مدیرکل میراث فرهنگی لرستان از صادرات ۲۵۰ هزار دلاری محصولات صنایع دستی این استان به کشورهای مختلف خبر داد.
کد خبر: ۹۱۴۳۳۲۲
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سید امین قاسمی در جمع خبرنگاران از صادرات بیش از ۲۵۰ هزار دلاری محصولات صنایع دستی لرستان خبر داد و گفت: این میزان صادرات به صورت چمدانی به کشورهای مختلف انجام شده است؛ همچنین صادرات بیش از ۲۵ هزار دلاری نیز با همکاری اداره پست استان به کشورهای اروپایی و شرق دور بوده است.

وی با اشاره به اینکه عمده این صادرات در رشته‌های البسه محلی، گلیم، ماشته و ورشو بوده است، اظهار داشت: تهیه کتابچه سه زبانه صادراتی صنایع دستی و بروشور خوشه بافت استان و همچنین ۱۵۰ عکس صنعتی صنایع دستی استان از دیگر فعالیت‌های ترویج این اداره کل بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان با بیان اینکه در بحث توسعه و ترویج صنایع دستی ۱۲ دوره آموزشی در ۱۱ شهرستان به تعداد ۳۶۰ نفر برگزار شده است، اضافه کرد: سال گذشته در بحث برگزاری دوره‌های کوتاه مدت صنایع دستی هم ۲۲ دوره آموزشی در ۱۱ شهرستان با ثبت نام بیش از ۲۲۰۰ هنرجو در ۱۵ رشته آموزشی انجام شده است.

قاسمی به مستندنگاری دو رشته گیوه بافی سنتی و ریسمان بافی سنتی اشاره کرد و گفت: فیلم آموزش گلیم بافی و ورشو سازی و فیلم مستند پیشکسوتان صنایع دستی نیز ساخته شد و در بحث اپلیکیشن‌های تلفن همراه نیز سه اپلیکیشن آموزش گلیم بافی و معرفی صنایع دستی استان لرستان و اپلیکیشن بازدید مجازی از کارگاه‌های صنایع دستی راه اندازی شد.

وی در خصوص استانداردسازی کارگاه‌های صنایع دستی نیز اظهار داشت: از تعداد ۱۵۰ کارگاه صنایع دستی استان بازدید و همه کاربرگ های آنها تکمیل و ارسال شده است.

ارسال نظرات