نمایندگان مجلس با توجه به فعالیت مجلس دهم در سال پایانی خود گفتند: موضوع اصلاح ساختار بودجه کاهش وابستگی به نفت، حمایت از تولیدکننده، مدیریت نقدینگی ، جلوگیری از قاچاق مهمترین دستور کارهای مجلس باید باشد.
کد خبر: ۹۱۴۲۶۱۵
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر که با موضوعاولویت‌های مجلس دهم در سال پایانی برگزار شد، گفت: باید طرح‌هایی که اولویت ندارند مانند استانی شدن انتخابات یا احیای وزارت بازرگانی از دستور کار مجلس خارج شود. 

 

وی افزود: پیگیری برخی طر‌ح‌ها برای مردم ثمری ندارد و باید اولویت مجلس دهم در سال چهارم قانون‌گذاری و نظارت برای رفع مشکلات اقتصادی باشد. 

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس تصریح کرد: اصلاح ساختار بودجه مهمترین برنامه‌ای است که باید مجلس در سال چهارم به آن بپردازد. ضمن اینکه مباحث اقتصادی و اصلاح برخی دیگر از ساختارها مانند کاهش وابستگی کشور و بودجه به فروش نفت خام می‌تواند وضعیت فعل و آینده کشور را بهبود بخشد. 

حاجی دلیگانی اظهار داشت: جهت‌دهی نقدینگی کشور، ساماندهی و هدفمند کردن یارانه‌های پنهان از دیگر اولویت‌های مجلس دهم در سال پایانی فعالیتش می‌تواند باشد؛ همچنین اشتغال و رفع موانع تولید هم در دستور کار مجلس باید به صورت جدی‌تر قرار بگیرد. 

رحیم زارع نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی در این برنامه گفت: در سال پایانی مجلس دهم باید قوانینی تصویب شود که با این کار تلاش کنیم اصلاح ساختار نظام مالیاتی و حمایت از تولیدکنندگان در دستور کارمان باشد. 

وی افزود: جرائم مالی تولیدکنندگان هم باید براساس قوانینی که در مجلس به تصویب می‌رسد حذف شود تا تولیدکننده بتواند به تولید خود رونق دهد. 

نماینده مردم آباده در مجلس تصریح کرد: باید به سازمان تعزیرات هم اختیارات بیشتری دهیم تا بتواند قوانین خود را ابلاغ کند. 

زارع افزود: به دلیل تمرکز بیش از حد سرمایه در تهران 60 درصد از نقدینگی کشور در تهران است و به همین دلیل باید قوانین ویژه برای سوق دادن این نقدینگی به شهرهای دیگر داشته باشیم. 

وی افزود: حذف قیمت دستوری، تکیه نکردن به خام فروشی نفت، جلوگیری از قاچاق و جهت‌دهی به نقدینگی کشور بخش دیگری از مهمترین کارهایی است که مجلس در سال‌های پایانی می‌تواند انجام دهد. 

در ادامه این برنامه بهروز نعمتی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های مجلس باید ایجاد وحدت و همدلی بین‌ جنا‌ح‌‌ها و ارکان نظام باشد چرا که برای حل مشکلات کشور نیازمند این موضوع هستیم. 

نعمتی هم اشاره‌ای به وجود نقدینگی زیاد در کشور داشت و گفت: 1700 هزار میلیارد تومان نقدینگی موجود است که باید برای مرتفع‌کردن مشکلات اقتصادی چاره‌اندیشی ویژه‌ای برای مدیریت این حجم از نقدینگی داشته باشیم. 

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: بحث اشتغال جوانان، عملیاتی شدن دقیق مواد بودجه و کمک‌ گرفتن از بخش خصوصی برای رفع مشکلات کشور از دیگر اولویت‌هایی است که مجلس دهم در سال پایانی خود باید به آن بپردازد. 

ارسال نظرات