مصطفی برزگر
فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام:
سرهنگ شاکرمی بیان کرد: برای عبور از موقف گاه های سخت به تبیین عملیات بیت المقدس نیاز داریم.
کد خبر: ۹۱۴۱۶۶۲
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، "جمال شاکرمی"، فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام در ویژه برنامه شب احیای 19 ماه مبارک رمضان در دانشگاه ایلام و در جمع دانشجویان گفت: شب قدر شب نزول قرآن کریم است و انزلنا یعنی نزول دفعی و اینکه خدای متعال قرآن را در یک شب و در شب های ماه رمضان نازل کرد.

وی خاطرنشان کرد: شب در نگاه عارفان از جایگاه مهمی برخوردار است، حال اگر این شب، شب قدر و یا شب های ماه رمضان باشد، اهمیت آن صد چندان خواهد شد.

شاکرمی اظهار کرد: سعادت انسان به شب نزول قرآن گره خورده است لذا خوشبختی ما در گرو چنگ زدن به آیات الهی است و البته تمسک جستن به قرآن کریم که منحصر به یک شب نیست و باید در همه زمان ها با قرآن ارتباط برقرار کرد.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام افزود: در دوران دفاع مقدس نیز رزمندگان با قرآن ارتباط عمیقی داشتند و حتی به همراه عموم رزمندگان قرآن های جیبی بود، اعتقاد شهیدان و رزمندگان بر این بود که راه پیروزی در نبردها تمسک جستن به قرآن و ائمه اطهار است.

وی با اشاره به موقعیت و فضای کنونی نیز گفت: اکنون نیز در شرایط پیچیده و خاصی قرار داریم به طوری که دشمن در نزدیکترین نقطه تماس با ما قرار گرفته و برای این کار همه ظرفیت‌های خود را به کار گرفته است.

شاکرمی ادامه داد: دشمن با استفاده از عملیات روانی، تحریم های اقتصادی و نبرد سنگین رسانه ای به دنبال متوقف کردن و براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی است، گرچه دشمن و در رأس انها امریکا از درون دچار پوکی استخوان شده اما آنچه باعث می شود تا این تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم شب‌های مبارک قدر و توسل جستن به خدا و ائمه اطهار است، به طوری که باید در این شب ها اعتماد خود را به خدا بیشتر کنیم همان کاری که رزمندگان دوران دفاع مقدس در عملیات مهم بیت المقدس که منجر به فتح خرمشهر شد، کردند.

فرمانده سپاه استان ایلام عنوان کرد: شاید اگر امام راحل نمی فرمود "خرمشهر را خدا آزاد کرد" غروری در فرماندهان ایجاد می‌شد و نمی‌توانستیم در عملیات‌های آفندی آن اهتمام لازم را داشته باشیم چرا که به تاکتیک‌های اکتفا می‌کردیم.

وی یادآور ساخت: یکی از سخت ترین عملیات ها به لحاظ پیچیدگی موانع و حتی میادین مین در عملیات بیت المقدس شکل گرفت اما اتکاء به خداوند و توسل به اهل بیت (ع) باعث پیروزی رزمندگان در این عملیات مهم شد.

شاکرمی بیان کرد: اکنون و در زمان فعلی در بسیاری از فنون نظامی عملیات بیت المقدس در مراحل مختلف آن از طراحی، شناسایی و عملیاتی تشریح می شود.

فرمانده سپاه استان ایلام اذعان کرد: آنچه مهم و روشن است این است که تبیین حادثه بیت المقدس در شبهای قدر یک نیاز حتمی است چرا که تاکید مقام معظم رهبری هم به دانشجویان همین بوده که خرمشهرها در پیش است و ما برای عبور از موقف گاه های سخت به تبیین عملیات بیت المقدس نیاز داریم چرا که رمز موفقیت رزمندگان در این عملیات توکل به خدا، قرآن و ائمه اطهار بود.

 

ارسال نظرات