مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه درسپاه محلات:
حجت الاسلام صحرایی گفت:رمضان ماه مبارکی است که فرصت نشستن بر خوان الهی برای بنده اش فراهم است تا با ندای همیشگی و جاودانی الهی مبنی بر" بازآی " کوله بار غم از اندوه فرصت‌های از دست رفته باید بندگی درگاه الهی بکاهد.
کد خبر: ۹۱۴۲۲۶۱
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از محلات؛ مسئول دفترنمایندگی، ولی فقیه درجمع پاسداران وبسیجیان شهرستان محلات گفت:شب‌های قدر که یکی از مراسم مهم شیعیان جهان است، هر ساله نه تنها مشتاقان مولی‌الموحدین، علی‌بن‌ابی‌طالب (ع) را در جای‌جای جهان گردهم می‌آورد تا با نجوا‌های عاشقانه خود از این امام همام طلب نور حقیقت کنند بلکه فرصتی را هم برای هر شخصی فراهم کرده تا با داروی معنویت غبار از دل‌های خسته بزداید.

با اشاره به اینکه مراسم شب قدر امسال پیام ویژه دارد اظهار داشت: ملت ایران در شرایطی که در فشار اقتصادی بی نظیر قرار دارند و بخشی از این فشار‌ها ناشی از تحریم‌های خارجی و بخشی دیگر ناشی از سو تدبیری‌ها است، دست به مانور باشکوه خداباروی در شب قدر زده‌اند.

وی درادامه گفت:در روایت وارد شده است که هر کس این دو شب (نوزدهم و بیست و یکم) احیاء را به مذاکره علم بگذراند؛ هر یک ساعت ثواب یک احیای تام و تمام را در بر دارد. مذاکره علم همین است، همین «قال الصادق» و «قال الباقر» است. اگر بخواهید از امیرمومنان (علیه السلام) تبعیت بکنید؛ باید به این نکات توجه بفرمایید.

حجت الاسلام صحرایی همچنین در خصوص اعمال وعبادات شب‌های قدرگفت:در کنار شب زنده داری شب قدرعبادات دیگری نیز توصیه شده است و حوائج دنیوی و اخرویشان برآورده می‌شود، چون سلام هست یعنی باب رحمت باز است و می‌فرماید بخواهید و ما می‌دهیم.

حجت الاسلام صحرایی در پایان گفت:در روایاتی که به ما رسیده است بر قرائت سوره قدرو توحیدبسیار تاکید شده و بهتر است که در همه نماز‌های مستحب و واجب رکعت اول قدر و رکعت دوم توحید خوانده شود که بسیار ثواب دارد و قرائت سوره قدر یک چهارم کل قرآن ثواب دارد یعنی ثواب خواندن ۴ بار سوره قدر به اندازه کل قرآن است همانطور که سوره توحید یک سوم کل قرآن است و در اعمال ماه مبارک رمضان بیشترین سوره‌ای که در نماز‌ها توصیه شده است سوره قدر و توحید است و قدر خواندن این سوره‌ها را بدانیم.

ارسال نظرات