خبرهای داغ:
در نشست نقش جنبش‌های اسلامی در مواجه با معامله قرن مطرح شد

دشمن شناسی و بسیج مردمی تنها راه مقابله با دشمنان است

نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران گفت: برای مقابله با دشمنان و خنثی کردن توطئه‌های آن‌ها دو شرط مورد نیاز است آن هم دشمن شناسی عمیق و بسیج مردمی و وحدت اسلامی است.
کد خبر: ۹۱۴۳۶۰۳
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، ناصر ابوشریف ظهر پنج‌شنبه در آستانه روز جهانی قدس در نشست نقش جنبش‌های اسلامی در مواجه با طرح آمریکایی، صهیونسیتی «معامله قرن» که در محل سالن اجتماعات پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی استان قم برگزار شد، افزود: تاکنون برای تثبیت حاکمیت غیر شرعی صهیونیست توطئه‌های بسیاری طراحی شد که مهم‌ترین آن را می‌توان طرح آمریکایی اسرائیلی معامله قرن نام برد که با هدف ایجاد تفرقه در بین مسلمانان طراحی شده است که متأسفانه با وجود همه امکاناتی که جهان اسلام دارند نتوانستند با این توطئه‌ها مقابله کنند، چون امت اسلامی متحد نیست و دشمن اصلی خود را هنوز نشناخته است.

به گفته وی، دشمنان به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی برای مقابله با جهان اسلام طرح‌های بزرگی دارند که در حال پیاده سازی آن هستند به طور مثال جنگ آمریکا در عراق و اشغال این کشور با بهانه یافتن سلاح‌های کشتار جمعی بود، ولی در اصل بهانه جنگ طبق گفته‌های بوش رئیس جمهور وقت آمریکا حفظ کیان اسرائیل و ماهیت این کشور و طبق عقیده آن‌ها نبرد برای زمینه سازی ظهور مسیح است در واقع مبارزه آن‌ها با مسلمانان بیشتر اعتقادی است.

ابوشریف که مدت‌های زیادی از عمر خود را در زندان‌های رژیم صهیونیستی گذرانده است، اظهار داشت: در قرن حاضر جنبش‌ها و حرکت‌های اسلامی بسیاری شکل گرفت، ولی به مدت اندکی از هم گسیخته شد چرا که دشمن شناس نبوده و با بصیرت و آگاهی دشمنان اصلی خود را نشناخته و امید به یاری آن‌ها بودند از جمله این جنبش‌ها جنبش اخوان المسلمین بود که به رهبری «محمد مرسی» در انقلاب اخیر علیه حسنی مبارک دیکتاتور مصر پیروز شد، ولی به دلیل اینکه دشمن اصلی خود را نشناختند و پایبندی معاهده «کمپ دیوید» بودند بعد از مدت اندکی انقلاب آن‌ها فروپاشید.

وی افزود: جنبش‌های افراطی دیگری هم روی کار آمدند، ولی در اول راه بدون هدف منحرف و گسسته شد بسیاری از کشور‌های اسلامی مانند عربستان سعودی و کشور امارات با بهره گیری از امکانات مالی خود با آمریکا و اسرائیل هم پیمان شده و دشمن خود را جمهوری اسلامی می‌دانند در حالی که دشمن اصلی همه امت اسلامی آمریکا و اسرائیل است.

 
انقلاب اسلامی، مهم‌ترین دستاورد جنبش و حرکت‌های اسلامی قرن

نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ گفت: انقلاب اسلامی را می‌توان مهم‌ترین رویداد و دستاورد جنبش اسلامی دانست که به رهبری معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) بود که با آگاهی و دشمن شناسی تاکنون جزو کشور‌های مطرح اسلامی و منطقه به شمار می‌رود؛ این انقلاب تاکنون خط خود را برای مقابله شناخته و آمریکا و اسرائیل را دشمن اصلی جهان اسلام می‌داند.

به گفته وی، بسیاری از جنبش‌های افراطی که محصول و ساخته سعودی‌ها هستند این عقیده دشمن شناسی ایران اسلامی را اشتباه فرض کرده و با امکانات آمریکا و اسرائیل اکنون در حال برنامه‌ریزی و توطئه در کشور‌های اسلامی مانند عراق، سوریه هستند، ولی با همراهی جنبش حزب الله لبنان و دیگر گروه‌های جهادی این جنبش افراطی متزلزل شد در پایان راه خود قرار دارد.

 
توطئه دشمن برای تثبیت رژیم صهیونیستی

ابوشریف با اشاره به عقاید رؤسای آمریکا از جمله رئیس جمهور کنونی این کشور «ترامپ» بیان کرد: دین اغلب رؤسای کشور آمریکا «مسیح انجیلی» است آن‌ها عقاید دینی و مذهبی منحرفی دارند و بر همین اساس هم بسیاری از مردم آمریکا که معتقد به این دین هستند به ترامپ رأی دادند بر همین اساس پمپئو، وزیر خارجه آمریکا و معاون ترامپ «کوشنر» که خود یک یهودی افراطی است بر حمایت همه جانبه از رژیم صهیونیستی عقیده دارند و برای این منظور توطئه‌ها و برنامه ریز‌های کلانی در جهان اسلام دارند از جمله آن می‌توان به معامله قرن و اهداف آن نام برد.

وی افزود: تاکنون بیش از ده‌ها هزارنشست و تریبون از سوی یهودیان و افراطی‌های کشور آمریکا برگزار شده و مسلمانان را محور شر دانسته و از مسلمانان نفرت دارند و عقیده دارند ۱ میلیارد مسلمان باید از ریشه کنده شوند در حالی که بعضی کشور‌های اسلامی برای معامله قرن با این کشور‌ها هم سو شده و دشمن اصلی خود را نادیده گرفته‌اند.

 
لزوم بصیرت و آگاهی جهان اسلام در مقابل توطئه‌های بزرگ دشمن

نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هدف اصلی مبارزه جنبش‌های اسلامی از جمله حزب الله و ... در منطقه گفت: هدف اصلی مبارزه ما تنها رژیم اسرائیل نیست این در حالی است که حزب الله می‌توانست به تنهایی ۶ میلیون یهودی اسرائیل را نابود کند، اما اصل مبارزه و مقاومت جنبش‌های اسلامی مقابله به توطئه‌های بزرگ دشمنان است از جمله آن «معامله قرن» است که برای تخریب دولت‌های اسلامی و شکست اتحاد آن‌ها شکل گرفته است بیشتر مبارزات ما اعتقادی است آن‌ها بر این عقیده هستند که با مبارزه با مسلمانان و توطئه زمینه ظهور مسیح را پیاده خواهند کرد.

وی افزود: دشمن ما تنها آمریکا و اسرائیل نیست بلکه در خود جهان اسلام کشور‌هایی هم هستند که در حال پیاده سازی توطئه‌های دشمن با امکانات مالی خود هستند مانند تحرکات اخیر پادشاه عربستان سعودی و، ولی عهد امارات که با آمریکا و اسرائیل هم سو شده در پی برنامه‌ریزی برای تسلط بر کشور‌هایی مانند سوریه و عراق هستند.

ابوشریف در پایان گفت: آمریکا ایران اسلامی را محور شرارت می‌داند در حالی که در نظرسنجی اخیر بسیاری از مردم در دنیا، آمریکا را محور شرارت در دنیا دانسته در حالی که رهبر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) آمریکا را شیطان بزرگ می‌دانستند و اگر امت اسلامی با دشمن شناسی و حرکت بر یک محور با بسیج امکانات در مقابل آن‌ها متحد شود همه توطئه‌های آن‌ها خنثی می‌شود.

گفتنی است، این مبارز فلسطینی که دکتری فیزیک دارد در بخشی از این جلسه به بیان تاریخچه‌ای از سرزمین فلسطین و جایگاه آن در قرآن و اسلام به عنوان قبله اول مسلمانان و هم‌چنین معاهده حفظ و نگهداری از این سرزمین اسلامی که در کلیسای قیامت هم هنوز نگهداری می‌شود اشاره کرد؛ در این تاریخچه به نحوه اشغال سرزمین اشغالی و اخراج فلسطینی‌ها با توطئه استعمار بزرگ انگلیس اشاره شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار