خبرهای داغ:
مسوول نمایندگی ولی فقیه سپاه البرز:

در لیالی قدر بیش از هر زمان دیگری استغفار به جای آوریم

حجت الاسلام شجاعی مهر در جلسه اخلاق سپاه امام رضا(ع) شهرستان البرز گفت: استغفار و توبه به درگاه الهی در این ایام موجب خوشنودی خداوند می باشد لذا باید بر این امر توجه بیشتری داشته باشیم.
کد خبر: ۹۱۴۲۲۴۲
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت السلام شجاعی مهر مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع) شهرستان البرز در کلاس اخلاق و در جمع پاسداران سپاه امام رضا (ع) شهرستان البرز اذعان کرد: شب قدر شب امام زمان شناسی است، شب توجه به امام زمان شب آشتی با پروردگار خود است .

وی ادامه داد: شب های قدر شب شهادت امیر المومنین است . باید در این شب ها با توجه وارد شد تا بتوانیم نهایت بهره را ببریم، از مهمترین اعمالی که در این شب ها وارد شده است زیارت امام حسین(ع) است چرا که شب قدر از شب های زیارتی امام حسین است.

این مسوول اذعان کرد: خداوند در ماه مبارک رمضان پنج چیز به امت خود عطا کرده است: کسی که در این ماه مورد رحمت قرار گیرد عذاب نمی شود، در این ماه خود خدا مزد این روزه ها را خواهد داد، ملائکه الهی در این ماه برای انسان طلب استغفار می کند و خداوند بهشت را در این ماه برای روزه داران تضمین می کند و در آخر در این ماه خداوند تمام گنهکاران را مورد رحمت خود قرار می دهد.

حجت الاسلام شجاعی مهر تاکید کرد: استغفار و توبه به درگاه الهی در این ایام موجب خوشنودی خداوند می باشد لذا باید بر این امر توجه بیشتری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه سه چیز است که در هر کسی باشد خداوند بهشت را بر او واجب می کند، گفت: انفاق در تنگ دستی ،چرا که روزه، حج و نماز بدای خدا است ولی انفاق و صدقه برای خود فرد و خداوند است، صدقه برای حل مشکلات بندگان خداست.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا(ع) شهرستان البرز مطرح کرد: روز قیامت صدقه مثل یک سایه بان انسان را حفظ می کند! صدقه عامل سعادت در دنیا و آخرت انسان است و حتی مرگ را دور می کند ، صدقه کفاره گناهان است.

این مسوول ادامه داد: جلب رضایت الهی به واسطه صدقه است ، خاموشی خشم خداوند با صدقه است در روایت امده است به واسطه صدقه دادن کمر شیطان شکسته می شود .

شجاعی مهر گفت : یکی دیگر از مباحث اخلاقی لبخند زدن است، همه چیز مالی نیست انفاق و لبخند و انصاف داشتن! این سه چیز را هر کس داشته باشد بهشت بر او واجب است .

وی در خاتمه گفت: آشتی دادن دو نفر ثوابش از یک سال روزه و عبادت بلاتر است همان طوری که در شب قدر شب آشتی با خدا است در شب قدر نیز باید با بندگان خدا آشتی کرد .

3001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها