رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تویسرکان:
رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تویسرکان از آزادسازی ۵۷ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی این شهرستان از ابتدای سال تاکنون خبر داد.
کد خبر: ۹۱۴۲۷۲۶
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱

۵۷ کیلومتر از حریم راه‌های تویسرکان آزاد شدابراهیم نانکلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با اشاره به آزادسازی 75 کیلومتر از محورهای مواصلاتی شهرستان تویسرکان در سال جاری اظهار داشت: رفع تجاوز از حریم راه‌های شهرستان مواردی از قبیل آغاز ساخت و ساز در حریم راه‌ها، نصب اتاقک‌های موقت فروش محصولات کشاورزی در حاشیه راه‌ها، همچنین حفاری‌های غیر مجاز عبور تأسیسات در حریم راه‌ها را شامل می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه ساخت و ساز غیر مجاز در حریم راه‌ها از عوامل ترافیک و ناامنی شدید در جاده‌ها است، افزود: برخورد جدی با ساخت و ساز‌های غیرمجاز و متجاوز به حریم راه‌ها که موجب بروز حوادث و سوانح جاده‌ای می‌شود، توسط واحد حقوقی اداره کل به شکل مستمر دنبال می‌شود.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تویسرکان ادامه داد: بر اساس اختیارات قانونی که در زمینه ساخت و ساز حاشیه راه‌ها به اداره راهداری وحمل ونقل جاده‌ای محول شده، اداره موظف به برخورد و جلوگیری از ساخت و ساز غیرضروری و غیرقانونی در فاصله ۱۰۰ متری از حریم راه‌ها است و در همین خصوص، اکیپ گشت و نظارت در سطح شهرستان فعالیت مستمر داشته و با هر گونه دخل و تصرف در حریم راه‌ها برخورد می‌کند.

وی اضافه کرد: چنانچه افراد بدون هماهنگی و کسب موافقت از این اداره اقدام به ساخت و ساز و ایجاد تأسیسات در حریم قانونی راه و شعاع ۱۰۰ متری پس از آن اقدام کنند، عوامل راهداری بر اساس قانون ایمنی راه‌ها و راه‌آهن و با هماهنگی مراجع قضایی و نیروی انتظامی نسبت به تخریب تأسیسات و ساختمان‌های احداث شده و رفع همه آثار تجاوز به حریم راه اقدام خواهند کرد.

نانکلی در ادامه رعایت حریم قانونی راه برای همه محور‌های اصلی، فرعی و روستایی را مهم برشمرد و بیان داشت: ساخت و ساز‌های غیرمجاز در حریم راه‌ها موجب متوقف شدن پروژه‌های راه‌سازی، بروز سوانح جاده‌ای و ایجاد محدودیت در فعالیت‌های توسعه و تعریض محور‌ها و موارد دیگر خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات