مسئول بسیج فرهنگیان استان مرکزی از برگزاری اجلاسیه یک هزار و 200 شهید فرهنگی و دانش آموز استان مرکزی خبر داد.
کد خبر: ۹۱۴۳۳۷۱
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱

محمد گلی مسئول بسیج فرهنگیان استان مرکزی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای فرهنگی و دانش آموزی گفت: اجلاسیه یک هزار و 200 شهید فرهنگی و دانش آموزی استان مرکزی که قریب به 20 درصد از شهدای استان را شامل می‌شود در 30 خرداد با حضور وزیر آموزش و پرورش در استان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برای برگزاری این اجلاسیه یک سال برنامه‌ریزی شده است، افزود: برنامه‌های مختلفی در خصوص برگزاری این اجلاسیه در حوزه فرهنگیان، دانش آموزان و اولیا دانش‌آموزان صورت گرفته است.

این مسئول برگزای مسابقه خاطره‌گویی، خطاطی و مسابقاتی که فراخور حال فرهنگیان باشد را از جمله برنامه‌های این اجلاسیه ویژه فرهنگیان دانست و بیان داشت: در بخش دانش آموزی نیز مسابقات روزنامه دیواری و مسابقات فرهنگی و ارزشی در نظر گرفته شده است.

مسئول بسیج فرهنگیان استان مرکزی ادامه داد: یک سهمی را نیز جهت اولیا دانش آموزان در نظر گرفتیم که مربوط به خاطرات اولیا دانش آموزان در خصوص دفاع مقدس بود که از این خاطرات قریب به سه جلد کتاب جمع آوری شده که در حال تدوین و آمار نهایی است.

وی آماده کردن گروه یک هزار و 200 نفری دانش آموزان را از دیگر اقدامات انجام شده در راستای برگزاری این اجلاسیه دانست و ادامه داد: این گروه در روز اجلاسیه اجرا دارند.

این مسئول همچنین از گروه سرود 20 نفره که مختص شهدای فرهنگی و دانش آموز یک سرود استانی را کار کردند، خبر داد و گفت: در کنار این کارها، کارهای فرهنگی متعددی از قبیل سرکشی از خانواده شهدای فرهنگی و دانش آموز نیز انجام شده است.

این مسئول همچنین به برگزاری یادواره‌های شهرستانی اشاره کرد و بیان داشت: نامگذاری خیابان‌ها و میادین با نام شهدای فرهنگی و دانش آموز و فرهنگی در سطح استان و بیش از 100 مکان از آموزش و پرورش با نام شهدای فرهنگی و دانش آموز نامگذاری شده که کار مبارکی بوده است.

مسئول بسیج فرهنگیان استان مرکزی با بیان اینکه برنامه‌های همچون تلاوت قرآن و ختم قرآن که پیش‌بینی شده که 400 دوره ختم قرآن در سطح مدارس انجام شود متذکر شد: با اتمام این اجلاسیه کار ما تمام نمی‌شود برخی کارهای ما در سال‌های آینده استمرا دارد که یکی از آنها ختم قرآن‌های تک برگی است که به صورت گردشی در مدارس انجام می‌شود و ثواب آن به روح شهدای فرهنگی و دانش آموز می‌رسد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات