خبرهای داغ:
ایران با آغاز انقلاب دچار فروپاشی شده است و ارتش ۱۹۰هزارنفری شاهنشاهی به ۱۲۰هزارنفر کاهش یافته و با طرح خدمت در محل زندگی توشط دولت موقت تعداد نیروهای مسلح ایران به ۷۰هزارنفر کاهش یافت و بیش از ۳۵هزار نیروی های مردمی کمیته و انقلاب نیز درگیر جنگ با بازماندگان رژیم،تجزیه طلبان و منافقین بودند.
کد خبر: ۹۱۴۱۸۰۸
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰

جنگ تحمیلی در شهریور ۱۳۵۹علیه ایران آغاز شد و یکی از طولانی ترین جنگ های بشر در یک قرن اخیر بوده است.


ایران با آغاز انقلاب دچار فروپاشی شده است و ارتش ۱۹۰هزارنفری شاهنشاهی به ۱۲۰هزارنفر کاهش یافته و با طرح خدمت در محل زندگی توشط دولت موقت تعداد نیروهای مسلح ایران به ۷۰هزارنفر کاهش یافت و بیش از ۳۵هزار نیروی های مردمی کمیته و انقلاب نیز درگیر جنگ با بازماندگان رژیم،تجزیه طلبان و منافقین بودند.

عراق بیش از ایالات متحده و آلمان نازی تجهیزات و نفرات آماده به کار داشت. ۵۵لشکر، یک میلیون نیروی نظامی آماده جنگ و آموزش دیده، ۵۶۰۰تانک مدرن، ۵۵۰هواپیمای جنگی در برابر ۱۰لشکر فروپاشیده ایران، ۲۵۰هواپیمای جنگی، ۵۰۰دستگاه تانک در خط مرزی ۱۲۰۰کیلومتر نبرد را آغاز کردند.

بیش از ۴۸ کشور و تمام ابرقدرتها در این نبرد از عراق پشتیبانی همه جانبه کردند. صدام قرارداد ۱۹۷۵الجزائر را در تلویزیون پاره می کند. حمله به خرمشهر آغاز می شود و وعده ۴۸ساعته برای نشست خبری به خبرنگاران توسط صدام داده می شود.

خیابانهای بغداد مملو از جشن و پایکوبی برای سردار قادسیه می شود. خرمشهر با رشادت ناخدا صمدی و شهید جهان آرا،علی شمع خانی از سقوط نجات پیدا می کند و خواب ۴۸ساعته به رویا تبدیل می شود. بسیاری در ایران با روحیه ضعیف کشور را ترک می کنند.

امام مستضعفان در تلویزیون با مردم صحبت می کند؛ مردم آرامش خود را حفظ کنند و نگران نباشند،دیوانه ای سنگی انداخته و فرار کرده است.

فرودگاه مهرآباد تبریز و ۹استان آماج حملات هوایی قرار می گیرند.

نیروی هوایی ایران در اقدامی شجاعانه با ۱۴۰فروند هواپیما بغداد را به گورستان اشباح حزب بعث تبدیل می کند.

پس از ۳۴ روز خرمشهر سقوط می کند. ۱۳۵۰۰کیلومتر مربع از خاک ایران اشغال می شود. بنی صدر کارشکنی می کند. ۹استان ، ۳۴۰روستا و شهر در اشغال عراق باقی می مانند.

سپاه پاسداران برای ورود نیروی های مردمی به جنگ پیشنهاد می دهد. بنی صدر در اتاق جنگ اهواز شهید محمد جهان آرا را با سیلی مورد خطاب قرار می دهد.

فرمانده کل قوا پیشنهاد می دهد زمین بدهیم زمان بگیریم. پس از اثبات خیانت های بنی صدر و ی از فرماندهی کل قوا برکنار و استیضاح وی کلید می خورد.

ایران در گیر جنگ داخلی و بین المللی است.

ارتش متلاشی شده، فرمانده کل قوا خائن، فرمانده ارتش جاسوس، برخی از فرماندهان مانند هوشنگ عطار زاده اعدام، نهادها و ادارات هنوز با ساختار انقلاب منطبق نشده اند. ۶استان ایران درگیر جنگ تجزیه طلبی، پایتخت به صحنه درگیری لیبرالها و نیروهای خط امام تبدیل شده است.

عراق بیش از ۲برابر ارتش آلمان نازی و آمریکا در جنگ جهانی تجهیزات و نفرات در اختیار دارد. بیش از ۷۰۰هواپیما و خلبان اجاره ای در اختیار صدام برای پشتیبانی از نیروی هوایی حزب بعث قرار دادند.

مصر ۱۸۰هزار نفر کارگر ان جوان خود را در عراق کار می کردند وارد ارتش عراق می کند و بیش از ۳سال آموزش زرهی،مکانیزه،پیاده و چریکی می بینند.

سودان با اعزام ۵لشکر از کماندوهای سیاه به عراق کمک می کند. عربستان ۲۵میلیارد دلار در اختیار صدام قرار می دهد. کویت جزایر فیلکه و بوبیان را در اختیار عراق قرار می دهد و ۱۵میلیارد دلار هم پول نقد به صدام کمک می کند.

در نوشته های بعدی جنگ های خلیج فارس و کمک های ۴۸ کشور به عراق را به تفکیک بازگو خواهم کرد.

برداشت :از کتاب ۸سال دفاع و جنگ خلیج فارس در اسناد محرمانه

1002/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها