آزادی دومین زندانی بدهکار توسط بسیج دانشجویی دانشگاه یاسوج

دومین زندانی جرائم غیرعمد به پاس تلاش های گروه جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه یاسوج از زندان مرکزی یاسوج آزاد و در این لیالی قدر به آغوش خانواده اش برگشت .
کد خبر: ۹۱۴۳۱۱۱
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸
به گزارش بسیج دانشجویی خبرگزاری بسیج، به همت گروه جهادی یارن مهر بسیج دانشجویی دانشگاه یاسوج اولین جشن گلریزان با هدف جمع آوری کمک برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد استان کهگیلویه و بویراحمد در سالن اجتماعات شهید چمران دانشکده علوم پایه برگزار شد.

اسماعیل جمیاری نایب رئیس هیات امناء ستاد دیه استان، زندانیان جرائم غیرعمد را بدهکار غیر بزهکار نامید و اظهار داشت: وجود زندانیان بدهکار در زندان‌ها راهکار مناسبی نبوده، چرا که وجود ایندسته از زندانیان باعث ایجاد تبعات و پیامد‌های منفی از جمله تراکم جمعیت کیفری، افزایش هزینه‌های نگهداری، اختلال در تفکیک و طبقه بندی زندانیان و برنامه‌های فرهنکی تربیتی در زندان‌ها و ایجاد مشکلات معیشتی ناشی از نبود سرپرست و نان آور خانواده، ترک تحصیل فرزندان دانش آموز، ترک تحصیل و روی آوردن به مشاغل کاذب و تکدی گری و… می‌شود و تنها راه برون رفت از این مشکلات و معضلات مشارکت عمومی همه مردم و مسئولین و اهدای کمک به این دسته از زندانیان است.

مدیرکل زندان‌ها و نائب رئیس ستاد دیه استان ترویج فرهنگ انفاق و احسان را بالاتر و مهمتر از اصل کمک دانست و اظهار داشت: اینکه دانشجویان بسیجی دانشگاه یاسوج در حرکتی نو و ابتکاری دست بکار شوند و با جمع آوری کمک‌هایی حتی مبالغ کم خود را شریک و همدرد و کمک حال زندانیان بدهکار بدانند، یک حرکت ارزشی و جهادی با اجر و پاداش مضاعفی است که امیدوارم سایر تشکل‌ها و اصناف در این خصوص پای کار بیایند و با مشارکت خود در آزادسازی بخشی از زندانیان جرائم غیرعمد سهیم شوند.


در پایان و با مشارکت خوب دانشجویان و جمع آوری کمک‌ها به مبلغ ۱۲۵ میلیون ریال زمینه آزادی ۲ نفر زندانی بدهکار (یک نفر زندانی زن و دیگری زندانی مرد) فراهم شد.

این اقدام دانشجویان بسیجی دانشگاه یاسوج از روز بیستم ماه مبارک رمضان با اولین گلریزان دانشجویی در همایش جهادی گروه جهادی یاران مهر بسیج دانشجویی در شب شهادت امام علی (ع) در دانشگاه یاسوج شروع شد با جمع آوری مبلغ بیش از ۸۰ میلیون ریال یک مادر روستایی بدهکار غیرعمد از زندان آزاد و نزد فرزندانش رفت. در ادامه این حرکت جهادی با استقبال دانشجویان و با هماهنگی ستاد دیه استان پس از تأمین دیه مورد نیاز زندانی بدهکار غیرعمد دیگری امروز نیز از زندان آزاد و به آغوش خانواده خود بازگشت.

لازم به ذکر است در رویکرد جدید گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی بر اساس طرح اعتلاء بسیج در کنار نقش آفرینی بسیج دانشجویی، حل مسائل مردمی به صورت خودجوش در دستور کار بسیج دانشجویی استان قرار گرفته است.
ارسال نظرات