در راستای تفاهم نامه همکاری سپاه با آموزش و پرورش
فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان گفت: طرح شهید بهنام محمدی با هدف ترویج آموزه های دینی و تربیتی بین دانش آموزان در 150 مدرسه این استان اجرا می شود.
کد خبر: ۹۱۴۳۳۷۷
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵

به گزارش سرویس دانش آموزی خبرگزاری بسیج هرمزگان، اباذر سالاری در نشست خبری پیرامون انعقاد تفاهم نامه مشترک همکاری سپاه و آموزش و پرورش افزود: طرح شهید بهنام محمدی مورد توافق وزارت آموزش و پرورش و سازمان بسیج قرار گرفته است و این حرکت از امسال در هرمزگان آغاز شده و تاکنون کارهای خوبی صورت گرفته است.

«طرح شهید بهنام محمدی نقطه و حلقه ی پیوند بین مسجد، مدرسه و خانه است، اجرای این طرح باعث تقویت بنیه ی علمی، آموزشی، تربیتی، فرهنگی، هنری و سیاسی دانش آموزان خواهد شد.»

وی بیان داشت: در راستای این طرح با همکاری بسیج و آموزش و پرورش می‌توان گام‌های مؤثری در راستای تربیت دانش آموزان و همچنین تبیین فرهنگ ایثار و شهادت و ارزش‌های دفاع مقدس برداشت.

فرمانده سپاه هرمزگان اظهار داشت: استفاده از سالن‌های ورزشی و مجموعه‌های فرهنگی که در اختیار سپاه و بسیج است از دیگر طرح‌هایی است که می‌تواند به عنوان کلاس‌های درسی مورد استفاده آموزش و پرورش قرار گیرد.

سالاری یاد آور شد: تقویت و توسعه ورزش قهرمانی و همگانی و فرهنگ سازی امور ورزشی به خوبی شکل گرفته است و خدمات خوبی نیز در حال انجام است.

وی ادامه داد: کمک به توسعه علمی و آموزشی دانش آموزان، استفاده از ظرفیت بسیج فرهنگیان برای برگزاری کلاس‌های کنکور، بهسازی و مرمت ۱۰۰ مدرسه در قالب طرح هجرت، تعمیر و احداث زیرساخت‌های مدارس در ۶ دهستان محروم، اعزام کارشناسان به مدارس در راستای آموزش و کنترل آسیب‌های اجتماعی از دیگر طرح‌های مشترک سپاه با آموزش و پرورش هرمزگان است.

فرمانده سپاه هرمزگان ادامه داد: همچنین برپایی نمایشگاه در مدارس با همکاری سپاه، اعزام ۸ هزار دانش آموز به اردوی راهیان نور، اختصاص یک روز از کنگره ملی شهدای هرمزگان به شهدای فرهنگی، توانمند سازی ۲۰۰ نفر از دبیران آمادگی دفاعی، برپایی میدان تیر با حضور ۲۳ هزار دانش آموز پایه دهم و دوازدهم، برگزاری آموزش‌های ضمن خدمت و اجرای برنامه پدافند غیرعامل در ۶ مدرسه در قالب این تفاهم نامه انجام می‌شود.

سالاری گفت: مجموعه سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان با توجه به ظرفیت‌هایی که در حوزه فرهنگی، ورزشی و آموزشی در اختیار دارد می‌تواند در امور کمک به آموزش و پرورش نقش آفرین باشد.

وی ابراز داشت: سپاه خود را مقید کمک به آموزش و پرورش می‌داند و از همه ظرفیت‌های موجود برای امر تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم اقدام می‌کند.

سالاری گفت: آموزش و پرورش یک مجموعه اثرگذار و سازمانی کلیدی است که نقش بسزایی در تقویت و پیشرفت کشور دارد.

**همکاری‌های آموزش و پرورش با سپاه گسترش می‌یابد

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان نیز گفت: این نهاد از سال‌های قبل فعالیت خود را با سپاه و بسیج آغاز کرده اما امسال بنا داریم این همکاری‌ها را در قالب تفاهم نامه‌ای جامع و مشترک، گسترش دهیم.

موسی دادی زاده سرخایی افزود: آموزش و پرورش هرمزگان مکلف شده در راستای تأمین بخشیدن به امر تعلیم و تربیت و آموزش از همکاری سایر نهادها استفاده کند که در سال‌های گذشته با سپاه و نیروی دریایی ارتش، حمل و نقل، میراث فرهنگی و سایر سازمان‌ها تفاهم نامه‌هایی منعقد شده است.

وی بیان داشت: ایجاد ۱۰ مدرسه غیردولتی راهیان کوثر در هرمزگان بر مبنای دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش زیرنظر سپاه ایجاد می‌شود که دانش آموزان بتوانند از خدمات و آموزش‌های مناسب آن بهره مند شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با اشاره به برگزاری طرح هجرت در استان گفت: امسال نیز همانند سال‌های گذشته این طرح در قالب بازسازی، تعمیر و مرمت فضاهای آموزشی استان با تخصیص ۵۰ درصد اعتبار آموزش و پرورش و ۵۰ درصد اعتبار سپاه پاسداران انجام می‌شود.

دادی زاده ادامه داد: رفع محرومیت و محرومیت زدایی در دهستان‌های محروم هرمزگان از دیگر طرح‌های مشترک سپاه و آموزش و پرورش است که از پارسال این طرح آغاز شده و امسال شتاب بیشتری می‌گیرد.

وی اضافه کرد: استفاده از نیروی‌های بسیجی برای تدریس در روستاهای دور افتاده، همکاری دبیران فنی در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش برای آموزش بسیجیان و سربازانی که در سپاه خدمت می‌کنند و تدریس تئوری درس آمادگی دفاعی در مدارس از دیگر موضوع‌های تفاهم نامه است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان اظهار امیدواری کرد: با اجرای این تفاهم نامه مشترک گام مؤثری در تربیت دانش آموزان این استان برداریم و تا سال ۱۴۰۴ (سال پایانی تفاهم نامه) دانش آموزانی با حیات طیبه تربیت کنیم.

ارسال نظرات