نماینده ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی حرکت امام را باعث بیداری امت اسلام دانست و گفت: امروز باید این راه پر افتخار امام را ادامه دهیم.
کد خبر: ۹۱۴۳۳۷۴
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶

حجت‌الاسلام محمدولی رضوی راد نماینده ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی در جمع خبرنگاران با اشاره به سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و لزوم اهمیتی تبیین شخصیت ایشان گفت: هرساله برنامه های خوبی در راستای گرامیداشت یاد و خاطر بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) برگزار می شود که هدف تجلیل از کارهای بزرگی که توسط امام شکل گرفته می باشد.

وی حضرت امام را عالمی بزرگ،فقیهی کامل و فیلسوفی ارزشمند دانست و افزود: ایشان به معنای واقعی عارف و مسلط به فقه اهل بیت که با عرفان عملی تأثیرات شگرفی را در جامعه اسلام ایجاد کردند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به اینکه زهد و بی رغبتی به دنیای فانی که دنیاگران به آن توجه دارند از ویژگی های بارز امام خمینی بود گفت: خانه ای که در نجف به شکل استیجاری سکونت داشتند نشان از زهد و سادگی امام است.

حجت‌الاسلام رضوی راد از مهمترین دلایل نفوذ امام در دل ها و قلوب مردم را شجاعت و انقلابی بودن ایشان دانست و افزود: در مواقع لازم شجاعانه تصمیم می گرفتند و امام خمینی(ره) با سرنگونی رژیم ستم شاهی در مقابل زورگویان عالم ایستادگی کرد و در واقع شکست رژیم پهلوی و روی کار آمدن انقلاب اسلامی از معجزات قرن است که کسی باور به تشکیل چنین انقلابی را نمی کرد.

وی با بیان اینکه حضرت امام نزدیک ترین فرد به معصومان و اهل بیت(ع) بود گفت: سیره و روش ایشان برگرفته از اولیای پیامبر گرامی اسلام گرفته شده بود و به همین دلیل در دل های مردم جای گرفته بود.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) در زمان دفاع مقدس بهترین شیوه فرماندهی در جنگ هشت ساله را پیاده کرد افزود: اتحادی که بین سپاه و ارتش به وجود آورد از روش های مدیریت خاص امام بود که در هیچ کجا سابقه ندارد و امروز برادری سپاه و ارتش و سایر نیروهای مسلح با یکدیگر از برکات فرماندهی و تدبیرات الهی امام خمینی(ره) است.

وی بنیه اعتقادی که بین نیروهای مسلح کشور پایه ریزی شده را برگرفته از مکتب امام خمینی(ره) دانست و گفت: این بنیه آنچنان امروز تقویت شده که دشمنان را به هراس و واهمه انداخته است.

حجت‌الاسلام رضوی راد انقلاب امام خمینی(ره) را انقلابی دینی و فرهنگی دانست و افزود: جنبشی که امام در مساجد برای شکل گیری انقلاب راه اندازی کرد تبدیل به یک فرهنگ شد که همین جنبش مساجد از کمک های در جنگ گرفته تا صحنه های مختلف انقلاب به کمک کشور آمده و این از برکات مدیریت امام است.

وی با بیان اینکه آوردن مردم در صحنه های مختلف انقلاب از دیگر روش های امام(ره) است که فرماندهی ایشان به مثابه مدیریت پیامبر اسلام است گفت: همچنین انتخابات هایی که در کشور برگزار شده مظهر مردم سالاری دینی است و برگزاری انتخابات های مجلس،ریاست جمهوری،مجلس خبرگان رهبری از شیوه های امام خمینی برای اداره کشور توسط خود مردم بود.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی تأسیس نهادهای انقلابی همچون جهاد سازندگی را از دیگر برکات شیوه مدیریت های امام خمینی(ره) دانست و افزود: این نهادها در دفاع مقدس و سازندگی کشور نقش های موثری انجام دادند که جزء کارهای ماندگار امام خمینی(ره) ثبت شده اند.

وی با اشاره به شعار امام در سیاست خارجی بیان داشت: امام خمینی(ره) با شعار استقلال،آزادی،جمهوریث اسلامی بر اساس ظلم ستیزی و دفاع از مظلوم که معتقد بودند با هیچ کشوری به جز اسرائیل دشمنی نداریم و اسرائیل هم کشور نمی دانستند بلکه رژیمی غاصب و ستمگر می دانستند که با تعبیر غده سرطانی از آن یاد می کردند.

حجت‌الاسلام رضوی راد با بیان اینکه پرچم مبارزه با کفر و ستم که از عاشورا نشأت گرفته توسط امام خمینی(ره) احیاء شد گفت: حرکت امام باعث بیداری امت اسلام شد و امروز پیشرفت هایی را که در جبهه مقاومت میبینیم به برکت هوشمندی های حضرت امام است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی راه امام خمینی(ره) را راه انبیاء الهی دانست و افزود:هدف اولیای خدا مبارزه با ستم و ظلم بود و امام خمینی(ره) با شکل دادن انقلاب اسلامی بستری برای عدالت خواهی تشکیل دادند که مستضعفین عالم در این قالب آرمان خواهی داشته باشند و امروز باید این راه پر افتخار امام را ادامه دهیم.

وی در این خصوص ادامه داد: ما بر اساس مفاهیم قرآنی و راه انقلابی مان با استکبار مخالفیم و امروز در هر جای دنیا ظلم و خون ریزی مشاهده می شود آمریکا در آن نقش دارد و یکی از ظلم های آشکار این رژیم استکباری به وجود آوردن داعش و تقویت آن بود که به برکت مدافعان حرم ریشه کن شد.

حجت‌الاسلام رضوی راد با اشاره به بیانات امام خامنه ای در دیدار با دانشجویان عنوان کرد: تشکیل دولت حزب اللهی همان ادامه دادن راه امام خمینی(ره) است.

وی با بیان اینکه امروز متأسفانه مشکلاتی در کشور وجود دارد که باید شناسایی شوند افزود: اگر جوانان انقلابی در رأس امور قرار بگیرند قطعا مشکلات را پشت سر می گذاریم و در واقع مدیریت کشور باید رأس آن مدیریت علمی باشد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی با تأکید بر اینکه جوانگرایی نباید محدود به شعار باشد گفت: چراکه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب بر استفاده از ظرفیت های جوانان تأکید شده است.

وی با بیان اینکه جوانان انقلابی با کمترین منافع به فکر خدمت رسانی به مردم و انقلاب هستند ادامه داد: نمونه آن همین اردوهای جهادی است که از دانشگاه های،مدارس و مساجد بیرون می آیند و جوانان در مناطقی حضور پیدا می کنند که هیچ مدیری حاضر به حضور در آن مناطق نیست.

حجت‌الاسلام رضوی راد در پایان خاطر نشان کرد: امروز اگر بخواهیم راه امام را ادامه دهیم نیازمند مدیران جهادی و انقلابی هستیم که روحیه بچه های جهادی را داشته باشند تا بتوانند مشکلات کشور را حل کنند.

 انتهای پیام/ 

ارسال نظرات