خبرهای داغ:
۲.۵میلیون کودک بی‌خانمان در آمریکا وجود دارد که همگی در معرض تبدیل شدن به بزهکاران حرفه‌ای هستند.
کد خبر: ۹۱۴۳۱۶۶
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج،مرکز ملی خانواده‌های بی‌خانمان آمریکا در گزارشی اعلام کرده که سالانه ۲,۵میلیون کودک بی‌خانمان که مکان مناسبی برای زندگی ندارند، در آمریکا زندگی می‌کنند، این رقم نشان‌دهنده آن است که از هر ۳۰ کودک آمریکایی، یک کودک بی‌خانه و کاشانه است.

این گزارش می‌افزاید که بررسی‌های جدید نشان می‌دهد که تعداد کودکان بی‌خانمان در ۳۱ ایالت آمریکا افزایش یافته است.

"وضعیت نامساعد اقتصادی" مهمترین دلیل برای افزایش این نرخ اعلام شده است؛ بالا رفتن میزان اجاره‌بها و قیمت تمام‌شده خرید مسکن، خانواده‌ها را مجبور کرده که در سرپناه‌های موقتی اسکان یابند؛ در این میان کودکان بیشترین آسیب‌پذیری را داشته و به همین دلیل نرخ رشد بی‌خانمان‌ها در میان کودکان چشمگیرتر بوده است.

با وجود آنکه سیاست‌های اقتصادی دونالد ترامپ، به‌ویژه گسترش بودجه عمرانی این کشور نوید آن را می‌داد که وضعیت اقتصادی طبقات پایین‌دست در آمریکا با بهبود نسبی همراه شود، اما برخی دیگر از رویدادها از جمله قطع بیمه‌های اجتماعی و تداوم توزیع نابرابر ثروت باعث شده تا در نرخ بی‌خانمان‌ها در آمریکا اتفاقی مشاهده نشود.

وقوع حوادث طبیعی از جمله توفان‌های فصلی که عمدتاً در سواحل جنوبی آمریکا می‌وزند یکی دیگر از دلایل اصلی افزایش بی‌خانمانی در آمریکا عنوان شده است؛ فیلیپ الستون، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد درباره فقر، در جدیدترین تحقیقاتش در سال ۲۰۱۷ درباره حاشیه‌نشینی و بی‌خانمانی در آمریکا گفته است که ارتباط مستقیمی میان بی‌خانمانی و کاهش خدمات و کمک‌رسانی عمومی به بازماندگان بلایای طبیعی وجود دارد.
او گفته، شمار قابل توجهی از بازماندگان توفان‌های ایالت‌های جنوبی آمریکا تا مدت‌ها جزئی از بی‌خانمان‌ها طبقه‌بندی می‌شوند، چرا که کمک‌رسانی مؤثری برای بازیابی سرپناه‌های دائمی برای آن‌ها وجود ندارد.
خشونت‌های خانوادگی علیه زنان و کودکان نیز به‌عنوان یکی دیگر از جدی‌ترین عوامل افزایش بی‌خانمانی در آمریکا ارزیابی شده است؛ بسیاری از زنان و کودکان طبقات فرودست در آمریکا یا از حقوق خود بی‌اطلاع بوده یا امکانات لازم برای توسل به مراجع قانونی را ندارند و به همین دلیل فرار از خانه و رو آوردن به زندگی بدون سرپناه ثابت و همیشگی به‌عنوان راهکاری در دسترس برای آن‌ها به شمار می‌آید! مرکز ملی خانواده‌های بی‌خانمان در آمریکا گفته است به‌دلیل گستردگی موضوع خشونت در خانواده‌ها، قادر نیست که ارزیابی دقیقی داشته باشد که چه تعداد از افراد بی‌خانمان در اثر خشونت‌های خانگی به سرپناه‌های موقت رو می‌آورند، اما تأکید کرده که بخش قابل‌ملاحظه‌ای از کودکان در اثر حس ناامنی در خانواده‌ها، از منازل خود فرار می‌کنند.
افزایش بی‌خانمانی در میان کودکان، جامعه آمریکا را با معضل جدی‌تر دیگری به نام «کودکان بزهکار» مواجه کرده است؛ تحقیقات نشان می‌دهد که بالغ بر ۵۰درصد از کودکانی که بیش از یک ماه تجربه بی‌خانمانی را پشت سر گذاشته‌اند، آمادگی لازم برای انجام اعمال خلاف یا پیوستن به گروه‌های خلافکار را دارند؛ به همین دلیل است که گروه‌های غیر‌دولتی که برای کاهش بی‌خانمانی در آمریکا تلاش می‌کنند، راهکارهای جدیدی برای مقابله با تمایل کودکان بی‌خانمان به اعمال مجرمانه آغاز کرده‌اند، تلاشی که هنوز نتایج دقیقی از دستاوردهای آن منتشر نشده است.
منبع: باشگاه خبرنگاران پویا

ارسال نظرات