امام جمعه بخش بهمن گفت : بیشترین اختیارات برای کارگزاران نظام، دولت و مجلس است، لذا نباید ضعف و سوء مدیریت را به نبود اختیارات نسبت دهند. بده بستان های سیاسی و برخی روابط، زبان نماینده را کوتاه و مجلس را از رأس امور دور کرده است.
کد خبر: ۹۱۴۲۰۲۷
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از ابرکوه؛ حجت الاسلام و المسلمین رضا علیزاده امام جمعه بخش بهمن ابرکوه، در خطبه های نماز با اشاره به دیدار چند ساعته رهبر معظم انقلاب با دانشجویان، گفت : ایشان با دقت حرف جوانان دانشجو را می شنوند و رهنمودهایی را ارائه می دهند. 
مشکلات کشور ناشی از کوتاهی های مسئولین و کارگزاران است
حجت الاسلام علیزاده گفت : در این دیدار حضرت آقا در پاسخ به سوال دانشجویی که پرسید؛ مشکلات کشور مربوط به ساختار است یا کارگزاران؟ فرمودند؛ ساختار قانون اساسی خوب است البته می تواند بهتر باشد، اما کارگزاران و مسئولان کوتاهی هایی دارند که بیشتر مشکلات ناشی از این است.
وی تأکید کرد : امروز بیشترین اختیارات در دست کارگزاران ارشد نظام دولت مردان و مجلسیان است، لذا نباید ضعف و ناتوانی، سوء مدیریت و عدم نظارت خود را به نبود اختیارات نسبت دهند.
نسبت دادن تصویب برجام به رهبری حرف ناصوابی بود
علیزاده افزود : رهبر معظم انقلاب بارها به مسئولین تذکر داده و فرمودند؛ دشمن بد عهد است، به مذاکره خوشبین نیستم. کوتاه آمدن در برابر خواسته های آمریکا خیانت به ملت است. اجرای تعهدات و رفع تحریم ها همزمان باشد. تضمین های قوی بگیرید و در آخر هم نامه نوشتند و شرایطی که باید در برجام رعایت شود، مطرح کردند.
امام جمعه بخش بهمن بیان کرد : برخی دست اندرکاران برجام، نیز در بوق و کرنا کردند که ما بدون اذن رهبری کاری نمی کنیم و حتی در جزئیات هم با ایشان مشورت کردیم. اما دروغ می گفتند.
وی یادآور شد : رئیس مجلس نیز در تاریخ 9 مهر 94 گفت؛ خطوط قرمز مد نظر رهبری در برجام رعایت می شود و مجلس توجه ویژه ای به آن دارد. اما امروز وقتی می گوید؛ شرایط من در برجام رعایت نشد و بارها هم به رئیس جمهور و وزیر خارجه تذکر دادم، معلوم می شود حرف کسانی که می گفتند؛ برجام تصمیم نظام بوده حرف ناصوابی است.
سوم خرمشهر سند ایستادگی و مقاومت
علیزاده، ضمن گرامیداشت 3 خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر سند ایستادگی و مقاومت ملت، گفت : آن زمان اگر خرمشهر سقوط کرد به دلیل نگاه نادرست بنی صدر  بود که مردم انقلابی را باور نداشت.
وی افزود : آن روز آمریکا و مدعیان دروغین با بهترین و به روزترین ادوات نظامی و جنگی، صدام را کمک کردند در حالی که رزمندگان ما بدون کمترین سلاح اما با ایمان و صلابت، مقاومت کرده و پیروز شدند.
ضعف ایمان و صلابت مسئولین در باور کردن قدرت نظام و جوانان انقلابی است
خطیب جمعه بخش بهمن تصریح کرد : امروز جمهوری اسلامی از نظر نظامی قدرتمندترین است، اما ضعف ایمان و صلابت بعضی از مسئولین کشور است که قدرت و عظمت نظام و جوانان انقلابی را باور ندارند.
وی ادامه داد : امروز هم اگر ملت ایران در برابر انواع و اقسام فشارها ایستاده است و از عربده کشی های سلطه گران نمی هراسد، ریشه در فتح خرمشهر دارد. صدام سرمست قدرت که سودای فتح چند روزه تهران در سر داشت، در کوتاهترین زمان زمین‌گیر شد و کشورهای حامی او اعتراف کردند که در برابر مقاومت نیروهای ایرانی شکست خورده است.
علیزاده عنوان کرد : این پیروزی ها با فرهنگ بسیجی و گفتمان مقاومت به نتیجه رسیده و خواهد رسید لذا امروز عده ای جیره خوار دشمن، در صددند سازش را جایگزین مقاومت کنند.
دزفول؛ نماد ایستادگی و مقاومت تنها راه مقابله با دشمن است
وی خاطر نشان کرد : خرداد، ماه مقاومت است چون سوم خرداد آزادی خرمشهر و چهارم خرداد روز رشادت و جان فشانی مردان و زنان دزفولی را در خود دارد که با تمام توان برای حراست از میهن ایستادند.
این مقام مسئول در بخش بهمن گفت : در دفاع مقدس بیش از 176 موشک، 2500 گلوله و 331 راکت به دزفول اصابت کرد و دزفول 2610 شهید تقدیم انقلاب کرد. درسی که دزفول به ما می دهد اول اینکه راه مقابله با تهدیدهای دشمن ایستادگی و مقاومت است، دوم اگر آن روز دزفول زیر آتش بود، چون کشور فاقد توان موشکی بود و دشمن از این ضعف برای اهداف جنایت کارانه اش بهره گرفت.
علیزاده تأکید کرد : آنهایی که امروز می گویند به موشک چه نیازی هست بدانند موشک و تجهیزات نظامی ترس و لرزه بر اندام دشمنان می اندازد و از تکرار دزفول ها و خرمشهرها جلوگیری می کند.
علیزاده اذعان کرد : خرداد، ماه مقاومت است چون که 15 خرداد روز حماسه بزرگ ایستادگی مردم در برابر استبداد رژیم ستم شاهی و استعمار خارجی را در آن قرار دارد.
مجلس دهم در کارنامه عملکرد خود نمره قابل قبولی کسب نکرد/ بده بستان های سیاسی، مجلس را از جایگاه اصلی رأس امور دور کرده است
امام جمعه بخش بهمن تصریح کرد : در حالی مجلس دهم سومین سال عمر خود را به پایان می برد که کارنامه مجلس در حوزه های گوناگون نشان می دهد مجلس نمره قابل قبولی کسب نکرده است.
وی افزود : یکی از وظایف ذاتی و خطیر مجلس و نمایندگان نظارت بوده و اهمیت آن تا جایی است که اعتبار مجلس تا حد زیادی به چگونگی این نظارت بستگی دارد.
علیزاده با ابراز تأسف گفت : امروز بده بستان های سیاسی، حزبی، رابطه دولت و نمایندگان برای گرفتن بودجه جهت حوزه انتخابیه، زبان نماینده را کوتاه کرده و مجلس را از جایگاه اصلی خود و رأس امور بودن دور کرده است.
وی در پایان خاطر نشان کرد : از فضیلت های ماه رمضان وجود شب های قدر است که باید غنیمت شمرد. زیرا شب قدر؛ شب رحمت و مغفرت است که ائمه معصومین (ع) توجه خاصی به آن داشتند.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات