در مدرسه علمیه خواهران الزهرا (س) بافق، عنوان شد:

عدل و رفتار حضرت علی (ع) بهترین الگو‌ی زندگی

به مناسبت ایام شهادت حضرت علی (ع)، مدرسه علمیه خواهران الزهرا (س) بافق، نشستی در روز شهادت آن حضرت برگزار نمود.
کد خبر: ۹۱۴۳۲۷۳
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بافق، در ابتدای این نشست، خانم تفکری، مدیر مدرسه، ضمن عرض تسلیت شهادت مولی الموحدین حضرت امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) و خوش آمدگویی به حضار گفت: خداوند متعال در این ماه مبارک در‌های رحمت بیکران خود را به روی بندگان گشوده و این ما هستیم که باید با اخلاص کامل از فرصت پیش رو استفاده نموده و در تک تک این ایام و بخصوص در لیالی قدر سعی کنیم دست خالی از سر خوان آن حضرت بلند نشویم.
وی افزود: میزبانی خداوند و دعوت شخصی او از میهمانان با عبارت " یا ای‌ها الذین آمنوا کتب علیکم الصیام"، پذیرایی از میهمانان به وسیله غذای روح (گرسنگی و تشنگی) برای رشد انسان، تأمین نمودن نیاز یکسال مؤمنان در شب قدر و مزیّن‌شدن زمین به نزول فرشتگان و... از جمله خصوصیات این مهمانی ویژه می‌باشد.
در ادامه نشست، حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی، مسئول مدرسه علمیه خواهران الزهرا (س) بافق، ضمن عرض تسلیت شهادت حضرت علی (علیهم السلام)، به ذکر فضائل امام علی (علیه السلام) پرداخت و با معرفی کتاب» علی، تجلی حق» گفت: این کتاب شامل ۳۰۰ آیه در باره علی بن ابیطالب (علیه السلام) از زبان اهل تسنن است.
وی با اشاره به علمای بزرگ اهل تسنن مانند فخر رازی، طبری، سیوطی، مسلم نیشابوری و ... که این کتاب را تأیید کردند، گفت: برخی سؤال می‌کنند چرا نام حضرت در قرآن نیامده است؟! که در پاسخ این افراد باید گفت؛ در قرآن با سه شیوه افراد معرفی می‌شوند: خدا نام برخی افراد را مستقیم می‌آورد مثل آیه ۶ سوره صف که اسم پیامبر را ذکر کرده است و برخی آیات اسم افراد را نیاورده، ولی با عدد مشخصات آن را آورده مثل اشاره خداوند به امت بنی اسرائیل که ۱۲ نفر به عنوان امام و حجت خدا روی زمین می‌آیند که اشاره‌ای به نام آن‌ها نشده است.
مسئول حوزه علمیه خواهران افزود: سومین شیوه بیان نام افراد در قرآن به این صورت است که گاهی اوصاف افراد بیان می‌شود مثلاً پیامبر ۱۳ صفت را برای حضرت علی (علیه السلام) گفتند و ۳۰۰ آیه نیز در وصف آن حضرت است مانند اَشجَعُ النّاس؛ أَزهَدُ الناس؛ إنّما ولیُکُم الله و رسوله ...؛ و ... که همگی به امیرمؤمنان اشاره دارد.
حجت الاسلام سلیمانی با بیان اینکه حضرت علی (ع) مظلومترین فرد روی زمین بوده اندگفت: اگر عدل و رفتار حضرت علی (ع) در جامعه ما عملی می‌شد این همه مشکلات نبود؟! از جمله مشکلات خانوادگی که متأسفانه هم اکنون بیشترین آمار طلاق را داریم و دختر‌ها شیوه تهیه انواع و اقسام غذا‌های جدید را بلد هستند، ولی نمی‌توانند خوب شوهرداری کنند.
در پایان این مراسم بعد از اهدای جوایز به کودکان حاضر در مجلس و اقامه نماز مغرب و عشاء، روزه خود را بر سر سفره مظلوم‌ترین امام، حرت مولی الموحدین (علیهم السلام) افطار نمودند.
لازم به ذکر است نمایشگاه کتاب با ۲۰% تخفیف در کنار این مراسم برپا شد و طلاب استقبال خوبی از نمایشگاه داشتند.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات
آخرین اخبار