راستای کمک به نیازمندان شهرستان خبر داد و بیان داشت: در همین راستا تفاهم نامه ای با بهزیستی شهرستان بیجار امضاء شده است که مقرر گردید 10 خانه محرومین برای خانواده های تحت پوشش بهزیستی احداث شود.

به گفته فرمانده سپاه بیجار؛ با توجه به نوسانات قیمت بازار برای احداث واحدهای 50 متری 30 تا 50 میلیون تومان هزینه شده است و در همین راستا برای بالا بردن کیفیت کار ، بیشتر مصالح مورد نیاز به طور مستقیم از کارخانه و شرکت ها خریداری شده است .

شعبانی خاطر نشان کرد: 10 واحدی که امروز به بهره برداری رسیده در روستای خورخوره ، حسن تیمور ، سلطان آباد قزل تپه ،ینگی کند ، گاوبازه و روستای قزانقره قرار گرفته است.

مسوول بسیج سازندگی سپاه بیت المقدس نیز در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان،  با بیان اینکه محرومیت زدایی یکی از مهم ترین اقدامات بسیج سازندگی سپاه بیت المقدس است از انعقاد تفاهم نامه با کمیته امداد امام خمینی (ره) با محوریت مسکن مددجویان فاقد مسکن خبر داد و اظهار داشت: ساخت 250 واحد این مسکن ها از سال قبل شروع شده و تا پایان خرداد به بهره برداری کامل می رسد.

وی گفت: فاز دوم این طرح با ساخت 250 واحد دیگر تا چند روز دیگر آغاز می شودو تا پایان شهریور در اختیار مددجویان متقاضی قرار داده می شود.

عزیزی فر در قسمت دیگری از سخنان خود به دیگر اقدامات بسیج سازندگی سپاه بیت المقدس کردستان اشاره کرد و بیان داشت: در پی زلزله ای که در کرمانشاه به وقوع پیوست بسیج سازندگی سپاه بیت المقدس به مدت 62 روز در 6 روستای هدف خدمات رسانی انجام داد.

این مسوول اضافه کرد: یکی دیگر از اقدامات بسیج سازندگی سپاه بیت المقدس اقدامات محرومیت زدایی عام المنفعه مانند ساخت پل جاده آبرسانی است که در سال 97 با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد تومان 350 طرح را شروع کردیم و تقدیم مردم می کنیم.

مسوول بسیج سازندگی سپاه بیت المقدس کردستان ادامه داد: مهمترین نکته مهم این پروژه ها بعد از کار بعنوان هدیه مقام معظم رهبری تقدیم مردم شریف استان کردستان می شود.

عزیزی فر در خصوص خدمات بسیج سازندگی سپاه بیت المقدس کردستان در مناطق سیل زده لرستان، گلستان و خوزستان ، بیان داشت: در جریان سیل اخیر حسب دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر خدمت رسانی نیروهای مسلح به مناطق سیل زده بسیج سازندگی سپاه بیت المقدس به نمایندگی از سپاه بیت المقدس کردستان در کوهدشت مستقر شد.

به گفته این مسوول پس از بررسی های انجام شده در منطقه با پیگیرهای فرمانده سپاه بیت المقدس ماشین آلات مهندسی لشکر 22 در منطقه مستقر شد و موفق به بازگشایی راه مواصلاتی 61 روستا شدیم.

مسوول بسیج سازندگی سپاه بیت المقدس کردستان تصریح کرد: خدمت رسانی به مردم سیل زده توسط گروه های جهادی عمرانی ، گروه های جهادی فرهنگی و گروه های جهادی پزشکی و ارائه خدمات رایگان پزشکی به 2 هزار نفر از دیگر خدمات بسیج سازندگی سپاه بیت المقدس کردستان در مناطق سیل زده لرستان بود.
 
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات