رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی مطرح کرد

نقش استان مرکزی در 150 پروژه توسعه ای عتبات عالیات

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی گفت: استان مرکزی در بیش از ۱۵۰ پروژه، نقش بسیار ارزنده‌ای به شکل مستقیم یا معاونتی و مشارکتی داشته است.
کد خبر: ۹۱۴۲۳۷۰
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۵

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ خلیل نجفی نظام‌آبادی رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی در صد و سی و چهارمین جلسه ستاد کنگره نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی با اشاره فعالیت‌های ستاد عتبات استان گفت: چندین پروژه توسعه‌ای در عتبات عالیات انجام‌ شده که استان مرکزی در بیش از ۱۵۰ پروژه، نقش بسیار ارزنده‌ای به شکل مستقیم یا معاونتی و مشارکتی داشته است.

وی با بیان اینکه پروژه توسعه حرم امیرالمونین(ع) است، افزود: استان نقش بسیار ارزنده‌ای در ساخت ستون‌های صحن حضرت زهرا (س) به‌ واسطه خیرین و مردم ایفا کرده که ساخت این ستون‌ها با منابع خدادادی استان به اتمام رسیده است.

نجفی با اشاره به اینکه این پروژه بعد از مسجد نبی و مسجدالحرام سومین بنای اسلامی جهان و بزرگ‌ترین بنای شیعی جهان است، گفت: صحن عقیله بنی‌هاشم (ع) را در کربلای معلی داریم که این پروژه در راستای توسعه حرم امام حسین (ع) ظرف سه چهار سال آینده انجام خواهد شد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی با بیان اینکه این سازمان وظیفه مستقیم دیگری در بازسازی عتبات عهده دار شده است، افزود: توسعه سرداب سامرا با ساخت دو پنجره به شکل نیم ضریح مخصوص سرداب، صورت می گیرد و ارزش ریالی این پروژه ۵ میلیارد تومان است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: قرار است در رابطه با طرح های مشارکتی از جمله چون صحن حضرت زهرا (س)، صحن عقیله بنی هاشم(س) و ترفیع گنبد امام حسین (ع) مشارکت های مردمی به شکل جدیدی صورت گیرد و برای هر متر مشارکت یک سند افتخار به نام آن فرد و به نیت نام شهید مد نظرش در نظر گرفته شود و نام شهید بر پشت کاشی و یا خشت آن قسمت حک خواهد شد.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات