معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و نایب رئیس ستاد ساماندهی امور کشتارگاه های دام استان با اعلام این مطلب گفت: باید در کشتارگاه ها نظارت و کنترل کافی و جدی صورت بگیرد و در شهرستان هایی که کشتارگاه وجود ندارد گوشت مورد نیاز از کشتارگاه های نزدیک با خودرو های یخچال دار حمل شود.
کد خبر: ۹۱۴۳۳۲۵
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی استان، رحمتی در جلسه ستاد ساماندهی کشتارگاه های دام استان افزود: با کشتارگاه هایی که اصول بهداشتی را رعایت نکنند باید برخورد قاطع صورت گیرد و تعطیل شوند.

مدیر کل دامپزشکی استان نیز در این جلسه گفت: مردم از گوشت های ممهور به مهر دامپزشکی مصرف کنند و در این زمینه اطمینان خاطر داشته باشند.

 امیرحسین بهداد افزود: با توجه به شیوع فصل گرما و فعالیت کنه های ناقل بیماری متأسفانه 12 نفر در کشور مبتلا به بیماری تب کریمه شده اند که دو نفر آنها فوت کرده اند.

وی گفت: در استان ما موردی از این بیماری مشاهده نشده و در صورتی که لاشه دام پس از ذبح و استحصال به مدت 24 ساعت در اتاق های پیش سرد (درون یخچال صفر تا 4 درجه) نگهداری شود، مشکلی پیش نمی آید.

مدیر کل دامپزشکی استان افزود: در آذربایجان شرقی 3 کشتارگاه صنعتی و 12 کشتارگاه غیر صنعتی برخوردار، وجود دارد و 14 کشتارگاه سنتی نیز تعطیل شده است.

بهداد به مصوبات جلسه امروز نیز اشاره کرد و گفت: مقرر شد کشتارگاه های مرند ، شبستر ، اهر و بستان آباد برای ارتقای کیفیت خود اقدام کنند و کشتارگاه بستان آباد سیستم پیش سرد خود را برای نگهداری لاشه ها پس از ذبح در این سردخانه ها تا 20 خرداد نصب کند.

وی افزود: با احداث کشتارگاه صنعتی در شهرستان آذرشهر و بحث انتقال کشتار روستایی غیر مجاز به کشتارگاه های مجاز نیز در جلسه امروز موافقت شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها