خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان گفت: عقب ماندگی هشت سال دوران دفاع مقدس شرایط سختی را برای خوزستان ایجاد کرد که نباید در سیل اخیر این عقب ماندگی تکرار شود .
کد خبر: ۹۱۴۳۰۷۰
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۱

به گزارش بسیج سرتیپ پاسدار حسن شاهوارپور عصر دوشنبه در شورای هماهنگی مدیریت بحران خوزستان در شهرستان دشت آزادگان بیان کرد: خوزستان در دوران دفاع مقدس از ناحیه زیرساخت‌ها، خسارت های فراوانی دید و روند بازسازی آن سالها به طول انجامید و اگر در زمینه بازسازی در سیل اخیر نیز ضعیف عمل کنیم ، بار دیگر دچار عقب‌ماندگی می شویم.

وی افزود: در سیل امسال تلاش‌های خوبی برای امدادرسانی و بازسازی مناطق آسیب دیده صورت گرفت و از استان‌های دیگر نیز نیروی های کمکی وارد استان شدند تا بخش عمده‌ای از آلام مردم را کاهش دهند اما موضوع سیل به پایان نرسیده و همچنان برای خدمت رسانی به مردم آسیب‌دیده باید تلاش کنیم.
فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان ادامه داد: بحث بازسازی شاید سخت تر از مراحل اولیه سیل باشد که باید در این زمینه نیز از تمام ظرفیت های موجود استفاده و با همان روحیه جهادی پای کار باشیم.
وی بیان کرد : اگرچه در ابتدای ورود سیل تمامی کشور متوجه خوزستان بود اما اکنون نسبت به گذشته تنهاتر شده ایم در حالی که در زمینه بازسازی شاید شرایط سخت‌تری داشته و نیازمند کمک بیشتری هستیم.
وی با بیان اینکه باید برنامه ها را زمان بندی شده پیش ببریم گفت: تخلیه آب از زمین‌های کشاورزی در اولویت قرار دارد.
سرتیپ پاسدار شاهوارپور ادامه داد: حدود ۳۰ هزار هکتار از زمین های کشاورزی در دشت آزادگان همچنان با دچار آبگرفتگی است که باید هرچه سریعتر آب آن ها را تخلیه کنیم.
وی افزود: در شرایط کنونی تمامی دستگاه ها باید همانند ابتدای سیل پای کار آیند تا بتوانیم سریعتر روند بازسازی را پیش ببریم.
وی گفت: شتاب بخشی به بحث بازسازی منازل و بازگشایی جاده ها می تواند میزان رضایتمندی مردم را نسبت به دولت و نظام افزایش دهد.
وی ادامه داد: مردم با وجود اینکه منازل آنها دچار خسارت شده به خانه های خود بازگشتند که باید قدردان آنها باشیم اما نباید از تلاش برای بازسازی منازل آنها دریغ کنیم.
فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت: سپاه تهران معین دشت آزادگان است و اکنون با هماهنگی صورت گرفته با یک گروه از خیران آماده است تا یکصد واحد مسکونی در دشت آزادگان احداث کند.
به گزارش بسیج نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران خوزستان عصر دوشنبه با حضور استاندار خوزستان و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی در محل فرمانداری دشت آزادگان برگزار شد.

شهرستان دشت آزادگان در غرب خوزستان در جریان طغیان رودخانه کرخه و آبگرفتگی منازل مسکونی روستایی و شهری و نیز زمین های کشاورزی خسارات سنگینی را متحمل شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها