خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین در مراسم شب احیا مسجد امام حسن عسکری (ع) گفت: عده‌ای آدم مانند کسانی هستند که دفن شده‌اند و انتظار داری که آنها از تو حرف بشنوند؟! این واقعیت تا قیام قیامت هم وجود دارد و بخاطر همین خدا به منافقان فرمود آنها کر، کور و لال هستند و درباره کافران فرمود آنها چشم برای دیدن، گوش برای شنیدن ندارند و چیزی به زبانش جاری نمی‌شود، عقلشان از کار افتاده است و اینها نمی‌توانند حرف پیامبر را درک کنند.
کد خبر: ۹۱۴۱۷۷۰
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹

 

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در مراسم شب احیا نوزدهم ماه مبارک رمضان که شب گذشته در مسجد امام حسن عسکری (ع) برگزار شد، اظهار کرد: خدای متعال در آیات متعددی از قرآن کریم ما را به یک حیات و زندگی دیگری غیر از زندگی معمولی و مادی دعوت کرده است.

وی افزود: بسیاری از آیات قرآن تأکید و دعوت کرده‌اند که ما باید زنده شویم و وقتی این آیات را می‌بینیم این سؤال مطرح می‌شود که مگر ما الان زنده نیستیم؟! وقتی آیات را در کنار هم می‌بینیم معلوم می‌شود که ما زنده هستیم اما حیات ما حیات حیوانی است، با آب و نان زنده هستیم و نوع دیگری از حیات وجود دارد که باید به آن توجه کنیم.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه انبیاء (ع) آمدند و کتاب‌های آسمانی نازل شد تا ما به یک زندگی و حیات دیگری برسیم و دوباره زنده شویم، ادامه داد: حضرت عیسی (ع) فرمود اگر کسی دوبار متولد نشود و یا دوباره متولد نشود، از عالم و آدم هیچ چیز نفهمیده است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: انسان وقتی از مادر متولد می‌شود، ولادت اول اوست و قرآن کریم، عبادت و بندگی، دعا و مناجات، روزه و رمضان، ولایت و امامت، رسالت و نبوت آمده‌اند تا اینکه ولادت دوباره این انسان اتفاق بیوفتد و اگر این اتفاق بیوفتد انسان عالم و آدم را می‌فهمد.

وی افزود: آنکه حضرت مسیح (ع) فرمودند اگر کسی دوباره متولد نشود و در ولادت اول باقی بماند، عالم و آدم را نمی‌فهمد، طبق آیات قرآن چنین انسانی به درد جهنم می‌خورد زیرا این ظاهراً قلبی مانند حیوانات دارد معرفتی نسبت به اخلاق، عبادت و بندگی، نماز و روزه ندارد.

آیت‌الله عابدینی اضافه کرد: خداوند می‌فرماید چنین انسانی قلب دارد اما قلبش حیوانی است، چشم حیوانی دارد اما بصیرت ندارد، گوش حیوانی دارد اما سمعی که خدا در نظر گرفته را ندارد و در نهایت جایگاه آنها جهنم است و در دنیا مانند چهارپایان است، بلکه از آنها نیز پست‌تر و گمراه‌تر است چرا که در عالم غفلت است.

امام جمعه جمعه قزوین عنوان کرد: خدای متعال اگر از انسان انتظار دارد که زنده شود، راهش را نیز به انسان نشان داده است و انسان را به کاری تکلیف نکرده است که از عهده آن بر نیاید بلکه آنقدر ساده به او نشان داده است که آن را درک کند.

وی با اشاره به آیه 24 سوره انفال اظهار کرد: خدا می‌فرماید ای کسانی که ایمان آورده‌اید، خدا و رسول خدا را اجابت کنید؛ یعنی شما را صدا می‌کنند پاسخ دهید و کاری را برای شما معین می‌کنند به آن عمل کنید و اگر این کار را انجام دهید و دعوت آنها را اجابت کنید، حیات طیبه می‌یابید.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: خدا و پیغمبران از ما صداقت خواسته‌اند و فرموده‌اند اهل تقوا باشید، با صادقین همراه شوید که پیغمبران و ائمه اطهار (ع) هستند، اهل عبادت و بندگی باشید، مهر و محبت نسبت به بندگان خدا، نماز، روزه، انفاق، صله رحم، ایثار و فداکاری قدم برداشتن به سمت حیات طیبه و معنوی است.

آیت‌الله عابدینی بیان کرد: در قرآن آمده است خدا و رسول خدا را اجابت کنید، وقتی شما را به چیزی دعوت می‌کنند که شما را زنده می‌کند و حیات معنوی می‌بخشند و معلوم می‌شود زنده شدن ما در سایه نماز، روزه، عبادت، بندگی، ذکر مدام و مستمر، تقوا، جهاد و زکات در راه خدا به دست می‌آید و اینها نسخه‌های قرآنی برای رسیدن به حیات معنوی است.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم درباره کسانی که حیات معنوی را درک نکردند، گفت: برخی هرگز به حیات معنوی نرسیدند و درکی از آن ندارند و خدا به رسول خود فرمود تو نمی‌توانی به مردگان حرفی بشنوانی در حالی که پیغمبران تلاش می‌کردند همه مؤمن شوند و آنقدر خود را به زحمت می‌انداخت که خدا فرمود تو خود را برای اینکه آدم‌ها مؤمن شوند خیلی به زحمت می‌اندازی اما آن کسی که دل مرده دارد، نمی‌تواند حرف تو را بشنود.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: از این شدیدتر نیز قرآن فرموده است و می‌گوید عده‌ای آدم مانند کسانی هستند که دفن شده‌اند و انتظار داری که آنها از تو حرف بشنوند؟! این واقعیت تا قیام قیامت هم وجود دارد و بخاطر همین خدا به منافقان فرمود آنها کر، کور و لال هستند و درباره کافران فرمود آنها چشم برای دیدن، گوش برای شنیدن ندارند و چیزی به زبانش جاری نمی‌شود، عقلشان از کار افتاده است و اینها نمی‌توانند حرف پیامبر را درک کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: خدای متعال درباره کسانی که به حیات معنوی رسیده‌اند در آیه ۲ سوره انفال می‌فرماید مؤمنان کسانی هستند که وقتی نام خدا را می‌شنوند، قلب و جانشان به لرزه می‌افتد و یک علاقه، خوف، خشوع و خضوع در مقابل خدای متعال دارد.

وی افزود: مؤمنان کسانی هستند که وقتی آیات خدا بر آنها تلاوت می‌شود، ایمانشان افزوده می‌شود و چنین انسانی همه تکیه و توکلش به خدای متعال است و به حیات طیبه و معنوی دست یافته است و خدا درباره این آدم می‌فرماید حقیقتاً چنین انسانی مؤمن است.

آیت‌الله عابدینی با اشاره به آیه 82 سوره اسراء ابراز کرد: در این آیه شریفه نیز زنده بودن حقیقی شرح داده شده است و ویژگی‌های انسان مرده نیز تشریح شده است. خدا می‌فرماید ما قرآن را نازل کردیم و این قرآن برای کسانی که ایمان حقیقی دارند شفا و رحمت است یعنی اگر گناهی کردند، راهنمایی می‌کند توبه کنید گناهتان آمرزیده می‌شود.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: خدا انسان‌ها را اگر در غفلت به سر می‌برند آنها را به هوشیاری دعوت می‌کند، اگر ستمی به کسی کردند می‌فرماید جبران کنید، اگر نسبت به والدین بی‌وفایی کردند به آنها احسان کنید، اگر حقی از مسلمان و یا غیر مسلمانی ضایع کردند کاری کنید که از شما راضی شود و این یعنی قرآن انسان گرفتار را شفا و نجات می‌دهد.

وی یادآور شد: قرآن همه اش دوا نیست، آنجا که ما درد داریم دوا نشان می‌دهد ولی آنجا که نیازمند به رشد هستیم ما را تغذیه می‌کند و سراسر قرآن تغذیه است، البته دوا نیز هست و آن کسی که زنده است قرآن برای او غذا و دوای روح می‌شود و دردهایش را درمان می‌کند و او را به رشد و کمال می‌رساند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: می‌فرماید همین قرآنی که برای مؤمن شفا و رحمت است، برای کسانی که ظالم هستند خسارت است. مؤمن تشنه ایمان، صداقت و عمل صالح است اما کسی که اهل ظلم، نفاق، تعدی و تجاوز به حقوق دیگران است، زبانش برای دیگران دردسر است، چشمش برای دیگران آسیب است و از دستش ظلم می‌بارد، علائم مردگی را دارد.

آیت‌الله عابدینی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ما شب‌های احیا داریم و شب قدر، اظهار کرد: احیا فقط سه شب نیست اگر چه این سه شب اهمیت بسیاری در روایات دارد، اما هر مؤمنی می‌تواند شب‌های دیگر زندگی خود را به احیا بگذراند.

وی تصریح کرد: کسی که نماز شب می‌خواند، قرآن قرائت می‌کند، دنبال علم و دانش است، در خلوت شب راز و نیاز و مناجات با خدا داشته باشد، برای او احیاست و همه شب‌های سال هم می‌تواند احیا شود اما وقتی به شب قدر می‌رسیم، فقط یک شب قدر داریم و هر چقدر در شب‌های دیگر عبادت و بندگی کنیم جای شب قدر را نمی‌گیرد.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: احیا یعنی شب را زنده نگه می‌داریم تا در آن آیات قرآن را قرائت کنیم و در آنها تدبر و تفکر نماییم، به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) متوسل شویم و اینها همه یعنی می‌خواهیم حیات معنوی نصیبمان شود.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها