رییس اداره امور عشایر شهرستان کهگیلویه با اشاره به اهمیت توسعه و رونق تولید عشایر گفت:در شهرستان کهگیلویه ۳ هزار خانوار عشایری با جمعیتی بالغ بر ۲۵ اجرای طرح های اشتغالزا ویژه عشایر کهگیلویههزار نفر سکونت دارند که این جمعیت ۲۵ درصد مواد لبنی و گوشت و ۳۵ درصد صنایع دستی شهرستان را تامین می‌کنند.
کد خبر: ۹۱۴۲۲۷۲
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰
سید خداداد اجتهادی افزود: با توجه به ظرفیت بالای تولید در حوزه عشایر، این بار در زمینه تنوع شغلی عشایر به حوزه کشاورزی نیز ورود کردیم که نخستین طرح در این زمینه اسفند ماه سال ۹۷ به بهره برداری رسید.
وی ادامه داد: در این طرح یک مخزن ۲۷۰ متر مکعبی آب با اعتباری بالغ بر ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به بهره برداری رسید که با بهره برداری از این مخزن ۵۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی دیم منطقه عشایری زیر گچ دروازه این شهرستان آبی شده و ظرفیت اشتغال حدود ۱۰۰ نفر را نیز فراهم کرده است.
اجتهادی به محصولات کشاورزی این عشایر اشاره کرد وافزود:از ابتدای اجرای این طرح تاکنون ۵ هکتار از زمین‌های کشاورزی زیر کشت رفته است که محصولاتی از قبیل: هندوانه، خیار سبز، خربزه، بادمجان و فلفل دلمه کشت شده که از کیفت خوبی برخوردار است و محصولات کشت شده نیز در میان عشایر منطقه، روستا‌های اطراف و بازار شهر دهدشت به فروش می‌رسد.
رییس اداره امور عشایر شهرستان کهگیلویه گفت: در سال جاری نیز برنامه‌های مختلفی برای احداث چنین مخازنی و رونق تولید و اشتغال عشایر اجرا می‌شود.
ارسال نظرات