خبرهای داغ:
معاون استاندارقم:

تاخیر در افتتاح موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس زیبنده قم نیست

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم گفت: طی سال‌های گذشته تلاش‌های گسترده‌ای برای احداث و تکمیل مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم صورت گرفته و تأخیر در افتتاح آن، زیبنده این استان نیست.
کد خبر: ۹۱۴۳۳۵۰
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۷
 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، «سیدمحمدرضا هاشمی» در دیدار حجت الاسلام علی لقمان پور مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان، افزود: احداث این پروژه پس از حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران می‌تواند سبب جذب افزایش حضور گردشگر مذهبی در شهر قم باشد.

وی با تاکید بر حفظ ردیف‌های اعتباری، خاطرنشان کرد: هم باید اعتبارات مورد نیاز برای احداث و تکمیل پروژه تأمین و هم این اعتبارات برای نگهداری هم در نظر گرفته شود و ضرورت دارد نمایندگان دستگاه‌های مرتبط جهت تسریع در زیرساخت‌ها و بهره برداری از موزه، تعامل بیشتری داشته باشند.

وی درادامه با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس از افتخارات بزرگ نظام اسلامی است، گفت: یکی از کار‌های ارزشمندی که در سطح استان‌ها انجام شده، احداث موزه دفاع مقدس است، زیرا از راه‌های مطمئن معرفی فرهنگ ایثار و شهادت و ایستادگی در برابر دشمنان متجاوز به نسل جوان دانش آموز و دانشجو محسوب می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قم تاکید کرد: بهترین راه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی آشنایی با حماسه و فرهنگ ایثار و شهادت است است و تبیین این نکته که جوانانی بودند که در سنگر جبهه و دانشگاه یا مدرسه و جبهه توأمان فعالیت می‌کردند و خالق حماسه‌ها شدند.

وی افزود: اگر انقلاب بخواهد با عزت و استواری به راهش ادامه دهد، مدیون راه و مرام شهداست و همه ما در هر جایگاهی که هستیم، مدیون خون شهیدان والامقام هستیم.

هاشمی تصریح کرد: اقداماتی همچون احداث مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، قطره‌ای از اقیانوس ایثار و شهادت است که باید به وسیله آن، نسل جوان و نوجوان را با آموزه‌های هشت سال ایستادگی مردم و رزمندگان اسلام در مقابل تهاجمات استکبار جهانی آشنا کرد.

وی ادامه داد: حفظ ارزش‌ها و پرداختن به مقوله فرهنگ ایثار و شهادت و موضوعاتی مثل تکمیل موزه دفاع مقدس، امری جهادی و فراتر از سازوکار‌های اداری است که در همه استان‌ها این روحیه، پیش برنده بوده است.

در ابتدای این دیدار، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم، گزارشی از فراز و فرود‌های تکمیل موزه وآماده سازی آن برای افتتاح در هفته دفاع مقدس سال جاری ارائه کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار