خبرهای داغ:
مراجع تقلید مطرح کردند

دعوت به خلق حماسه‌ای دیگر در «روز قدس» / شکست سناریوی «معامله قرن»

 تعدادی از مراجع عظام تقلید و اساتید حوزه و نهاد‌های حوزوی بر حضور گسترده و باشکوه همه اقشار جامعه در راهپیمایی روز جهانی قدس تأکید کردند.
کد خبر: ۹۱۴۳۶۰۲
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، مراجع عظام تقلید و تعدادی از علما و اساتید حوزه علمیه قم و همچنین نهاد‌های علمی و حوزوی در قم در آستانه روز جهانی قدس با صدور اطلاعیه و یا در سخنرانی‌های خود ضمن تأکید بر حضور باشکوه در راهپیمایی روز جهانی قدس این اقدام را موجب عزت اسلام و ناکامی دشمنان در رسیدن به اهداف شومشان دانستند.

آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی در آئین احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان که در مسجد مدرسه علمیه امام موسی کاظم (ع) برگزار شد، بر حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس تأکید کرد و اظهار داشت: حدود شصت سال قبل به وسیله دولت انگلستان حکومت نامشروع و غاصبانه اسرائیل در قلب کشور‌های اسلامی تشکیل شد، با اینکه یهودیان نسبت به مسلمانان در اقلیت بودند، اما آن‌ها را از کشور‌های مختلف دعوت کردند و سرزمین‌های مردم را به زور و با پول از آن‌ها گرفتند و در اختیار یهودیان و صهیونیست‌ها قرار دادند و متأسفانه برخی از حکام عرب هم در این راه با آن‌ها همراه شدند.

وی با تأکید بر اینکه اسرائیل رژیمی غاصب است و سعی در پنجه اندازی به دیگر نقاط ممالک اسلامی هم دارد، اظهار داشت: این‌ها اگر دست شأن برسد تمام کشور‌های منطقه را می‌خواهند زیر سیطره خود قرار دهند و نمونه بارز آن بلند‌های جولان است.

استاد سطوح عالی حوزه اضافه کرد: رئیس جمهور آمریکا به زعم خود درباره بلندی‌های جولان حاتم بخشی کرده است! مطابق کدام قانون و مجوز؟ شما چکاره هستید که بخشی از یک کشور دیگر را می‌خواهید به اسرائیل غاصب ببخشید.

وی افزود: اگر عده‌ای خیال کنند آن‌ها به سرزمین‌های اشغالی قانع هستند سخت در اشتباه هستند، آن‌ها با بهره گیری از عمال خود یعنی داعش می‌خواستند بر سوریه و عراق مسلط شوند، اما با مقاومت جانانه محور‌های مقاومت راه به جایی نبردند و شکست خوردند.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به تدبیر حضرت امام خمینی (ره) در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس، این ابتکار را ابتکاری تاریخی و عامل زنده بودن یاد و نام قدس و فلسطین دانستند.

وی تأکید کرد: همین اقدام سبب شده که بعد از گذشت سال‌ها همچنان روز قدس در جامعه اسلامی زنده باشد و هر سال روز قدس با شکوه خاصی برگزار شود.

این مفسر قرآن کریم اظهار داشت: بر همه اعم از کوچک و بزرگ، مرد و زن، پیر و جوان لازم است تا در راهپیمایی روز قدس شرکت کنند و با این اقدام آرمان فلسطین و قدس را زنده نگاه دارند.

حضور همگان در راهپیمایی «روز قدس» هم تقویت عدل است و هم تضعیف ظلم

آیت‌الله العظمی جوادی آملی نیز به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی قدس در پیامی ضمن توصیه به حضور حداکثری آحاد مردم در راهپیمایی این روز قدس، اظهار داشته است: ذات اقدس الهی راه انبیا و مرسلین را در قرآن کریم به صورت شفاف روشن کرد. کلیم او از انبیای بزرگ و از انبیای اولواالعزم است که ذات اقدس الهی با او سخنان ویژه داشت و فرمود:: ﴿وَ أَنَا اخْتَرْتُکَ فَاسْتَمِعْ لِمَا یُوحَی﴾. کلیم الهی به خدا عرض کرد: ﴿رَبِّ بِمَا أَنْعَمْتَ عَلَیَّ فَلَنْ أَکُونَ ظَهِیراً لِّلْمُجْرِمِینَ﴾؛ پروردگارا! به پاس احترام نعمتی که تو به من دادی، من پشتیبان ظالم و اهل ستم نباشم و نیستم.

این مرجع تقلید شیعیان ادامه داده است: ما در تمام نماز‌ها این راه را از خدا می‌خواهیم و می‌گوییم: ﴿صِرَاطَ الَّذِینَ أَنْعَمْتَ عَلَیْهِمْ﴾. ﴿أَنْعَمْتَ عَلَیْهِمْ﴾ در سوره مبارکه «نساء» انبیا، صلحا و صدّیقین هستند؛ یکی از بارزترین و مبارزین آن‌ها کلیم حق است که به خدا عرض کرد: ﴿رَبِّ بِمَا أَنْعَمْتَ عَلَیَّ فَلَنْ أَکُونَ ظَهِیراً لِّلْمُجْرِمِینَ﴾.

وی با اشاره به اهمیت قدس شریف برای همه امت اسلامی تأکید داشت: مستحضرید که قدس قبله اول مسلمین بود و مستحضرید که قریب هفتاد سال است تحت سلطه ظالمان صهیونیسم مقهور آنهاست؛ این را هم مستحضرید که قریب هفتاد سال است مردم این سرزمین از شهر و دیارشان رانده شدند. این راهپیمایی روز قدس از بهترین توصیه‌های امام راحل (رضوان الله علیه) است.

آیت الله جوادی آملی افزوده است: حضور همگان در این راهپیمایی هم تقویت عدل است و هم تضعیف ظلم، هم تقویت مظلوم است و هم تضعیف ظالم. رضای خدا در این دو عنصر است که ما از مظلوم حمایت کنیم و ظالم را سرجایش بنشانیم. شرکت همگان در راهپیمایی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که روز قدس نامیده شد، برای حمایت از قبله اول مسلمین، اولاً؛ و حمایت از عقل و عدل، ثانیاً؛ و ظالم را سر جایش نشاندن، ثالثاً؛ و ده‌ها برکات دیگر را هم به همراه خواهد داشت.

 
امت اسلامی باید با شکوه و عظمت در راهپیمایی روز قدس شرکت کنند

آیت الله العظمی نوری همدانی نیز در پیامی با تأکید بر حضور پرشور امت اسلامی در راهپیمایی روز قدس، روز قدس امسال را از سال‌های قبل حساس‌تر دانست.

وی در این پیام افزود: مسلمانان جهان باید با شکوه تر، قدرت، وحدت و اجتماع بیشتری در این راهپیمایی شرکت کنند.

این مفسر قرآن کریم تأکید کرد: آمریکا یعنی سردمدار مستکبران جهان افزون بر اینکه می‌خواهد قدس را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار دهد، در صدد تقسیم کردن سرزمین فلسطین است.

وی ادامه داد: آمریکا می‌خواهد جایگاه غده سرطانی رژیم صهیونیستی را محکم کند.

آیت الله نوری همدانی در ادامه پیام خود با بیان اینکه رژیم غاصب صهیونیستی حرکات مذبوحانه انجام می‌دهد، تصریح کرد: صهیونیست‌ها از همه نظر ضعیف شده اند و مسلمانان جهان با اعلان اینکه سقوط اسرائیل نزدیک است باید به صورت جدی یا این غده سرطانی مقابله کنند.

وی اظهار داشت: امت اسلامی باید با شکوه و عظمت در روز قدس شرکت کنند و نفرت خود را از آمریکا که سرکرده استکبار و صهیونیست‌ها است نشان دهند.

استاد سطوح عالی حوزه تأکید کرد: مسلمانان مطمئن باشند که اسرائیل غاصب روز‌های آخر را می‌گذراند و نفس‌های آخر را می‌کشد، از این رو باید با قدرت به میدان بیاییم و عظمت و قدرت اسلام را به تمام جهان نشان دهیم.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که إن شاء الله امسال سال سقوط و نابودی رژیم صهیونیستی باشد.

 
مسلمانان باید معامله قرن را باطل کنند

آیت الله العظمی سبحانی نیز هم با بیان اینکه قدس شریف قبله نخست مسلمانان است، گفت: صهیونیست‌ها به دنبال آن هستند که با معامله قرن، قبله نخست مسلمانان را از آن خود کنند، اما مسلمانان باید در مقابل آن برخیزند و این معامله را باطل کنند.

وی راهپیمایی روز جهانی قدس را ابتکار امام خمینی (ره) دانست و افزود: همه مردم در راهپیمایی این روز شرکت کنند چرا که قدس شریف، اسلامی است و باید به همین حالت بماند.

 
پشتیبانی از مردم مظلوم و مسلمان فلسطینی را به رخ جهانیان بکشیم

آیت الله العظمی علوی گرگانی نیز با صدور پیامی بر شرکت در راهپیمایی روز قدس تأکید کرد

متن بیانیه این مرجع تقلید شیعیان بدین شرح است:

ماه رمضان ماه خدا ماه کمک و یاری به بندگان خدا فرا رسیده است. امت بزرگ اسلام و ایران اسلامی جمعه آخر ماه رمضان که حضرت امام خمینی رحمت الله این روز را به نام مبارک روز قدس نامیده‌اند تا امت اسلامی دو دست همدیگر و با تمسک به قرآن به یاری مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین بشتابند. روزی است که امید می‌رود اسرائیل این رژیم غاصب و این غده سرطانی و این فرقه کودک‌کش از روی زمین محو گردد؛ لذا شایسته است که امت بزرگ ایران اسلامی همراه و همدل با ملل مسلمان دیگر با وحدت و همدلی در راهپیمایی روز قدس حاضر شوند و با بیعت مجدد با رهبر عزیز انقلاب در این برهه از زمان که آمریکای جنایتکار فشار را بر ایران اسلامی این پرچمدار مقاومت اسلامی زیاد کرده همصدا و یکدل مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر داده تا اعلام انزجار خود را به جهانیان نشان داده و پشتیبانی از مردم مظلوم و مسلمان فلسطینی را به رخ جهانیان بکشیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار