امام چمعه چناران گفت: با توجه به دفن شهدای گمنام در پارک شهر طبق قانون؛ مسئولیت ساخت جایگاه مناسب و شایسته این عزیزان، متوجه شهردار و شورای شهر می‌باشد که متاسفانه تاکنون انتظارات را برآورده نکرده‌اند.
کد خبر: ۹۱۴۲۸۰۹
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶
حجت السلام مظفر تاجی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی  ضمن تسلیت شهادت حضرت علی (ع) بیان داشت: امسال دهمین سال حضورم در شهرستان چناران است، از زمان ورودم یک کمبود ویژه و مهم را در این شهر مشاهده کردم و با توجه به اینکه در اینجا امامزاده یا حداقل یک مجموعه مذهبی و دینی خاصی که مردم گرایش و علاقه به حضور درآن مکان داشته باشند نداریم، احساس کردم باید در این خصوص اقدام جدی‌تری صورت پذیرد.
 
تاجی افزود: گلزار شهدای چناران نیز به عنوان یک مرکز، کانون و محور برای برنامه‌های فرهنگی مناسب نبود، زیرا دوری از مرکز شهر جهت برگزاری برنامه‌ها و مناسبت‌ها خصوصا در شب مشکلات عدیده‌ای جهت ایاب و ذهاب خانواده‌ها بوجود آورده بود.
 
رئیس شورای فرهنگ عمومی چناران در ادامه خاطر نشان کرد: حضور شهدای گمنام در مرکز شهرستان می‌توانست این کمبود را جبران نماید و از آن‌جایی که تجربیات خیلی خوبی در مقوله تاثیر حضور شهدای گمنام در نقاط دیگر ایران وجود داشت این موضوع را پیگیری و به تصویب شورای فرهنگ عمومی نیز رسید که اتفاقا ریاست شورای شهر چناران نیز با اشتیاق تمام درخواست حضور شهدای گمنام را امضا نمودند که البته لازم بذکر است از زمان حضور این شهدا در این شهر، برنامه‌های فرهنگی خوبی در آن مکان نیز اجرا شده است.
 
امام جمعه چناران با ابراز تاسف از عدم همراهی شورا و شهرداری در ساخت جایگاهی مناسب و در خور شان شهدای گمنام خاطر نشان کرد: متولی اصلی شهدای گمنام شخص فرماندار است که از طرف وزارت کشور مکلف به ساماندهی گلزار شهدای گمنام شده است و امام جمعه عضوی از اعضای هیئت امنای شهدای گمنام می‌باشد و با توجه به حضور شهدای گمنام در پارک شهر متاسفانه مسئولین در شورا و شهرداری که بخش زیادی از مسولیت متوجه آنان است؛ انتظارات را در خصوص ساخت المان و یا حداقل یک مجموعه فرهنگی برآورده نکرده‌اند و من از این بابت بسیار متاسف و ناراحت هستم.
 
وی افزود: هر زمان که توفیق حضور درکنار مزار شهدای گمنام را پیدا می‌کنم تاسف می‌خورم از اینکه چرا عده‌ای نسبت به این عزیزانی که حتی نامشان را هم برای عزت و اعتلای کشورمان دادند بی‌تفاوت بوده‌اند. لازم است یادآوری کنم این نانی که امروز بعضی‌ها دارند از سفره انقلاب می‌خوردند و این اسم و رسم و موقعیت اجتماعی که خیلی‌ها بدست آورده‌اند به برکت شهدا و مخصوصا شهدای‌عزیز گمنام هست.
 
وی بیان کرد: گاهی اوقات مشاهده می‌کنیم در بسیاری از زمینه‌ها آقایان برای اجرای برنامه‌ها و هزینه‌ها مشکلی ندارند، ولی وقتی بحث به شهدای گمنام و هزینه کردن برای آن‌ها می‌رسد همیشه مشکل عدم بودجه دارند واین موضوع را مردم شهید پرور چناران بار‌ها و بار‌ها به حقیر گفته اند.
 
تاجی اضافه کرد: طی سال‌های قبل حدود شش الی هفت جلسه با فرماندار سابق، شورای شهر، شهرداری و هیئت امنای شهدای گمنام برگزارکردیم، اما در این جلسات وقتی بحث بودجه برای اجرای این طرح مطرح می‌شد متاسفانه کسی همراهی نمی‌کرد و من از این بابت بسیار متاسفم و می‌گویم‌ای کاش زمینه حضور شهدای عزیز گمنام را در اینجا فراهم نمی‌کردم!
 
امام جمعه چناران با اشاره به اینکه متولی اصلی شهدای گمنام فرماندار شهرستان بوده و هیئت امنا با همراهی و هم فکری آنرا مدیریت می‌کنند خاطر نشان کرد: شهدای گمنامی که در محدوده و فضای شهری دفن شده‌اند مسئولیت ساخت جایگاه مناسب و شایسته این عزیزان، متوجه شهردار و شورای شهر می‌باشد.
 
مظفر تاجی افزود: برکسی پوشیده نیست که مردم به رفتار و عملکرد ما نگاه می‌کنند و توجه‌ای به حرف‌های ما ندارند. دقت می‌کنند که ما چطور رفتار می‌کنیم. فراموش نکنیم که بحث شهید و شهادت و فرهنگ ایثار جزو آرمان‌های دین و انقلاب ماست. ولی وقتی مردم می‌بینند که من مسئول به بحث شهدا اینقدر بی تفاوت و بیگانه هستم متوجه می‌شوند که تمام این حرفایی که زده‌ایم فقط ادعا بوده و در میدان عمل هیچ کاری انجام نداده‌ایم.
 
خطیب جمعه چناران در خاتمه با بیان اینکه شهدا یاران واقعی انقلاب هستند تصریح کرد: در حالی‌که دو تن از شهدای گمنام الان نزدیک به چهارسال است که در این مکان و با این وضعیت هستند؛ بعضا مشاهده می‌شود بعضی از دوستان دم از انقلابی بودن زده و خود را جزو یاران انقلاب می‌دانند. آقایان اگر می‌خواهند به جریان انقلاب و یاران انقلاب کمک کنند یاران واقعی انقلاب شهدا هستند، خدمت به شهدا و حفظ کرامت آن‌ها بهترین خدمت به انقلاب اسلامی است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها