خبرهای داغ:
رئیس اداره حفاظت محیط زیست ملایر از درگیری مسلحانه محیط‌‌بانان با شکارچیان غیر مجاز در یکی از مناطق حفاظت شده ملایر خبر داد.
کد خبر: ۹۱۴۳۵۹۷
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵

درگیری مسلحانه محیط‌بانان با شکارچیان غیرمجاز در ملایربه گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، مجید شعبانلو با اشاره به درگیری مسلحانه محیط‌بانان با شکارچیان غیرمجاز در یکی از مناطق حفاظت شده ملایر اظهار کرد:  ۶ روز گذشته محیط‌بانان منطقه حفاظت شده لشگردر ملایر با شنیدن صدای شلیک گلوله برای بررسی موضوع به منطقه اعزام شدند. 

وی ادامه داد: محیط بانان پس از حضور در منطقه با دو شکارچی غیرمجاز روبه رو و درگیری مسلحانه در ارتفاعات بین آنها و شکارچیان آغاز شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ملایر با اشاره به اینکه در این درگیری کسی آسیب ندیده، عنوان کرد: با توجه به ساعات پایانی عصر و تاریک شدن هوا تشخیص تعداد محیط بانان سخت و غیرقابل تشخیص بود به همین علت می توان تعداد آنها را تا چهار نفر هم اعلام کرد.

وی تصریح کرد: پس از شروع درگیری مسلحانه، شکارچیان از منطقه فرار کرده و موفق به شکار حیوانات ارزشمند آن منطقه نشدند و محیط بانان پس از بررسی اعلام کردند که هیچ شکاری توسط شکارچیان انجام نشده است.

شعبانلو خاطرنشان کرد: منطقه حفاظت شده لشگردر ملایر دارای گونه‌های جانوری با ارزشی چون کل و بز، عقاب طلایی، روباه، گرگ، گراز، قوچ و میش و لاشخور است که حفاظت از آنها نیازمند هوشیار بودن محیط بانان منطقه است.

 وی با اشاره به اینکه شکارچیان غیر مجاز غیر بومی بوده‌اند و درگیری مسلحانه بین آنها چند ساعت به طول انجامید، عنوان کرد: متاسفانه شکارچیان از تاریکی شب استفاده کرده و بلافاصله پس از بی نتیجه ماندن درگیری از منطقه متواری شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ملایر در پایان یادآور شد: در صورت دستگیری شکارچیان غیرمجاز برای اعمال مجازات و برخورد قانونی با آنها به مراجع قضایی ارجاع داده می‌شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات