ابتکار امام خمینی(ره) برای تعیین جمعه آخر ماه رمضان به‌روز قدس سبب شد مسلمانان جهان بیدار شده و با اتحاد و وحدت در مقابل رژیم صهیونیستی بایستند و این اقدام امام(ره) مسلمانان را آگاه کرد.
کد خبر: ۹۱۴۲۸۴۰
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰

 

روز قدس سبب شد مسلمانان با اتحاد مقابل صهیونیست بایستند

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، ۱۶ مرداد سال ۵۸ در حالی که کمتر از یک سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران گذشته بود، حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی در اقدامی هوشمندانه از مسلمانان جهان خواست تا آخرین جمعه ماه رمضان را به عنوان «روز قدس» انتخاب کنند و در این روز همبستگی خود را در حمایت از «حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین» به نمایش بگذارند.

امام خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در رابطه با روز قدس می فرمایند:روز قدس، از روز‌های بسیار مهم و تعیین کننده است. سال‌های متمادی است که سعی می‌شود مسأله قدس فراموش شود. روز قدس، درست تیری است به قلب این توطئه؛ حرکتی است برای خنثی کردن این توطئه خباثت‌آمیزی که استکبار و صهیونیسم و طرفداران و همکارانشان دست به یکی کرده‌اند تا به‌کلّی مسأله فلسطین را به دست فراموشی بسپارند. روز قدس را بزرگ بدارید. این روز، مخصوص ملت ایران هم نیست؛ در خیلی از نقاط عالم، مردم مؤمن و پرشور، با محدودیت‌هایی که در کشور‌های خود دارند -، چون حکومت‌ها خیلی جا‌ها اجازه نمی‌دهند- روز قدس را گرامی می‌دارند -به هر حال جمعیت‌هایی که می‌توانند این کار را می‌کنند- ان‌شاءاللَّه امیدواریم امسال هم در مقابل توطئه‌های ناجوانمردانه‌ای که علیه ملت فلسطین شده است، روز قدس بتواند مشت محکمی به دهان دشمنان ملت فلسطین و دشمنان دنیای اسلام بزند. 

در دنیایی که خیلی ها الم روشن فکری به دست گرفته اند و دم از حقوق بشر و حمایت از کودکان می زنند که خیلی از آن ها سیاه نمایی و تبیلغاتی بیش نیست چرا که در فلسطین، یمن، غزه موشک های صهیونیست بر سر این کودکان مظلوم میریزد و هر سال بسیاری از این کودکان بر سر ظلم مزدوران استکبار کشته می شوند؛ رژیم غاصب اسرائیل کودکان مظلوم و بی‌گناه فلسطین را می‌کشد و سکوت رسانه ها حتی سردمداران جهانی بزرگترین ظلم به این کودکان است فلذا مجامع بین‌المللی نباید در مورد این کشتار سکوت کنند.

برگزاری روز قدس یعنی حمایت از اسلام چرا که مسلمانان قدس را پاره تن جهان اسلام می‌دانند و به هیچ وجه آن را از پیکره اسلام جدا نمی‌بینند به همین دلیل دست در دست یکدیگر هر سال نسبت به سال گذشته این روز را پر شور تر و پررنگ تر برگزار می‌کنند.

آمریکا و استکبار همیشه در تلاش بودند با هر طریق و ابزاری تا چهره اسلام را خدشه دار کنند و مسلمانان را با کشتارهای جمعی در کشورهای اسلامی میخواهند تحت سیطره خود در آورند اما در روز قدس باید به همه ابرقدرت‌ها هشدار داد که دست خود را از روی مستضعفین بردارند روز قدس روز اسلام است که باید آن را احیا کنیم و قوانین آن را اجرا کنیم همچنین باید به همه ابر قدرت‌ها هشدار داده شود که اسلام دیگر تحت سیطره آن‌ها نیست و این را بدانند که روزی خواهد رسید که دست همه مزدوران قطع و اسلام محمدی در همه دنیا ترویج خواهد یافت.

روز قدس به دنیا نشان داد که رژیم صهیونیستی جز زبان زور و قدرت نمی‌فهمد و در گام اول این رژیم باید مأیوس شود و روز قدس تأکیدی برای آماده‌تر کردن مسلمانان است و روز قدس را وقتی رهبران اسرائیل جعلی تماشا می‌کنند امید سابقشان به اسرائیل بزرگ، ناامید می‌شود.

امام خمینی (ره) رژیم صهیونیستی و آمریکا را به خوبی می شناخت و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گفتمان امام راحل که باید در مقابل اسرائیل ایستادگی کرد به یک الگو و شعاری که باید به واقعیت بپیوندد تبدیل شد و امام خواستار این شدند که این رژیم باید نابود شود به مرحله بروز عمل رسید و ابتکار امام خمینی(ره) برای تعیین جمعه آخر ماه رمضان به‌روز قدس سبب شد مسلمانان جهان بیدار شده و با اتحاد و وحدت در مقابل رژیم صهیونیستی بایستند و این اقدام امام(ره) مسلمانان را آگاه کرد.

رژیم صهیونستی تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در نبرد با مسلمانان موفق نبوده و بعد از تشکیل جبهه مقاومت همچنان شکست‌های متعددی را تجربه می‌کند که به به برکت تشکیل جبهه مقاومت شاهد ناتوانی ابر قدرت‌های جهان در مقابل نیروی حق هستیم.

باید ادامه‌دهنده راه امام خمینی(ره) باشیم و هر کاری که لازم است برای مردم فلسطین انجام دهیم و برای اینکه ایران بتواند از ملت‌های مظلوم و ملت فلسطین دفاع کند باید خودش از هر لحاظ در درون قوی و قدرتمند باشد و بر اساس گفته مقام معظم رهبری اتحاد نقطه پیروزی و سربلندی ملت ایران است و پرهیز از دودستگی و دوقطبی کردن جامعه یکی از گفتمان‌های مقام معظم رهبری در این روزهاست.

امروز نیاز است بر سر ارزش‌ها، منافع ملی، خون شهدا، ایستادگی جانبازان، خانواده‌های شهدا و ایثارگران و دستاوردهای کشورمان باید اتحاد و همبستگی داشته باشیم نه اینکه بر سر مسائل شخصی و سیاسی یک گروه اتحاد داشته باشیم.

ان شاء الله ملت بصیر و همیشه در صحنه ایران امسال با صلابت تر از گذشته با مشت هایی گره زده اقدامات استکبار جهانی ، آمریکا و اسرائیل را خواهند داد و با حضور در راهپیمایی روز قدس حمایت همه جانبه خود را از قدس شریف اعلام خواهند داشت تا کلام حضرت امام خامنه ای که تقدیر خداوند این است که فلسطین آزاد خواهد شد تحقق یابد چرا که آزادی قدس شریف در گرو اتحاد و همدلی و یکپارچگی مسلمانان جهان است.

سید ساجد یعقوبی

ارسال نظرات