امام جمعه هرات عنوان کرد:

وحدت و یکپارچگی امت اسلامی مهمترین دستاورد روز جهانی قدس/ امروز مسئله قدس یک مقوله دینی و اعتقادی است

امام جمعه هرات در خطبه های نماز جمعه روز جهانی قدس وحدت و یکپارچگی امت اسلامی را مهمترین دستاورد این روز بزرگ دانست .
کد خبر: ۹۱۴۳۹۰۴
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خاتم، همزمان با روز جهانی قدس نماز جمعه هرات به امامت حجه الاسلام والمسلمین جعفری اقامه شد .
امام جمعه هرات در ابتدای خطبه های این هفته نماز هرات همگان را به رعایت تقوای الهی سفارش کرد .
حجه الاسلام والمسلمین جعفری در ادامه با اشاره به روز جهانی قدس و حضور پرشور در راهپیمایی این روز از حضور مردم قدردانی کرد .
وی در ادامه با اشاره به ایاتی از سوره عمران خاطر نشان کرد اگر در مقابل دشمنان ایستادگی کنیم و تقوای الهی را پیشه کنیم نقشه های دشمنان اثری نخواهد داشت و قطعا شکست خواهد خورد .
خطیب جمعه هرات در ادامه با اشاره به سخنان حضرت امام خمینی رحمه الله علیه به اهمیت روز قدس اشاره کرد و گفت : باید قدرت مادی و معنوی را به رخ جهانیان کشید و این روز روز حمایت بین المللی از مردم مظلوم فلسطین است و امروز مسیله قومیت و فلسطین نیست بلکه مسئله اسلام است و باید همانطور که چهل سال در مقابل دشمنان ایستادگی کردیم منبعد هم در مقابل دشمنان ایستادگی کنیم .
وی درا دامه با اشاره به سخن مقام معظم رهبری در خصوص روز قدس افزود : امروز در سراسر جهان به ویژه ایران اسلامی با طرح مرگ بر امریکا تمام نقشه ها و توطیه های دشمنان برهم ریخته خواهد شد .
حجه الاسلام جعفری در ادامه با اشاره به طرح معامله بزرگ قرن و طرح ریزی این طرح از سوی ترامپ رییس جمهور امریکا به شرح این طرح پرداخت و گفت : این طرح در راستای منافع رژیم صهیونیستی است ، اشاره به مقاومت مردم فلسطین و یمن از دیگر سخنانی بود که امام جمعه هرات بدان اشاره کرد و افزود : امروز تغییر شیوه مبارزه از سنگ به موشک باعث تغییر معادلات نظامی منطقه شده است و اینها همه اثار ایستادگی و مقاومت است .
حجه الاسلام جعفری در ادامه ایجاد وحدت و یکپارچگی در امت اسلامی را مهمترین دستاورد روز جهانی قدس دانست و گفت : امروز مسیله قدس به یک مقوله دینی و اعتقادی تبدیل شده است و ملت ایران همواره پشتیبان ملت های مظلوم در سراسر جهان خواهد بود .
خطیب جمعه هرات در خطبه های دوم نماز با اشاره به اثار و ثمرات رعایت تقوا گفت : ملت ایران به عنوان مصداق بارزی از رعایت تقواست . همین حضور در صحنه های مختلف اجتماعی نشانه پشتیبانی از نظام و انقلاب است.
امروز راه امام پویا ، مواضع امام محکم و شعار های امام بر لب مردم است و خدا را شاکریم که بعد از حضرت امام رحمه الله علیه هم این پرچم بر دوش خلف صالح ایشان گذاشته شد.
وی در ادامه به تهدیدات امریکا علیه ایران اسلامی به واسطه حضور در خلیج فارس اشاره کرد و گفت : قدرت سخنان رهبری که فرمودند جنگ نخواهد شد به گونه ای است که طراحی ها و نقشه های دشمنان را نقش بر اب می کند . 
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات