فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با بیان اینکه ۷۰ پروژه رزمی مهندسی دفاع مقدس در استان مرکزی انجام‌شده است، گفت: می‌توان این دست مطالب را به‌ صورت تخصصی برای دانشگاهیان ارائه کرد و نشان داد که چگونه در شرایط سخت جنگ به این موارد دست‌ یافتیم.
کد خبر: ۹۱۴۲۳۷۲
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۵

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سردار پاسدار محسن کریمی فرمانده سپاه روح‌الله در صد و سی‌و چهارمین جلسه ستاد کنگره نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی برگزار شد، با اشاره به پیوند بین شهدا و ائمه اطهار(ع) گفت: شهدا رفتند تا راه کربلا را باز کنند و شعار راهبردی حضرت امام (ره) که راه قدس از کربلا می‌گذرد را با گوشت و پوست‌واستخوان خود درک کردند.

وی با تأکید بر اینکه آزادسازی راه کربلا صرفاً باز کردن یک‌ راه خاکی برای رسیدن به یک شهر نیست، افزود: این کار بزرگ آرمان بلندی بود که در پس آن نابودی رژیم بعث و استکبار نهفته بود.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به طرح عتبات عالیات با عنوان هر مترمربع از بازسازی عتبات به نام یک شهید تصریح کرد: به مناسبت ۶۲۰۰ شهید استان، ستاد عتبات استان ۶۲۰۰ متر بازسازی عتبات عالیات را بر عهده بگیریم. 

وی با اشاره به وضع اقتصادی ضعیف برخی از خانواده‌های شهدا و فوت بسیاری از والدین شهدا، افزود: لازم است نام شهید در میان همرزمان مطرح شود تا آنان هم برای اجرای چنین طرحی ورود پیدا کنند.

سردار محسن کریمی با بیان اینکه ۷۰ پروژه رزمی مهندسی دفاع مقدس در استان مرکزی انجام‌شده است، گفت: می‌توان این دست مطالب را به‌ صورت تخصصی برای دانشگاهیان ارائه کرد و نشان داد که چگونه در شرایط سخت جنگ به این موارد دست‌ یافتیم و بگوییم که می‌توان در شرایط تحریم فعالیت‌های زیادی انجام داد.

وی با تأکید بر اینکه باید کارگروه رزمی مهندسی تشکیل شود، افزود: این دست موارد از جمله ارائه موارد تخصصی دفاع مقدس باید در این کارگروه انجام شود و برای ارتباط با دانشگاه‌ها برای ارائه این مطالب می‌توان واحد مهندسی دفاع مقدس را ترتیب داد تا دانشگاهیان به‌صورت تخصصی با این موارد آشنا شوند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی در پایان خاطرنشان کرد: رسالت کنگره باید این باشد که موارد تخصصی هم در اختیار  هیئت‌علمی‌ها و هم دانشجویان قرار گیرد تا برداشت صحیح از جنگ داشته باشند؛ همچنین می‌توان پیوندی بین اساتید و رشته‌های تخصصی و کارگروه رزمی مهندسی ایجاد کرد.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات