رئیس پژوهشکده گیاهان دارویی این استان گفت: ضرورت فراوری گیاهان دارویی بیش از دو هزار گونه گیاهی در استان است که از این تعداد ۴۷۵ گونه گیاهان دارویی هستند.
کد خبر: ۹۱۴۲۷۶۵
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یاسوج جعفری افزود:۲۸ درصد کل گیاهان دارویی جهان در استان کهگیلویه و بویراحمد است که برای استفاده از این ظرفیت فقط دو کارخانه تولید دارو و لوازم آرایشی و بهداشتی در استان راه اندازی شده است.
وی گفت:فقط ۱۰ درصد از ظرفیت گیاهان دارویی استان استفاده شده و بیشتر گیاهان دارویی به صورت خام صادر می‌شود.
جعفری ادامه داد:بهره برداران گیاهان دارویی استان شیرابه‌های گیاهان دارویی را به صورت خام به واسطه‌ها می‌فروشند.
رئیس پژوهشکده گیاهان دارویی استان از آغاز ساخت بزرگترین باغ گیاهان دارویی و گلخانه‌ای جنوب کشور در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: این باغ گیاهان دارویی ۶ هزار متر مربع مساحت دارد و همه مراحل کاشت، داشت و عصاره گیری در آن انجام می‌شود.
عضو هیات علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه یاسوج هم گفت:عمده‌ترین دلایل عدم توسعه و فرآوری کشت گیاهان دارویی در استان نبود ادوات مناسب کاشت و برداشت و نبود ارقام اصلاح شده گیاهان دارویی و بازار مناسب برای خرید تضمینی این محصولات است.
صالحی افزود: تاکنون تحقیقات خوبی در این زمینه در دانشگاه انجام شده و نتایج ارزشمندی داشته است، اما به علت نبود همکاری صنعت، بخش خصوصی و دانشگاه وارد مرحله اجرا نشد.
ارسال نظرات