معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، از اعلام فراخوان کمیته خرید کتاب در سال جاری خبر داد گفت: این کتاب‌ها در راستای تقویت، توسعه و ترویج کتاب و کتابخوانی در عرصه فرهنگ عمومی حمایت می‌شوند.
کد خبر: ۹۱۴۲۸۶۷
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴
 به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، عبید رستمی اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در سال رونق تولید و در راستای تقویت، توسعه و ترویج کتاب و کتابخوانی در عرصه فرهنگ عمومی از آثار مکتوب و منتشرشده‌ی نویسندگان، ناشران، مولفان و پدیدآورندگان حوزه‌ی کتاب استان در سال ۱۳۹۸ در قالب کمیته خرید کتاب حمایت می‌کند.

وی با اشاره به اولویت‌های مورد حمایت کمیته خرید کتاب عنوان کرد: چاپ و تالیف کتاب‌های مرتبط با کودک و نوجوان (خصوصا آثار منتشره به زبان کردی)، آثار نویسندگان، مولفان، ناشرین استان، نگاه خلاقانه و هنرمندانه به واقعیت‌های حماسی و تاریخی استان کردستان، معرفی و توجه ویژه به دین، آیین، رسوم، سنت‌ها و مراسم و مناسک خاص مردم کردستان از جمله اهداف این فراخوان است.

رستمی ادامه داد: ثبت فرهنگ شفاهی اعم از بازی‌های محلی و فرهنگ عامه متل‌ها و ضرب المثل‌های مناطق مختلف استان کردستان، آثار مرتبط با جغرافیا، مناطق و مناظر دیدنی، تاریخی و تفریحی استان کردستان در راستای معرفی جاذبه‌های گردشگری استان، ترجمه آثار فاخر کردی به زبان‌های دیگر و اولویت حمایت با چاپ اول کتاب‌های واصل شده است.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، به شرایط حمایت و خرید کمیته خرید کتاب نیز اشاره و عنوان کرد: کتاب‌های ارائه شده نباید قبلاً توسط این اداره کل خریداری یا مورد حمایت قرار گرفته باشند.

وی با بیان اینکه در راستای حمایت از بخش خصوصی تنها کتاب‌های نویسندگان، مولفان و ناشران استان مورد حمایت قرار خواهد گرفت، اضافه کرد: ناشران دولتی و نیز ناشرانی که به هر طریق از بودجه عمومی استفاده می‌کنند، در فهرست حمایتی این کمیته قرار ندارند.

به گفته رستمی، نباید بیش از یک سال از تاریخ چاپ درج شده در شناسنامه کتاب گذشته باشد و ارسال یک نسخه چاپی کتاب به کمیته خرید کتاب این اداره کل الزامی است.

وی همچنین گفت: با توجه به محدویت‌های مالی در صورت تایید کمیته خرید در طول سال نهایتا تا سقف ۲ کتاب از هر نویسنده حمایت به عمل خواهد آمد.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، با بیان اینکه کلیه‌ی کتاب‌ها با تخفیف ۳۰ درصدی نسبت به قیمت مندرج پشت جلد خریداری می‌شود، اذعان کرد: ناشرین محترم متقاضی شرکت در این طرح در زمان ارائه کتاب باید دارای پروانه نشر معتبر بوده و در زمان خرید کتاب حداقل ۳ ماه از پایان اعتبار پروانه نشر باقی مانده باشد.

رستمی، با بیان اینکه سطح حمایت و تعدادکتاب خریداری شده به تشخیص کمیته خرید کتاب این اداره کل تعیین می‌شود، خاطر نشان کرد: آخرین مهلت ارسال آثار ۳۰ دی ماه سال ۹۸ می‌باشد.

وی از علاقه‌مندان خواست جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس دبیرخانه واقع در شهرستان سنندج، بلوار خلیفه میرزا اغه غوثی، مجتمع فرهنگی هنری فجر و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان مراجعه کنند.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات