خبرهای داغ:
امام جمعه شهرک طالقانی گفت: حضور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس پیام‌آور استمرار مقاومت است، این حضور پیام اقتدار ملت‌ها و نوید دهنده نابودی اسرائیل است، تنها راه نجات فلسطین و مردم مظلوم منطقه مقاومت در برابر استكبار جهانی به ویژه رژیم صهیونیستی است.
کد خبر: ۹۱۴۳۸۹۲
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از بندر ماهشهر، حجت‌الاسلام سید سلمان هاشمی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرک طالقانی، با قدردانی از حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس اظهار کرد: راهپیمایی روز قدس، پیام‌آور حمایت و پشتیبانی از فلسطین و ملت‌های مظلوم مسلمان است، مساله فلسطین در اندیشه امام از چنان جایگاه والایی برخودار بود كه آن را فراتر از زمان و مكان می‌دید از این رو آخرین روز جمعه ماه مبارك رمضان را به نام روز قدس نامگذاری كرد تا جهانیان برای حمایت از مردم مظلوم این كشور بپاخیزند.

وی افزود: راهپیمایی روز قدس نه تنها علیه رژیم صهیونیستی است، بلکه در مقابله با آمریکا به عنوان حامی بی‌چون و چرای این رژیم غاصب و جلاد است، راهپیمایی روز قدس همچنین علیه سازش‌کاران مرتجع منطقه است که مثلث شومی را علیه مسلمانان ترتیب داده‌اند، یعنی آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی و این سازشکاران مرتجع برای به رسمیت شناختن رژیم فاسد صهیونیستی مسابقه گذاشتند ولی باید بدانند که این مسابقه، مسابقه سقوط‌شان خواهد شد و به یاری خداوند ملت‌های خودشان آنها را به روز ذلت خواهند نشاند.

خطیب جمعه شهرک طالقانی بیان کرد: حضور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس پیام‌آور استمرار مقاومت است، این حضور پیام اقتدار ملت‌ها و نوید دهنده نابودی اسرائیل است، تنها راه نجات فلسطین و مردم مظلوم منطقه مقاومت در برابر استكبار جهانی به ویژه رژیم صهیونیستی است، شمارش معكوس برای نابودی رژیم صهیونیستی آغاز شده و وعده خداوند درباره پیروزی ملت‌های مظلوم بر حكومت‌های سفاك و ظالم به زودی محقق خواهد شد.

هاشمی با اشاره به فرارسیدن سالروز ارتحال امام خمینی(ره) بنیانگذار كبیر جمهوری اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: یکی از ویژگى‏‌های شاخص حضرت امام(ره) كار فقط براى خدا بود، در تصمیمات، موضع‏گیری‌ها و رفتارهایشان تنها یك ملاك را در نظر داشتند و آن‏ چیزى نبود جز رضایت خداوند متعال، امام فردی ذوب در اسلام، بنده صالح خدا و فارغ از دنیای مادی بود كه با رهبری عالمانه خود با انقلاب اسلامی ایران تحولی بزرگ و تاریخی در جهان رقم زد.

وی افزود:  امام راحل با دستان خالی و در سایه توكل به خدا و اعتماد به مردم، انقلاب را براساس آموزه‌های اسلامی بنا كرد، این بزرگمرد در حركت انقلابی كه شروع كرد از اول تا اخر یك كلمه حرف داشت و آن این بود كه برای خدا قیام كنید. امام راحل (ره) بزرگمردی بود كه جز كار برای خدا در مرام و رفتارش نبود و امروز برای ادامه حركت در این مسیر باید تلاش كنیم.

امام جمعه شهرک طالقانی تاکید کرد: امروز هم مسئولان كشور اگر در تصمیمات خود، رضاى خدا و حق را ملاك عمل قرار دهند، بسیارى از مشكلات كشور مرتفع یا زمینه رفع آن فراهم خواهد شد. مسئولى كه رضاى خدا را در نظر داشته باشد، وعده‏‌هاى بیجا نخواهد داد، در عزل و نصب‏ها منافع شخصى و حزبى را دخیل نمی‌كند، با مردم یكرنگ برخورد میكند و براى چند راى بیشتر یا كف و سوت عده‌اى، از ارزش‏ها و آرمان‏هاى انقلاب عقب نشینى نمی‌كند.

هاشمی بیان داشت: حمایت از مستضعفان در برابر اشرافیت‏ از منظر امام، محرومان و مستضعفان پایه و زیر بناى اصلى انقلاب اسلامى بوده و در بزنگاه‏‌هاى حساس پاى كار انقلاب بوده‏‌اند و لذا این قشر باید مورد توجه مسئولان كشور باشند و از حقوق آن‏ها در برابر قشر غنى و اشرافى محافظت شود. امام راحل از همین منظر تأكید ویژه‏اى بر ساده‌زیستى و دورى مسئولان از خوى كاخ‌نشینى داشتند و معتقد بودند مسئولى كه آلوده اشرافیت و تجملات شد، درد مردم را نخواهد فهمید.

وی ادامه داد: امام راحل در مواضع و رفتار خود، آینه تمام نماى اعتماد به وعده و نصرت الهى بودند. این میزان از اتكا و توكل به نصرت الهى، ناشى از ایمان قوى و محكم ایشان بود، روى دیگر این سكه‏ بی‌اعتمادى به استكبار بود، ایشان هیچ اعتمادى به سخنان و وعده‏ هاى استكبار و در راس آن آمریكا نداشتند و از همین رو بود كه به آن لقب شیطان بزرگ دادند. آیا با شیطان می‌توان مذاكره كرد؟ به شیطان می‌توان اعتماد كرد؟ روى وعده شیطان می‌توان حساب كرد؟

خطیب جمعه شهرک طالقانی عنوان کرد: اصلی‌ترین دشمن امام، تفكری بود كه می‌گفت نمی‌توان با استكبار درگیر شد، كارها تمام شده و دیر بیدار شده ایم و چاره‌ای نداریم جز اینكه آمریكا و اروپا برای ما تصمیم بگیرند، امام به ما آموخت كه هر تلاشی برای سازش با استكبار موجب از بین رفتن عزت ما می‌شود.امام نه تنها این اعتقاد را نداشت بلكه روحیه استكبارستیزی هم داشت و آن را راه سرافرازی و عزت و دستیابی به استقلال، آزادی و عدالت می‌دانست و این مسیر را از قرآن و سیره نبوی، علوی و حسینی آموخته بود.

هاشمی در پایان خاطرنشان کرد: برای حفظ عزت ملی و مقابله با دشمنان اسلام، باید روحیه استكبارستیزی امام خمینی (ره) را استمرار ببخشیم، نبود امام راحل شوك بزرگی به جامعه تحمیل، اما انتخاب مقام معظم رهبری این خلاء را پر كرد و امامی وارسته، فقیه و تربیت شده مكتب امام (ره) با موفقیت راه ایشان را ادامه دادند. رهبر معظم انقلاب حدود 30 سال است با مدیریت هوشمندانه كشور را از بحران‌های مختلف به سلامت عبور و به نحو احسن نشان داده جانشین خوبی برای امام خمینی (ره) بوده است و تاكنون ملت ایران را به شكلی هدایت كرده  كه امروز در اوج اقتدار قرار دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها