خبرهای داغ:
رئیس قوه قضاییه در جمع مردم بیرجند:

ملت فلسطین طرح معامله قرن را به مقاومت قرن تبدیل می کنند

رئیس قوه قضاییه گفت: آمریکاییان در قرارداد معامله قرن می خواهند کاری کنند که همه هزینه ها را فلسطینی ها بدهند و دیگر مسئله ای به نام فلسطینی، ایستادگی و مقاومت از سر اسرائیلی ها برداشته شود.
کد خبر: ۹۱۴۳۸۰۰
|
۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت السلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه کشور روز گذشته در مراسم راهپیمایی روز قدس در جمع مردم بیرجند اظهار داشت: روز قدس جمعه آخر ماه مبارک رمضان با اتکای امام بزرگوار عظیم الشان ما به عنوان مهمترین دغدغه تمام مسلمانان در عالم همه دلدادگان به دین به ارزشهای الهی و آزادی انسان دغدغه مشترکی با تمام گویشها، گرایشها، با همه بینش‌ها در همه اقالیم در سرزمینهای این کره خاکی روز جمعه آخر ماه مبارک رمضان بزرگتیرن دغدغه  جهان اسلام که موضوع روز قدس و آزادی فلسطین شریف باش.

 وی افزود: در این ماه همه فریاد کنند آن هم فریادهایی که در این ماه پر عظمت به تعبیر نبی مکرم اسلام ضیافت الله مهمانی خدا مردمی روزه دار مردمی که در لیله القدر در زیر سایه سار قرآن کریم رفتند و با یک دست به دامن ائمه اطهار و اهل بیت عصمت و طهارت به علی (ع)، به فاطمه (س)، بلحسن (ع) و بلحسین (ع) گفتند و بها یک دست کتاب کامل خدا را در محضر مقدس پروردگار متعال روی سر گذاشتند.

 رئیس قوه قضائیه بیان کرد: جان‌های آشنا و دلداه به خدا که یک ماه روزه داری کردند و قرآن خواندند استغفار بر زبان جاری کرده و قیام و صیام پیشه کردند با تمام وجود عبودیت حضرت حق را کردند در این ماه شریف که محور این ماه بندگی خدا است عبودیت پروردگار و کسب تقوای الهی است و سیر صوم در محضر خدا تقوای خدا را پیشه کردن است.

 آیت الله رئیسی عنوان کرد: ماه مبارک و با عظمتی که انسانها همه به ضیافت الهه دعوت شدند و انسان در این ماه جلوه رب شده است. مهمان عبادالرحمان میزبان الله جل و علا و در این مهمانی قرار است خدا چگونه از مهمانان خود پذیرایی کند؟ از بهترین‌ها. هرچه در زمین و آسمان است مال او است قرا است از بهترینها از بندگان پذیرایی ‌کند. بهترین نزد خدا مقام ربانی است و خدا می‌خواهد مقام ربانی از بنده خود پذیرایی کند. یعنی می‌خواهد با قیام، صیام، نزول رحمان این انسان از آلودگی‌ها پاک شود.

 وی اظهار کرد: حقیقت بندگی این است که بنده به مقام ربانی برسد و روز عید فطر برای وی روز بازگشت فطرت باشد درست مانند روزی که از مادر متولد شده است. روزهای آخر ماه مبارک رمضان که می‌رسد گویی تمام غم و غصه عالم روی قلب بنده می‌نشیند.جلوه مهم ماه مبارک رمضان دگر خواهی و توجه به دیگران است.

 رئیس قوه قضائیه گفت: به ما تاکید کردند در ماه مبارک رمضان فقط خود مورد توجه نباشد و  دغدغه همه عالم اسلام و مردم باشد. به ما تاکید شده در ماه مبارک رمضان  لیله القدرکه راهواری است برای امت پیامبر (ص) در این راهوار ره صد ساله طی کنند.

 آیت الله رئیسی بیان کرد: امت پیامبر می‌تواند در لیله اقدر راه یک عمر راه طی کند اساس، توجه به خدا و خود سازی اما در پرتو خداخواهی و در پرتو عبودیت پرودگار توجه به دیگران یک اصل اساسای است. تمام شدن ماه مبارک رمضان با زکات فطریه است زکات فطره توجه به دیگران است یعنی انسان سالک باید توجه اش را از اموال خود بردارد و گره از مشکل دیگران بگشاید. زکات فطره جلوه توجه به دیگران است ماه مبارک رمضان جلوه دگر خواهی در پرتو خدا خواهی است.

وی عنوان کرد: امروز در خیابا‌ن‌های بیرجند، خراسان‌جنوبی، تمام کشور و تمام جهان امروز گزارشهایی که ما داریم آزاد مردان و آزاد زنان فریاد آزاد سازی قدس شریف را سر دادند. اینها اخلاصی است که آن بزرگ مرد به عنوان یک مبتکر برای امروز فرمود و جانهای بسیاری لبیک گفتند.

رئیس قوه قضائیه خطاب به نمازگزاران و مردم سخت کوش و ولایت مدار در بیرجند، تصریح کرد: اینکه با زبان روزه زیر آفتاب تابان همه آمدید به ویژه جوانان و فریاد آزادی از قدس شریف سر دادید مهمترین موضوع و دغدغه و مهمترین مسئله جهان اسلام همچنان موضوع فلسطین و قدس شریف موضوع اول جهان است.

 آیت الله رئیسی بیان کرد: این موضوع مهمی است که صف ما را با صف مستکبران، تسلیم شدگان و خودباختگان در مقابل زورمداران و فرهنگ غربی از هم جدا می‌کند. موضوع فلسطین به عنوان مسئله اول جهان اسلام از طرف امام خمینی (ره) اعلام شده همواره موضوع اول بوده و خواهد بود.

 وی افزود: مسئله قدس شریف 70 سال می‌گذرد که حکومت غاصب اسرائیل بر سرزمین‌های فلسطین ظالمانه و متجاوزانه تسلط پیدا کرده است. و هیچ زمان مردم لبنان، فلسطین، کرانه باختری و جای جای فلسطین با این تجاوز، ظلم و ستم کنار نیامدند اما جریان صهیونیسیتی با کمک آمریکایی ها و مستکبران عالم 70 سال است تلاش می‌کنند که این حکومت غاصب را بتوانند قانونی جلوه دهند اما نتوانسته‌اند.

 رئیسی اظهار داشت: ملت ایران تجربه کردند که آمریکا قابل اعتماد نیست و به تعهدات و قراردادهایی که امضا می کنند اصلا پایبند نیستند.

وی با اشاره به سخن رهبر انقلاب در موضوع برجام که بارها فرمودند " به آمریکایی ها خوش بین نیستم" افزود: رئیس جمهوری قرارداد را امضا می کند و  چند سال بعد رئیس جمهور نادان و بی خرد امریکا زیرش می زند در حالیکه  جمهوری اسلامی ایران  به تعهداتش در برجام عمل کرده است.

رئیسی ادامه داد: در برجام ما پیش پرداخت کردیم و همان عاقبت قرارداد مسکو تکرار شد و همچنان تحریم ها با شدت ادامه پیدا می کند اینها درس و عبرت است اگر این عبرت ها را درست بدانیم.

وی بیان داشت: آمریکاییان در قرارداد معامله قرن می خواهند کاری کنند که همه هزینه ها را فلسطینی ها بدهند و دیگر مسئله ای به نام فلسطینی، ایستادگی و مقاومت از سر اسرائیلی ها برداشته شود.

رئیس قوه قضاییه گفت: آمریکاییان می خواهند در صحرای سینای مصر با پول سعودی و اماراتی برای فلسطینی ها خانه سازی کنند و به آوارگان آنان تابعیت مصری و اردونی دهند و برای همیشه موضوع فلسطین را تمام کنند.

وی خاطرنشان کرد: آن زمان قبل از انقلاب و پیام امام در حمایت از ملت مظلوم فلسطین و انتفاضه شاید طرح معامله قرن کاربرد اجرایی داشت اما امروز که مردم غزه خودشان دست به ساخت موشک می زنند و هفته ای نیست که در راهپیمایی بر علیه طرح آمریکا یک کشته ندهند که تاکنون  400 شهید دادند تا طرح معامله قرن را به مقاومت قرن تبدیل کنند.

رئیسی اظهار داشت: در معامله قرن آمریکایی ها می خواستند پایتخت را از تل آویو به بیت المقدس بیاورند و داعشی ها را به جان مسلمان انداختند تا قتل و جایت ها بر علیه مسلمانان کردند.

وی یادآور شد: رهبری معرفی کردند داعشی ها جنس آمریکایی و اسرائیلی است بعد آمریکایی ها رسماً اعلام کردند داعش و القاعده ساخته ما است. استکبار جهانی جریانهای فکری وحدت شکن بین مسلمانان فراوان تأسیس کردند و در جریان رسانه ای و امپراتوری رسانه ای در دنیا می دمند.

رئیس قوه قضاییه به توطئه امروز آمریکا بر علیه ملت ایران اشاره و عنوان کرد: مشکلات اقتصادی و درگیری داخلی برای کشور ایجاد کردند و در بیرون عنصرهای خود فروخته و دلداده را با خودشان همراه کردند و با اقدامات تجاوز کارانه موفق شدند.

وی خاطرنشان کرد: با این میزان هزینه و تجاوز که در منطقه انجام دادند امروز جایگاه ایران اسلامی  در منطقه کجا است و آمریکایی ها کجا هستند. آمریکایی ها خواستند و نتوانستند و ما خواستیم و توانستیم.

رئیسی گفت: مردان و زنان خراسان جنوبی و همه ملت عزتمند ایران اسلامی جریان غربی عربی عبری جریان پیچیده است اما ما به برکت انقلاب اسلامی و رهبری و فرهیختگان بر آن چیره گشتیم و تمام ملت های عالم هوشیار و بیدار شدند.

 وی تاکید کرد: امروز اگر آزادی قدس را فریاد می زنیم یقین می دانیم شعار نیست بلکه آرمان مقدسی است که تحقق آن طبق آیات قرآن و روایات قطعی و حتمی است. ما هیچ تردید به دل راه نمی دهیم چون حق پایدار است و خاتمه امت اسلام بر حق است  گرچه باطل جولان دارد  اما پایدار نیست.

وی با بیان اینکه هاضمه هستی باطل نمی پذیرد گفت: آینده از آن زور داران ، زر داران و مزدوران نیست بلکه از آن صالحان است این کلام قرآن و اعتماد و باورمان است و نویدهایی که در 40 ساله داریم.

وی ادامه داد: اسرائیلی که مدعی گنبد آهنین بودند امروز به دست ملت فلسطین و لبنان و غزه  آنچنان موشک ها بر سرشان فرود می آید. امروز اسرائیل بیش از همه زمانها متاصل است و از خروش مردم غزه و لبنان جریان ثبات و امنیت در اسرائیل وجود ندارد.

رئیس قوه قضاییه گفت: ادامه راه نه عقب گرد و نه ایستادن است بلکه آنچه را در جنگ سیاسی، اقتصادی و روانی که دشمن علیه ما برپا کرده 40 سال ملت مقاوم و شهدا عمل کردند و راه پیش روی ما هم مقاومت است. در این عرصه فعالان اقتصادی در رونق تولید تلاش کنند و هر اقدام اقتصادی آنان قطع دست بیگانگان است و در جهت قطع وابستگی است.

وی با تاکید بر اینکه سخن فرزانه حکیم ما رونق تولید در عمل و اقدام است گفت: فعالان اقتصادی فعالیشان را مضاعف کنند و مسئولین امید آفرینی ایجاد کنند. امید فقط با سخن نیست در عرصه عمل است. فعالیت اقتصادی در گرو امنیت اقتصادی و در گرو مبارزه با فساد است و ما اجازه نمی دهیم در هیچ جای نظام فساد لانه کند.

رئیسی خاطرنشان کرد: دولتمردان در همه بخش ها تلاش کنند بسترهای فساد را از بین ببرند در  بسترهایی که سودجویان از آن مواضع سود می برند و  منافذ را بر روی آنان ببندند زیرا دشمن به دنبال مایوس کردن مردم از نظام است و ما باید در همه عرصه ها با همه وجود بگوییم ما می توانیم در گرو مقاومت، اراده، ادای تکلیف الهی  و انسجام ملی است همانطور که شهدا و سرداران از خراسان جنوبی به میدان جهاد رفتند و گفتند "ما می توانیم".

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها