خبرهای داغ:
هلهله شادی و پخش شیرینی بهترین یادگاری نوستالوژیک ظهر روزی است که مردم سراسر کشور بخصوص قم با شنیدن خبر گوینده رادیو به خیابان‌ها آمدند و بزرگترین پیروزی بر دشمن متجاوز را پس از ماه‌ها اشغال خرمشهر جشن گرفتند.
کد خبر: ۹۱۴۱۹۷۳
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، بوی اسپند، هلهله شادی، هیجان و اشک شوق مردم و فریاد تکبیر و پخش شیرینی بهترین یادگاری نوستالوژیک ظهر روزی است که مردم سراسر کشور بخصوص مردم قم با شنیدن خبر گوینده رادیو به خیابان‌ها آمدند و بزرگترین پیروزی بر دشمن ناجوانمرد را پس از ماه‌ها اشغال خرمشهر جشن گرفتند.

جنگ تحمیلی در ۳۱ شهریور سال ۱۳۵۹ آغاز شد و خرمشهر در چهارم آبان همان سال پس از ۳۵ روز مقاومت دلیرمردانه رزمندگان اسلام و مردم این شهر به دست نیرو‌های دشمن بعثی افتاد و دشمن سرخوش از این پیروزی که نظام نوپای جمهوری اسلامی را در مقابل خود می‌دید، با پشتوانه و حمایت سردمداران استکبار، سودای پیشروی سراسری به دیگر نقاط کشور را در سر می‌پروراند تا به زعم باطل خود چند روز دیگر را در تهران اتراق کند، اما زهی خیال باطل، زیرا انوار الهی که در این کشور جلوه گر شد، هیچ چیزی نمی‌تواند مانع تابش پرتو‌های آسمانی آن شود.

حماسه بزرگ فتح خرمشهر آکنده از جلوه‌های الطاف الهی بود؛ حماسه‌ای که به لحاظ نظامی از پشتوانه مستحکم عملیاتی و به لحاظ تعامل، از عرصه‌های مهم همدلی و همکاری نیرو‌های مسلح و البته حضور پرشور نیرو‌های مردمی در جبهه‌ها برخوردار بود؛ نیرو‌هایی که به عشق رهبر خویش و برای حفظ دستاورد‌های انقلاب اسلامی نوپای خود وارد معرکه نبرد با متجاوز شدند و با فتح خرمشهر که نه فقط فتح خاک بود، به فتحی عظیم‌تر که خودباوری و فتح ارزش‌های اسلامی بود، دست یافتند.

سلسله مراحل عملیات بیت المقدس که با ایثارگری رزمندگان اسلام و بخصوص شهدای والامقام آن منجر به آزادسازی خرمشهر شد، چنان ضرب شستی به دشمن و اربابانش نشان داد که مجبور شد با دادن اسیر فراوان و تلفات سنگین به شکست خود اعتراف کند و روی ایران اسلامی، پرونده دیگری باز کند.

امروز که موسم گرامیداشت سی و هفتمین سالروز فتح خرمشهر است، ضرورت دارد استمرار تجاوزات دشمن و اینکه هنوز بخش‌هایی از خاک ایران اسلامی در چنگال غصب دشمن بود، مورد بازخوانی قرار بگیرد تا در مقابل این شبهه که چرا پس از آزادسازی خرمشهر جنگ ادامه یافت، پاسخ‌های روشن، مستدل و مستند به دلایل مبرهن نظامی و استراتژیک ارائه گردد تا دشمن نتواند از قبل پرسه زنی در فضای جنگ نرم، در ذهن پاک جوانانی که آن دوران را درک ننموده اند، رسوخ کند.

همه الزامات معنوی و فرماندهی و لجستیکی و نیروی انسانی و... که فتح خرمشهر را رقم زد، امروز به مراتب بیش از گذشته مورد نیاز است تا در خرمشهر‌هایی که در پیش است، علیه دشمنانی که دندان حقد و کینه خود را برای ضربه زدن دائمی به دستاورد‌های این نظام الهی تیز کرده اند، مورد استفاده قرار بگیرد.

هشت سال دفاع مقدس حماسه‌های فراوانی را در دیوان زرین خود ثبت کرد و به حق، جلوه‌ای از مقاومت و پیروزی را از ایران اسلامی به جهانیان معرفی نمود. امروز استمرار همان فرهنگ است که در جبهه مقاومت و آزادسازی شهرهایی، چون نبل و الزهرا در سوریه متبلور شده و نخ تسبیح همه این فتوحات، روحیه ایثار و شهادت و ولایت پذیری جوانان ماست که ریشه در فرهنگ عاشورا دارد و ضروری است این فرهنگ پویا و عزتمند که همانا حلقه اتصال نظام مقدس جمهوری اسلامی به عصر ظهور است و سپاهیانی از شهیدان در پیشاپیش آن در حرکتند، به خوبی و زیبایی تمام پاس داشته شود.

ابوالفضل بمانی

ارسال نظرات
پر بیننده ها