جمعی از دانشجویان بسیجی کهگیلویه و بویراحمد با برپایی مراسم گلریزان اقدام به جمع آوری کمک‌های دانشجویی برای آزادسازی یک زندانی جرائم غیر نقد کردند.
کد خبر: ۹۱۴۲۷۶۰
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یاسوج آیین گلریزان بخشی از تاریخ بزرگ ایرانیان است که این سنت دیرینه تجلی اجرای دستور دینی "انفاق" است.
به همین منظور در شب شهادت پدر یتیمان، مولی‌الموحدین امام علی (ع) و شب قدر، جمعی از دانشجویان کهگیلویه و بویراحمد با برپایی مراسم گلریزان اقدام به جمع آوری کمک‌های دانشجویی برای آزادسازی یک زندانی جرائم غیر نقد کردند.
این مراسم با حضور مهدوی مسؤول بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد، اسماعیل جمیاری مدیرکل زندان‌ها و مسئول ستاد دیه استان و جمعی از دانشجویان و اساتید در سال همایشات دانشکده علوم پایه دانشگاه دولتی یاسوج برگزار و در پایان با مشارکت دانشجویان هزینه لازم برای آزادسازی یک زندانی جمع آوری شد.
سید امید مظلوم مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه دولتی یاسوج گفت: همایش‌ها و اردو‌های جهادی در مجموعه‌ی بسیج دانشجویی و به خصوص حوزه شهید میثمی دانشگاه دولتی به سال‌های هشت سال دفاع مقدس برمی‌گردد.
آن زمانی که دانشجو‌هایی بسیجی نیاز دیدند که درس و تحصیل را رها کرده و به همراه آحاد جامعه در جبهه‌های حق علیه باطق بجنگند و بعد از جنگ نیز به گفته مقام معظم رهبری که فرمودند: وظیفه داریم فقر و محرومیت را در کشور از بین ببریم و به زندگی این قشر بیشتر رسیدگی کنیم، لذا دانشجویان در کنار تحصیل با برپایی اردو‌های جهادی محرومیت زدایی در مناطق محروم کشور خود را شروع کردند.
وی افزود: دانشجویان استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور در روستا‌ها شور، نشاط و معنویت را هم در خویشتن و هم در مردم محروم روستا‌ها بالا برده و باعث تغییر دیدگاه اهالی روستا‌ها به محل زندگیشان شده و به آن‌ها ثابت کردند که در رفع مشکلات و محرومیتشان تمام آحاد ملت دست به دست همه در حال تلاش هستند.
مظلوم ادامه داد: اعتقادمان بر این است جهاد تنها رفتن به جنگ یا رفتن به مناطق محروم و کار بی‌مزد مالی نیست، جهاد به معنای واقعی از خودگذشتگی است. بعضی‌ها با کار و جنگ جهاد می‌کنند و بعضی‌ها هم باگذشتن از مال و سرمایه خود و انفاق آن در راه خدا جهاد می‌کنند.
وی افزود: با برپایی و همایش جهادی اولین گلریزان دانشجویی در شب ۲۱ ماه مبارک رمضان در استان و شاید هم در کشور در کنار تجلیل از جهادگران شاهد، از خودگذشتگی دیگری از دانشجویان بسیجی و اساتید و جامعه دانشگاهی باشیم.
مظلوم گفت: با حمایت‌های دانشجویان و بسیج دانشجویی شهید میثمی توانستیم؛ مادری را که به دلیل بدهی مالی چند سالی در زندان دور از فرزندان خود بود رو آزاد کنیم، که این یک اتفاق حسنه در این شب‌های عزیز قدر است با استمرار این برنامه‌ها در دانشگاه‌ها شاهد ایجاد یک روحیه جهادی همه جانبه در جامعه دانشجویی باشیم.
ارسال نظرات