خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ملایر مطرح کرد
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ملایر گفت: یکی از مهمترین راه‌های میانبر و فرصت‌های استثنایی برای قرب الهی و رسیدن به سعادت شب قدر است.
کد خبر: ۹۱۴۲۵۲۰
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴

شب قدر، یکی از مهمترین راه‌های میانبر قرب الهی و رسیدن به سعادتحجت‌الاسلام حمزه شیرزادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ملایر با اشاره به فرصت شب قدر اظهار داشت: خداوند متعال برای سعادت انسان راه‌های میانبری را قرار داده است که از جمله آنها توبه است.

وی با اشاره به سوره طاها آیه 83 افزود: آن کس که از گناه توبه کند مانند کسی است که اصلا گناه نکرده، البته مسلم است که منظور توبه واقعی است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ملایر با بیان حدیثی از حضرت علی(ع) اظهار داشت: توبه حقیقی آن است که از قلب پشیمان شوی و با زبان استغفار کنی و با جوارح و اعضا جبران کنی و هیچ‌گاه هم تصمیم بر بازگشت به گناه نداشته باشید.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین راه‌های میانبر و فرصت‌های استثنایی برای قرب الهی و رسیدن به سعادت شب قدر است.

شیرزادی تصریح کرد: شب قدر، قبل از اسلام هم بوده است همان شبی که برتر و افضل از هزار ماه است؛ نکته مهم و قابل توجه اینکه مدت بیش از 80 سال که شب قدر از آن برتر است یک فرصت بسیار طولانی است.

وی بیان داشت: شب قدر شب نزول رحمت الهی و عنایت پروردگار به بندگانش است اما شب قدر به حدی نزد پروردگار دارای مقام و فضیلت بوده که ممکن است در همین یک شب پرودگار به بنده‌اش به طور ویژه عنایت فرماید، با توضیح مختصر می‌فهمیم که این شب خیلی سرنوشت ساز است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ملایر افزود: این شب‌ها ارزش دارد که انسان آن را احیا بگیرد و بیدار بماند و به درگاه پروردگار دعا و مناجات و تضرع داشته باشد و انسان عاقل نباید این فرصت ارزشمند را از دست بدهد و به راحتی از کنار آن بگذرد.

وی گفت: در اهمیت این شب همین بس که علما و عرفا برای درک شب قدر گاهی تمام یک سال را احیا می‌گرفتند تا از فیضه لیله قدر محروم نشوند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات