معاون استاندار مرکزی تأکید کرد

راه اندازی واحدهای راکد و نیمه تعطیل از اولویت های استان

معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار مركزي بر لزوم حفظ اشتغال موجود و ایجاد اشتغال‌های جدید در سایه رونق تولید تأکید کرد.
کد خبر: ۹۱۴۲۹۷۳
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۶

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سعید فرخی معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار مركزي با بیان اینکه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مشکلات 5 واحد تولیدی در استان بررسی شد، گفت: راهکاری مناسب برای جلوگیری از توقف تولید در این واحدها اتخاذ شد و دستگاه‌های اجرایی هم موظف به همکاری برای ادامه فعالیت این واحدها شدند.

وی با اشاره به رویکرد امسال برای حمایت از واحدها افزود: امسال که به‌عنوان سال رونق تولید نام‌گذاری شده است مهم‌ترین کار در استان حفظ اشتغال موجود و ایجاد اشتغال‌های جدید در سایه رونق تولید خواهد بود.

معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار مركزي با بیان اینکه سعی خواهیم کرد اولویت اصلی فعالیت های اقتصادی استان بر محور رونق تولید و حفظ تولید باشد گفت: برای دستیابی به اهداف تعیین‌ شده لازم است ستاد تسهيل و رفع موانع توليد استان با رویکرد جدید فعالیت‌های خودش را دنبال کند.

فرخی با اشاره به لزوم اختیارات بیشتر به کارگروه های ستاد تسهیل استانی بیان داشت: لازم است برای اجرای بهتر مصوبات اختیارت بیشتری به ستادهای تسهيل و رفع موانع توليد استان داده شود تا مصوبات در کوتاه‌ترین زمان اجرایی شود تا بازخورد مناسبی هم داشته باشد.

معاون استاندار مرکزی با اشاره به لزوم راه‌اندازی واحدهای راکد را از اولویت کاری استان افزود: در استان کمیته‌ای فعال‌شده است تا با همکاری فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرای مربوطه واحدهای راکد شناسایی و راهکارهای لازم برای بازگشت مجدد آن‌ها به چرخه تولید اندیشیده شود.

وی در این خصوص ادامه داد: در قالب این کمیته واحدهای که کمتر از ظرفیت تولید فعالیت دارند، شناسایی خواهند شد تا در سال رونق تولید بتوانیم بیش از گذشته به تولید استان رونق دهیم.

معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار مركزي با اشاره به اینکه مشکل اصلی واحدهای تولیدی معوقات بانکی در تملک بانک‌ها هستند افزود: برای بازگشت این واحدها به چرخه تولید با بانک‌ها در حال مذاکره هستیم.

فرخی پرداخت تسهیلات رونق تولید را از دیگر اولویت‌ها استان دانست و عنوان کرد: سال گذشته از سهم ۱۲ هزار میلیارد ریالی تسهیلات رونق تولید به ۲۱۴۷ واحد بالغ‌بر ۱۵ هزار ۵۵۲ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد.

معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار مركزي در پایان خاطرنشان کرد: امسال هم به دنبال این هستیم که تسهیلات رونق تولید را به واحدهای بیشتری پرداخت کنیم.

 انتهای پیام/ 

ارسال نظرات
آخرین اخبار