امام جمعه مهریز:

دشمن در پی جایگزین کردن فرهنگ غربی به‌جای فرهنگ اسلامی است

امام‌جمعه مهریز گفت: بد پوششی و سگ گردانی و تبعیت از سبک زندگی غربی و ترویج ازدواج سفید برای متلاشی کردن نهاد خانواده نقشه دشمن است.
کد خبر: ۹۱۴۲۳۵۱
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از مهریز به نقل از خبرگزاری فارس؛ حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر را گرامی داشت و گفت: امام خمینی (ره) فرمود فتح خرمشهر فتح ارزش‌های اسلامی بود. امروز نیز باید در مقابل دشمن در جنگ نرم و جنگ اقتصادی، پایدار و مقاوم باشیم و با خودباوری و تکیه‌بر توان خود به پیشرفت و توسعه کشور کمک کنیم.
امام‌جمعه مهریز با اشاره به دیدار دانشجویان با رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: به جوانان توصیه کرد که آتش به اختیار وارد میدان شوند و با تشکیل گروه و ایجاد حرکت‌ها و جریان‌هایی از ارزش‌های اسلامی و آرمان‌های انقلاب محافظت کنند و مطالبه گری کنند و هنگامی‌که دانستید می‌توانید بسیاری از مشکلات را با اتحاد و مطالبه گری حل کنید، گام‌های بزرگ‌تری نیز می‌توانید بردارید.
وی افزود: مقام معظم رهبری همچنین از عملکرد صداوسیما گلایه کرده است. چرا صداوسیما به پیشنهاد‌ها و انتقادات سازنده دلسوزان نظام توجهی نشان نداد تا جایی که رهبری تذکر بدهند. باید در مقام عمل نشان دهد که پیرو رهبری است. برای حفظ ارزش‌ها و به بیراهه نرفتن، باید گوش‌به‌فرمان رهبری باشیم همان‌طوری که امام خمینی (ره) فرمود پشتیبان ولایت‌فقیه باشید تا به مملکت آسیبی نرسد.
محی‌الدینی همچنین ادامه داد: دشمن در پی تغییر سبک زندگی ایرانی اسلامی مردم ایران است. رهبری فرمود دشمن، خانواده را که مهم‌ترین نهاد در جامعه است موردحمله قرار داده است. سبک زندگی غربی، بد پوششی، سگ گردانی، اسراف و مصرف‌گرایی، مدگرایی و پدیده‌های ضد فرهنگی مانند ازدواج سفید همه از تلاش‌های دشمن است تا ازنظر فرهنگی خلع سلاح شویم.
وی بابیان اینکه از فرصت شب‌های قدر نهایت استفاده را ببریم خاطرنشان کرد: به فرموده خداوند در قرآن شب قدر شبی است که از هزار ماه برتر است و در این شب فرشتگان الهی روی زمین می‌آیند و در محضر امام زمان (عج) حضور پیدا می‌کنند و در این شب تقدیر انسان‌ها و مقدرات مسلمانان رقم می‌خورد. مسجدها را پرکنید و با دعا سخن گفتن باخدا فرصت را مغتنم بشمارید.
امام‌جمعه مهریز سالروز ضربت خوردن امیرالمؤمنین حضرت علی (ع) در بامداد روز نوزدهم ماه مبارک رمضان را تسلیت گفت و تأکید کرد: امیرالمؤمنین، مولای متقیان، مظهر عدالت و انصاف الهی است به‌طوری‌که استوارترین مسئله حکومت ایشان مسئله عدالت و عدالت محوری بود؛ درحالی‌که امروز برخی در پی غارت بیت‌المال و فشار بر مردم هستند و برادران و اقوام و بستگان آن‌ها مشغول رانت‌خواری و اختلاس هستند. بااین‌وجود حکومت ما حکومت علوی نیست.
محی‌الدینی با اشاره به مناسبت روز دوشنبه ۶ خرداد و آغاز هفته مجلس تصریح کرد: امروز متأسفانه به دلیل عدم نظارت و وادادگی برخی از مسئولین، فساد و ظلم و بی‌عدالتی در جامعه بی داد می‌کند. امام خمینی (ره) فرمود مجلس در رأس امور است اما نمایندگان مجلس پس از کسب رای و ورود به مجلس، در پی منافع سیاسی خود هستند و از پیگیری و نظارت بر امور مردم و برخورد با گرانی های سرسام‌آور و جولان دلال‌ها شانه خالی کرده‌اند.

وی به آخرین جمعه ماه رمضان و روز قدس اشاره کرد و اظهار داشت: امروز بیش از گذشته ماهیت پلید جبهه غربی عبری و عربی آشکارشده است. دولت‌های مرتجع منطقه و رژیم‌های فاسد و آدم کش آمریکا و اسرائیل و آل سعود دستشان به خون مردم بی‌دفاع فلسطین و افراد بی‌گناه آلوده است و بدون هیچ ملاحظه‌ای آن‌ها را به خاک و خون می‌کشند. روز قدس مردم ایران اسلامی هم‌صدا با مسلمانان و آزادیخواهان سراسر جهان با فریادهای خود آزادی قدس را می‌طلبند و برای آمریکای جهان خوار و منفور آرزوی مرگ می‌کنند.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات
آخرین اخبار