رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، از روند تکمیل ساختمان انجمن خوشنویسان شهرری بازدید کرد.
کد خبر: ۹۱۴۳۰۳۲
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۷

به گزارش سپاه تهران خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، «سید حسن صفوی» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری در این بازدید گفت: شهرستان ری دارای ظرفیت بالایی از نظر حضور اصحاب فرهنگ و هنر است و مهمترین آنان در زمره هنر خوشنویسی هستند.

وی افزود: در دوران نه چندان دوری، بزرگان و پیشکسوتان هنر خوشنویسی ایران در شهرری حضور داشتند و شاگردان آنان نیز اکنون منشا اثر هستند.

«محمود فرجی» رئیس انحمن خوشنویسان شهرری نیز گفت: ساختمان جدید انجمن، جنب دانشگاه فرهنگیان در زمینی با مساحت 365 متر در شش طبقه با بیش از یک هزار متر بنا دارای 5 کلاس، کتابخانه، دفتر اساتید، گالری و سالن اجتماعات بوده که حدود 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی اظهار امیدواری کرد که با همکاری شهرداری، فرمانداری و اداره فرهنگ و ارشاد برای تکمیل پروژه، این ساختمان در سال جاری به بهره برداری برسد.

انجمن خوشنویسان شهرری در سال 1359 به همت استاد امير حسين محمدي بنيان نهاده شد. كلاسهاي انجمن توسط وی و با تحمل مشقت هاي فراوان در مراكز مختلفي از جمله دبيرستان شهيد مدرس و مركز تربيت معلم شهيد مفتح فعاليت خود را آغاز نمود و پس از سال ها در كتابخانه زكرياي رازي ادامه فعاليت داد.

از سال 1364 پس از مراجعت استاد امير حسين محمدي به تهران، ادامه كلاسهاي شهرري توسط استاد علي علي ادامه یافت و در سال 1370 با تلاش وی و همراهي جمعي از فارغ التحصيلان توانست به عنوان شعبه شورايي و مستقل به ثبت برسد .

ارسال نظرات