خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصارالرضا(علیه السلام) خراسان جنوبی گفت: در شب های قدر و محافل قرآن فرصتی برای فرهنگ سازی و درخواست از مردم روزه دار مسلمان است که با مراجعه به مسجد محله یا از طریق شماره حساب های اعلام شده در طرح «جهاد همبستگی ملی» مشارکت کنند.
کد خبر: ۹۱۴۱۸۹۳
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سردار علی قاسمی فرمانده سپاه انصارالرضا(علیه السلام) استان صبح امروز در نشست خبری طرح «جهاد همبستگی ملی» اظهار داشت: با انعکاس مطلوب و به موقع اخبار سیل و حضور نیروهای جهادی در پیشگیری و امداد و نجات و همکاری مردم و مسئولین خسارت ها در استان ما حداقل بود.

 وی عنوان داشت: با توجه به اینکه در استان ما برای کمک به مردم سیل زده ماموریت داشتیم چند روز قبل نیز سیل در روستاهای سربیشه خسارت هایی به بار آورد و جهادگران برای کمک به مردم حادثه دیده به میدان آمدند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(علیه السلام) استان با بیان اینکه نقش مردم در تعامل، همبستگی و کمک به یکدیگر بی نظیر است افزود: در پی وقوع سیل در هشت استان از مسئولین قوا، نیروهای خودجوش مردمی و جهادگران  به سرعت در مناطق سیل زده حضور پیدا کردند و خسارت های انسانی حداقل اما برآورد خسارت های دام، احشام و مزارع کشاورزی خیلی بالا است چنانکه بیش از ۱۰۰ سال گذشته چنین خسارت سنگینی در کشور دیده نشده است.

وی با اشاره به حضور خودجوش مردم و جهادگران در مناطق سیل زده عنوان کرد: مردم ایران در سیل اخیر همت، جانفشانی و برادری خود را در کمک به هم وطنان در شرایط تحریم و با وجود تنگناهای اقتصادی به نمایش گذاشتند و امکانات لازم را به آسیب زدگان اهدا کردند.

 قاسمی با بیان اینکه ما استان معین در کمک رسانی به استانهای سیل زده نبودیم و چون از منطقه دور هستیم استان احتیاط به حساب می آییم اما به نسبت سرانه جمعیت استان درصد کمک های مردمی استان ما خیلی خوب بوده است.

فرمانده سپاه انصارالرضا(علیه السلام) استان گفت: ما در سطح استان ۵۵۰ میلیون تومان وجه نقد جمع آوری کردیم و مردم اقلام دیگری همچون سیمان، لوازم ساختمانی، چادر، پتو و تغذیه به سیل زدگان اهدا کردند.

وی ادامه داد: در کمک به مردم مناطق سیل زده به هلال احمر و فرمانداری ها نیز برای همکاری اعلام آمادگی کردیم.

قاسمی اظهار داشت: مرحله اول پیشگیری است و در حین وقوع حادثه برای امداد و نجات و اسکان موقت اقدامات لازم صورت گرفته است و اکنون موعد بازسازی و کارهای اساسی برای ساخت منازل، جاده ها و پل ها است.

وی ضمن تشکر و قدردانی از کمک های مردم استان به سیل زدگان کشور از مردم خواست که در بازسازی منازل سیل زدگان نیز کمک کنند.

 فرمانده سپاه انصارالرضا(علیه السلام) استان با بیان اینکه بازسازی ۲۰ هزار واحد مسکونی به بسیج و سپاه واگذار شده است افزود: از این واحدها ۴۵۰ واحد به استان خراسان جنوبی اختصاص پیدا کرده است که در استان گلستان ساخته می شود.

وی با بیان اینکه  برای اجرای طرح « جهاد همبستگی ملی» باید سراغ ملت و بسیج به عنوان حامی نظام برویم گفت: با کمک مردم خیر و نیکوکار  کار بازسازی واحدها را آغاز می کنیم. جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی و اعزام  نیروهای جهادی متخصص برعهده بسیج سازندگی و بسیج مساجد و محلات است.

وی با اشاره به اجرای طرح جهاد همبستگی مردم در کشور خاطرنشان کرد: بنا است برای تهیه اقلام خانگی هر کاسب و بازاری با اهدای یک کالا به مردم سیل زده کمک کند که این طرح با همکاری اتاق اصناف شهرستانها اجرا می شود.

قاسمی با اشاره به اجرای طرح «هر مسجد یک واحد مسکونی» گفت: با مشارکت هیئت امنا، اهالی محله و بزرگان هر مسجد مبلغ ۳۰ میلیون تومان در هر مسجد جمع آوری می شود.

  وی از راه اندازی سامانه ای خبر داد که امکان ارتباط مسجد با صاحب واحد مسکونی را برقرار می کند و افزود: مردم خراسان جنوبی سال گذشته در زلزله کرمانشاه بیش از ۵۰۰ میلیون تومان به مردم روستای مرزی شیخ صله کمک نقدی کردند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(علیه السلام) استان گفت: دولت برای بازسازی واحدهای مسکونی سیل زدگان 50 میلیون تومان وام قرض الحسنه می دهد اما کفایت نمی کند و ما تعهد کردیم مبالغ کمک های مردمی را جمع آوری کنیم.

 وی ادامه داد: سهمیه ساخت منازل را بین شهرستانها، اقشار، ادارات و سازمانها و نهادها تقسیم کردیم که در کمک به ساخت منازل  مسکونی برای سیل زدگان قبول کردند اما کار با محوریت مسجد انجام می شود.

سردار قاسمی از هم استانی هایی که در مرحله وقوع سیل فوری کمک کردند خواست که در مرحله بازسازی منازل مسکونی سیل زدگان نیز کمک کنند.

 وی اظهار داشت: در شب های قدر و محافل قرآن فرصتی برای فرهنگ سازی و درخواست از مردم روزه دار مسلمان است که با مراجعه به مسجد محله یا از طریق شماره حساب های اعلام شده در این طرح جهادی مشارکت کنند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(علیه السلام) استان با اشاره به آب و هوای گرم و شرجی در مناطق سیل زده و شرایط سخت زندگی مردم گفت: تعهد کردیم  کمتر از یک سال  یا ظرف مدت حداکثر ۸ ماه بتوانیم رسالت خود را به انجام برسانیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها