بانک سرمایه به عنوان یک بانک پیشرو در زمینه ارائه خدمات بانکداری الکترونیک گام های بلندی برداشته تا امکان صرفه جویی در هزینه ها، زمان و دسترسی به کانال های متعدد برای انجام عملیات بانکی را فراهم آورد.
کد خبر: ۹۱۴۲۲۹۰
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶

گروه اقتصادی _ خبرگزاری بسیج؛ مقدمه: بانکداری الکترونیک سعی دارد تا خدمات برای مشتریان و کارکنان را در جهت افزایش سرعت و کارایی و ارائه خدمات بانکی بدون حضور فیزیکی در محل شعب فراهم کند. در همین زمینه هر کدام از بانکهای کشور که از امکانات نوین سخت افزاری و نرم افزاری برخوردار باشند می توانند به ارائه امکانات بیشتری در زمینه الکترونیک مجهز شده و خدمات متفاوتی را ارائه دهند. این خود می تواند نماد پیشروی در بانکداری نوین باشد. در همین راستا بانکداری الکترونیک با استفاده از فناوری های پیشرفته شبکه ارتباطی اقدام به فعالیت های مالی به صورت الکترونیکی کرده و به مشتریان اجازه می دهد تا معاملات اقتصادی و تبادلات مالی را در یک وب سایت امن انجام دهند.
از سوی دیگر یکی از نشانه های بانک خوب، پایبندی کامل به قوانین کشور و در ضمن ملتزم بودن به خدمات بانکداری مدرن بین المللی و تلاش برای کسب رتبه های بالاتر در ارزیابی های بین المللی است. چنانکه یکی از شاخصه های پیشرفت یک بانک خوب بر اساس ملاک های بین المللی، بهره مندی از خدمات الکترونیکی است.

گزارش بسیج حاکی از آن است که  یکی از نشانه‌های مترقی بودن خدمات بانکی استفاده هر چه بهتر و بیشتر از مزایا و ویژگیهای بانکداری الکترونیک است. چنانچه از اساس، بانک سرمایه به عنوان یک بانک پیشرو و مترقی در زمینه ارائه خدمات بانکداری الکترونیک، گام های بلندی برداشته تا در این جهت امکان صرفه جویی در هزینه ها زمان و دسترسی به کانال های متعدد برای انجام عملیات بانکی برای  مشتریان خود را فراهم آورد.
گفتنی است بانک سرمایه با استفاده از ویژگی های بانکداری الکترونیک توانسته است شهرت خود را در میان بانکهای کشور افزایش دهد که علی رغم تغییرات فراوان در سبک وسیاق بانکداری در کشور، شاهد حفظ مشتریان گذشته و ارتقای رضایت آنها و البته افزون شدن تعداد و یفیت مشتریان خود شود.
در همین رابطه بانک سرمایه در راستای ارائه خدمات الکترونیک، امکان پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی را از طریق حساب های بانک سرمایه برای مشتریان خود فراهم آورده است.
این سرویس جدید امکانی را فراهم می کند تا مشتریان، عوارض آزادراهی در کشور را به صورت الکترونیکی و در کمترین زمان و باسرعت  پرداخت کنند. گفتنی است بانک سرمایه از جمله بانک هایی ست که در کشور موفق به ارائه چنین خدماتی به مشتریان خود شده است.
در همین رابطه قابل ذکر است که تاکنون آزادراه های تهران ساوه کرج قزوین و قزوین زنجان این امکان را فراهم آورده‌اند تا خدمات پرداخت الکترونیکی از طریق حسابهای بانک سرمایه محقق شود. چنانچه باید دانست که نرخ دریافتی از طریق این سیستم دقیقا مطابق با نرخ عوارض نقدی است که توسط وزارت راه و شهرسازی به صورت رسمی ابلاغ شده و در این راستا محدودیتی در انتخاب مسیر تردد در ایستگاه های عوارض آزادراهی برای تردد کنندگان وجود نخواهد داشت.

بی شک حضور در حیطه بانکداری الکترونیک البته محتاج بسترهای فنی و اقتصادی قوی و مستحکمی است . از همین بابت بانک سرمایه به خوبی نشان داده که می تواند گام های بعدی را در این مسیر حتی استوار تر و نوین تر از قبل بردارد.

ارسال نظرات