خبرهای داغ:
یک کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه تحقق دولت اسلامی برآیند یک جامعه صددرصد اسلامی است، گفت: چرا برخی نمی‌توانند مقابل دشمن عزت و اقتدار داشته باشند؟.
کد خبر: ۹۱۴۲۴۱۶
|
۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۱
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام احمد پناهیان، در هیئت محبین اهل بیت (ع) قم، اظهار داشت: تحقق دولت اسلامی برآیند یک جامعه صددرصد اسلامی است: «کما تکونوا یولی علیکم» اگر بخواهیم به دولت اسلامی برسیم، ابتدا باید به جامعه اسلامی برسیم.

این کارشناس مسائل مذهبی تصریح کرد: کسیکه به خدای متعال نزدیک شد، فضائل اخلاقی از درون او تراوش میکند. رزمندگان ما ایثار و اخلاص را در کلاس‌ها و کتاب‌ها نیاموخته بودند. در یک بستر و فضایی قرار گرفتند و اینگونه پرورش یافتند.

وی افزود: هرچه جلوتر برویم، باید کنجکاوانه‌تر به موضوعات نگاه کنیم. نوجوانان و جوانان ما فارغ از فضای تعبد، باید نسبت به موضوعات و مسائل مختلف دین آگاه شوند.

حجت الاسلام پناهیان خاطرنشان کرد: حمله به دین به بهانه برخی مشکلات اجتماعی و اقتصادی اشتباه است. اتفاقا این مشکلات را هم بی دینی ایجاد میکند: «فمن اعرض عن ذکری فان له معیشة ضنکا».

وی گفت: کلیپ‌های رقص اخیر دانش آموزان برخی مدارس را طوری در شبکه‌های مختلف پخش و عنوان میکنند که گویا همه مدارس ما از دست رفته اند. نخیر اینطور نیست. خیلی از مدارس و دانش آموزان ما در سلامت هستند.

این کارشناس مسائل مذهبی افزود: مکارم اخلاق نیاز به آموزش و تمرین دارد. برای ورود به عرصه جهاد معنوی باید در این دو زمینه دستمان پر باشد. به دارایی فعلی مان نگاه نکنیم. باید وارد این عرصه‌ها شویم و وظیفه خودمان را در هر یک از این عرصه‌ها پیدا کنیم.

وی تصریح کرد: تقوای الهی به ما قدرت تشخیص میدهد: «إِن تَتَّقُوا اللَّهَ یَجعَل لَکُم فُرقانًا». به شرطی که این تقوا همه جا و در همه جوانب باشد.

حجت الاسلام پناهیان گفت: خداوند را بستاییم بواسطه اینکه ما را در سایه نعمت ولایت قرارداد. این باعث میشود ما به رضای الهی برسیم. باید خدا را بستاییم. فقط ارتباط قلبی کافی نیست.

وی بیان کرد: از خدا زیاد حرف بزنیم. در هر مسئله‌ای نظر و جایگاه خدا را در نظر بگیریم. ماه رمضان ماه توجه به خداست. نسبت به آنچه خدا به ما عنایت کرده، از خدا تمجید و تقدیس کنیم..

این کارشناس دینی با بیان اینکه ماه رمضان فقط ماه روزه داری نیست. ماه رمضان ماه پاکی و قیام و تنزیل قرآن است که هدایت برای همه بشریت است. ماه رمضان ظرفیت تعالی بخشیدن به دین را داراست، عنوان کرد: ادب از ۷ تا ۱۴ سالگی شکل میگیرد. اگر کودکان در این سن مودب به آداب اسلامی نشوند، در سنین بالاتر کار خیلی سخت میشود.

حجت الاسلام پناهیان گفت: آمریکا این محدودیت‌ها را برای ما اعمال می‌کند، مسئول ما می‌گوید اگر مجبور شویم برادران افغانمان را از کشور بیرون می‌کنیم. مگر رهبرانقلاب نگفتند این‌ها نمی‌توانند جلو فروش نفت ما را بگیرند؟ شما چرا به حرف رهبرانقلاب اعتماد ندارید؟

وی تصریح کرد: اخلاص جامعه را بانشاط می‌کند. اخلاص که کم شد، کار کم میشود. اگر کسی اخلاص نداشته باشد، منافع خودش را به جامعه ترجیح میدهد.

این کارشناس مسائل مذهبی گفت: چرا برخی نمی‌توانند مقابل دشمن عزت و اقتدار داشته باشند؟ چون مخلص نیستند. می‌گوید اگر ما نفتمان فروخته نشود، برادران افغانی را از کشور بیرون می‌کنیم.

وی با اشاره به برخی زمزمه‌های مذاکره از سوی برخی افراد افزود: رهبرانقلاب گفتند نه مذاکره می‌کنیم نه جنگ می‌شود. شما خودتان هم گفتید مذاکره با آمریکا احمقانه است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها